onsdag 23. januar 2013

Ichy... tasty....

 Ok ,jeg var forkjøla ikke sant. Med feber og alt, skikkelig japansk dritt-forkjølelse. Men jeg var på bedringens vei i helga!
Heyy! Hva har jeg under kjeledressen? Ingenting!!

Skjønner du? Ikke hud en gang lissom...

På søndag skulle jeg ut og spise med Wakako, også inviterte hun Nate, som insisterte på at jeg ville drikke... så vi inviterte Till og Toshi også, og dro hjem til meg. Endte opp med at vi spiste frokost på Gasto klokka 7 om morgenen. Nate og Till var ikke imponert over at det ikke var bacon på frokostmenyen. Toshi sov. Det finnes bilder, men tror jeg skal spare alle involverte, så vell som uinvolverte.
Overraskende nok følte jeg meg enda bedre da jeg våkna opp!
Så jeg fant ut at det var greit å gå ut og ta en drink med Ippei på kvelden (det var fri på mandag, og ikke bekymre deg, Mamma, det var mest fordi jeg hadde venta to uker på å få snakke med ikke-kjæresten face to face).
Jeg hadde dette bildet, så tror det var det jeg hadde på den dagen. Mye av det samme som forrige bilde egentlig... minus kjeledress.
Vi fikk selvsagt ikke snakka særiøst i det heletatt fordi vi dro på Happi som er ganske bråkete, og han ble så trøtt mot slutten at han sovna XD Så det var verdt det. Og neste dag:

DOOOOM!
Jeg hadde en begynnende vondt i halsen. Kjente at mandlene var i ferd med å svulme opp. Det er aldri et godt tegn T_T

Her er noen bilder jeg tok i tegnehallen. Det har ikke så mye å gjøre med noen ting, har bare hatt lyst til å ta dem lenge.
Det er bystene og sånn som vi tegner i timene, dekka av kullstøv.







Creepy ^-^
Og her er tegningen min.
Da jeg begynte her ville jeg nok blitt ganske imponert over at jeg kunne tegne dette, spesielt med kull, men nå føler jeg bare at den er håpløs og at jeg muligens har blitt DÅRLIGERE til å tegne...

Uansett, læreren min var superbekymra og fortalte meg om et sjukehus og sa jeg burde gå dit og kunne ta fri fra timen og sånn. Supersnillt!
Det er bare at jeg hater sjukehus, og antagelig hadde jeg blitt sittende der i to timer å vente, nå som det er influensasesong...
også har jeg ikke fornya forsikringa mi...
Tingen er at jeg kan ikke bare ta fri denne uka heller, fordi det er føkkings siste uke på skolen og eksamenssensong O__O
Jeg har en eksamen i morgen og en stil (i gym!!) og en engelsk fremføring, jeg håper jeg i det heletatt har stemme!
Det jeg har er halsbetennelse, også kjent som tonsillitis (fra nå av kalt T-virus).
Jeg hadde det veldig mye et år da jeg var mindre, og det er ganske grusomt. Mandlene hovner opp og noen ganger får de hvite byller på. Tenkte jeg skulle spare deg den Google-opplevelsen^^;
Det gjør vondt å spise, snakke og svelge. Før fikk jeg feber, men har heldigvis ikke hatt det ennå nå, men! Jeg er ekstremt snørrete!
Det er vanskelig å puste gjennom munnen, men nesten umulig gjennom nesa, og noen ganger føles det som om trykket inni huet skal få øya mine til å poppe ut. Ikke på den søste chichuahua-måten.
Selvsagt er tipset "få masse hvile", men det er veldig vanskelig å sove fordi nesa tetter seg opp ennå mer da!
Det er sett på som ganske udelikat å snyte seg i offentlighet i Japan også. Jeg driter i det sammen med klassen min, men når jeg har time med folk jeg ikke kjenner eller er på toget eller noe, eller i butikken, så er det ganske kjipt.

Ok, det var veldig langt og ganske ekkelt. Her er noe du kan prøve for å unngå influensa eller andre dødspester denne sesongen:
Du har sikkert hørt om forkjølelsesmaske. Dette er T-virusmaske.
Det er jo for sent for meg, men nå smitter jeg vaffel ikke de andre koselige folka i metalsløyd-timen.
Vi hadde forresten avslutning på tirsdag. Sensei kjøpte te og snacks til alle :D

Jeg digger den læreren! Jeg husker nesten ikke hva noen av lærerene våre heter, ok? Veit hvordan man skriver navnet hans, for det står på faglista :P
Det kan hende han ikke er her neste år, og da blir jeg supertrist, for jeg vil fortsette å ta metallsløyd. Det har vært yndlingsfaget mitt siden vi begynte å fjor, til min store overraskelse. Da jeg kom til veiledningstimen var jeg sånn "helvete, hva er det jeg har begitt meg ut på??"
Jeg hadde begitt meg ut på noe helt nytt, som jeg greide overraskende bra, selv om jeg ikke ble ferdig med det siste produktet mitt. Kommer tilbake neste år!

Goodnight, Cruel World! Ehh, jeg mener gymstil! Nå! En hel side!
Det blir håndskrift ja! Stooooor håndskrift!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar