Viser innlegg med etiketten fest. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten fest. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

lørdag 13. juli 2013

Make it last forever, firendship never ends

Nå er det jaggu en stund siden jeg har blogga! Det er litt fordi jeg ikke har hatt kameraet mitt, for jeg glemte det på Headpower. Men nå har jeg endelig fått det igjen, og dette er bildene jeg tok kvelden jeg la det igjen. Det var på den siste We are Partymoster!!-eventen til Reptile.


Call Your Name
Vertene selv, Reptile.
Vi hadde en kjempekos kveld på Headpower, fikk til og med Issei til å komme for å møte Cat. Og det var kos å henge med Call Your Name igjen. Har savna dem!
Så la jeg igjen kameraet da :P
Men livet mitt har for det meste fortsatt som vanlig, bortsett fra at Cat har bodd i huset mitt og kjøpt meg mat, så ingen rice challange!!\(゜□゜)/

På forrige fredag hadde vi konsert på Headpower, så jeg fikk endelig igjen kameraet!
Ohh, og vi filma en ny SALTV. Det er på japansk mest, men det er japansk tulleengelsk i den så kanskje det er morsomt for noen likevel?^^

Greiene fra KENTs bursdag er faktisk fra forrige gang vi spilte på Headpower, det er derfor jeg har på meg skjerf. Det er 34-38 grader i Japan nå, i tilfelle du lurer. Glem skjerf liksom, glem klær!
 Jeg har sovet dårlig hver natt jeg har sovet hjemme, fordi jeg ikke vil skru på aircondition fordi jeg er redd for å bli forkjøla. Dermed har vi igjen vifta, og det er bare ikke nok. Har oppe alle vinduer som kan være oppe mens vi sover, men det er helt bakerovn her inne. Svetten siler når man prøver å gå noe som helst sted eller gjøre noe som helst, det er jævlig.
Hørte de fikk fri På Josai... hvorfor får ikke vi fri? :(

Uansett, tilbake til konserten; vi spilte med han fyren her igjen:
Husker ikke hva han heter da, han er egentlig komiker, men er veldig dyktig musiker også. Han spiller blandt annet trompet og keyboard samtidig!
Det var også et band som heter 4 ROSES, som vi ble kjent med, også The Yappys igjen, nusselige mennesker.
Gitaristen dems heter det samme som gitaristen vår, det blir alltid noe tull med det backstage.
På tross av at det var fredag skulle alle hjem etterpå! Takashi var unnskyldt, for han hadde så jævlig tannverk at han ikke hadde sovet på tre dager ... og det Yappys er mindreårige. Men alle andre!!
Så vi endte opp med å gå på afterpartiet til the Overground Festival, arrangert av Sillhouette, som var på Cyclone samme dag.

Av en eller annen grunn ser min kopp større ut...

Face var ikke på Cyclone den dagen så klart, han jobba på en ROACH-konsert som selvsagt også var samme dagen! Vi prøvde å få tak i Taama for å crashe afterpartiet dems, men fikk ikke noe svar. Så, på vei til toget om morgenen møtte vi han helt tilfeldig XD
Nydelig XD
Så vi måtte ha et mini-conpa før vi dro hver til vårt.
Cat hjem til meg, jeg hjem til Face og Anouk og Tama skulle begge ta Metro men så viste det seg at hun hadde mista lommeboka si stakar, så det ble masse styr, som jeg ikke hørte om før dagen etter men.

Neste dag var det en event som heter The Best Men, der blandt annet St.Clair spilte. Kaz satte Anouk på gjesteliste fordi hun hadde mista lommeboka si, synes det var ganske gemt.
Har noen bilder, så klart:

Ohh, og la oss bare se på logoen til plateselskapet dems! Den lille fyren med horn der, den er det jeg som har laga! Skriver mer om den på tegnebloggen min sienere! På tide å poste noe der uansett ...^^;


Og etterpå...
 jeg var beinhard forhandler for utlendingjente-possyen og fikk prisen ned bare for oss. Hadde jo litt leverage :P


Noen hadde den ekle ideen at gutta skulle shotte... en flaske vin... hver... huff, for en kultur...
Men men! Jeg fikk endelig Face til å bli med opp og bli med på festen! Så han kunne bli litt kjent med Cat også!
Også fikk jeg Issei til å komme og! Vel, egentlig var det Anouk som fikk Issei til å komme, jeg bare ringte han på telefonen. Vi overbeviste han om at han måtte komme fordi det var Cats siste kveld ute.
Dessverre måtte Face og jeg gå rett etter at han kom for Face hadde en tidlig morgen og det tar oss en hel time å gå hjem til han. Dessuten begynte visst den vinflaske-shotten å virke XD Herregud.

Det var vel mesteparten av tiden Cat har vært her oppsummert. Har vært en del hjemme og se på True Blood også :P Selv om det er helt tortur å være inne nå, og ute or den saks skyld, på grunn av de omtrent hundre tusen gradene!
Cat har som sagt betalt for matvarer så lenge jeg lager maten, så har faktisk fått spist ordentlig i denne tiden.
Har spist litt candy også så klart!
Lemon cheesecake doughnut, særiøst den beste doughnuten jeg noengang har spist, fra Krispy Kreme så klart!

Det var bare det^^

mandag 27. mai 2013

The war is on

Hey!
Da har jeg til slutt greid å miste kameraet mitt. Jeg trodde det lå gjen på Cyclone, men det er ikke der, så da regner jeg med at det er på izakayaen. Håper jeg.

På søndag hadde Face bursdag, og det skulle feires med en stor event på Cyclone, der han jobber, med ROACH, Silhouette from the Skylit, Hen-Lee, PALO, og et band som heter Cantoy. Det hele begynte klokka 12 om natta O__O
Jeg holdt meg til løftet om å ikke bli full, men jeg var veldig sliten og følte meg litt merkelig hele kvelden. Anouk prøvde å berolige meg med at jeg sikkert bare var gravid eller hadde en svulst i magen -_-#
Jeg hadde jo tross alt grua meg til denne dagen, og hatt paranoia og sånn, og jeg var fysisk veldig sliten, etter å ha vært i Shinjuku siden 4, hatt to engelsktimer og lett meg ihjæl etter bursdagsgave.
Tror det var bra jeg ikke var full, ellers kunne det blitt fysisk på et punkt. Det er ei kjæring som nesten alltid kommer på konserter og prøver seg på alt som er av mannfolk, uten å bry seg om de er ti år yngre eller at hun selv er gift og har barn (hun liker også å få folk til å kjenne på nipple piercingen sin, ikke utenpå toppen heller, og hun liker å ta andre på puppene uten å be om lov). Det er ingen som egentlig liker henne, men dette er Japan så alle later som, og som regel ender hun opp med å klenge seg fast i den fulleste fyren på stedet når kvelden er omme.
Jeg må innrømme at det vanligvis er litt underholdende, selv om det er rimelig trist, så lenge det ikke har noe med meg å gjøre. Denne gangen hadde det noe med meg å gjøre, da de begynte med kakestyret (hvorfor kan ikke folk bare ete bursdagskake i stedet for å kline det i trynet på hverandre?XD mottainai!) heldigvis prøvde hun ikke å sleike han på kinnet eller no, men hun var veeeeldig behjelpelig da han prøvde å vaske det av. Vi fikk visst nok i samme øyeblikk, både han og jeg dytta henne vekk samtidig. Ble ikke no lugging eller kloring jeg bare sa "ok, takk for deg!" og gikk tilbake til der jeg satt og glodde på henne med ukontrollerte ansiktsmuskler, føler at jeg så ut som en tilbakestående høne uten nebb, men det er jo skummelt nok på sitt vis f^^;
Det er ikke at jeg føler meg trua av henne eller no (sorry, men... nei), men å tafse på noen andres fyr, til og med når jeg er til stede, er skikkelig bitch oppførsel.
Da vi kom til izakayaen etterpå var hun redd for å sitte i nærheten av meg :P(mongo høne attack!) Tror ikke jeg trenger å late som vi er venner lenger, men nå må alle andre baksnakke meg sammen med henne for å være høflige. Hurra.

Vi fikk en ny venn da! Seishiro introduserte oss til en svensk jente som er i Japan nå. Hun tror sikkert jeg er psycho, men hun var kjempehyggelig ^-^

Og jeg fikk sjans til å gjengelde tjenesten og ta meg av Face på samme måte som han hjalp meg forrige helg. Vel, han var ikke like ille som meg, heldigvis. Han er mye større enn meg, så jeg tror jeg ville hatt problemer med å støtte han like mye, jeg måtte bare sørge for at han holdt seg på én side av fortauet, og ikke gikk ut i veien eller sovna i en grøft eller no.
Vi fant ut at vi skulle vente med å gå hjem til han til vennen hans hadde forlatt leiligheten. Det var ikke før ett, men vi tok toget til stasjonen hans runt 7-8. Vi endte med å kjøre én stasjon for langt men fant ut at vi skulle spasere tilbake, for det var ikke langt og han kunne veien. Han kunne ikke veien XD
Vi gikk og gikk, fant ut at vi var i nærheten av Shinjuku, begynte å lete etter en manga kafé eller love hotel, men til slutt bestemte vi oss for å gå og sove i parken i nærheten av huset hans (spare penger), og til slutt greide vi faktisk å finne stedet også XD
Og det var skikkelig digg! Perfekt vær, perfekt temperatur i skyggen, og frisk luft.
Vi sov i rundt fire timer før vi gikk tilbake til huset hans og sov videre.
Da vi endelig kom oss opp bygde vi en skrivepult, som nå tar over hele rommet hans, og så gikk vi og spiste yakiniku for å feire bursdagen hans, som jo teknisk sett var den dagen.
Vi leide Paranormal Activity 3, men fikk aldri sett den :P Kanskje det blir en sjans i løpet av uka, hvis vennen hans endelig drar ^^
Nå må jeg sove, har første økt i morgen og SALTY DOG antagelig siste live på Antiknock noen gang!

Goodnight, Cruel World!

mandag 6. mai 2013

It's an Omen!

Våren kommer og går litt i episoder her. Grillfest forrige søndag ved gode gamle ælva her i Gakumae.


Gutta henter stoler XD

Også be det fyrverkeri, så klart.

Møtte Hugo igjen for første gang på lenge, og det viser seg at den nye leiligheten hans er på samme stasjon som der Face bor! Og sånn han forklarte det høres det ut som om han bor rett oppi svingen O__O De burde bli kompiser eller no ^^b
Ble littebitte kaldt på kvelden.

Og apropo Face, jeg har crocs nå og det er hans skyld. De er vaffel rosa da...
Han sa jeg burde kjøpe meg crocs og ha i huset hans så det ble littegrann lettere å klatre opp stigen til hemsen uten å ramle ned og brekke nakken. Alt jeg hørte var at han ba meg skaffe meg noe veldig rosa som kunne få bo i huset hans så han alltid må tenke på meg. Psycho much? De kosta 350en, no biggy.
Jeg sendte han bilde og han sa "that nice crocs". Et av disse øyeblikkene hvor du virkelig ikke veit om du skal være glad eller trist XD

Siden jeg hadde kjøpt crocs så måtte jeg kjøpe noe swag også, og jeg har lett for alltid etter en caps som ikke absolut alle jentene i Shibuya og Harajuku går med på rundgang. Jeg lurte på om jeg skulle skaffe meg en klassisk svart THRASHER, fordi logoen er kul og den er tidløs, men så så jeg at de har begynt å selge THRASHER-klær på Rodeo Crown, så det er vel bare et tidsspørsmål før ALLE begynner å gå med dem og jeg blir drittlei av å se på dem. Så tenkte jeg skulle kjøpe meg en plain Rudies caps, for logoen er jo dødssøt og jeg har ikke sett noen gyaruer gå med dem ennå men... Rudies er dyrt :P Så fant jeg denne, helt tilfeldig:
VANS. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Jeg elsker VANS, jeg bare glemmer at jeg gjør det.
Og forresten, hvis du synes det ble i overkant mye snakk om capser må jeg få nevne at noen av oss tar capser veldig særiøst.
Nytt tema! Har lett etter en sølvring også!
Supersøt, men jeg dreit meg ut på fargen. Den kommer ikke til å matche noe som helst. Men den var drittbillig, så vingene kommer nok til å ramle av snart uansett :P





It's an Omen!!
Det er Omen! Hunden min! Svart Pomeranien....
Nei, jeg kjøpte ikke hund. Et sted går grensa.
Hvis du ikke har skjønt den ennå så har jeg hengt rundt på kjøpesenter. Fant at de nå selger SiM EViLS på Village Vanguard.
Liker det stedet.
OG, for dere som interesserer dere for japansk mote så forutser jeg den nye "greia".
Jødestjerna.
Nei, jeg kødder ikke, de er over alt. Og hvorfor ikke? I fjor var det kors.
Bare å vente på at Kyari Pamyu Pamyu har den på i en video,  så skal du se det tar av.

På fredagen, etter å ha hengt rundt på kjøpesenter i Shinyuri, dro jeg til Kichijoji for å se den første konserten til Isseis nye band. Jeg kaller dem Ny-HUEY.
Det var på Club Seata, hvor jeg aldri har vært før. Det var et uvanvlig rent og pyntelig sted, med veldig "japansk" personale, ikke som på de livehusene jeg er vandt til.
Issei hadde selvsagt ordna med gjestliste og greier og da jeg fikk biletten min fortalte bilettdama meg at HUEY ikke spilte ennå, men snart. Det var litt lol da Issei skulle forbi henne og viste band-passet sitt og hun bare "åhh ehh, unnskyld".

Førstemann ut (jeg er nå blitt en person som kommer tidsnok på konserter) var bandet til gjengen fra Headpower.

I begynnelsen følte jeg meg litt ensom, for jeg kjente ingen, men så dukka kjentfolket opp én etter én.
Bartenderen var awesome. Jeg sto og hang og leste på barkartet også kom han og sa jeg kunne velge meg en drink gratis, for han hadde ikke noe bedre å gjøre uansett. Og da han skulle lage drinken min skulle han til å helle hvit Bacardi (som kanskje er den styggeste rommen i verden) også bare "nei vent, den her er vel bedre?" han drar fram en flaske mørk Myer's. Jeg trengte ikke å si noe en gang. Og etterpå, da jeg kjøpte en ny drink så ga han meg en gratis drinkticket med glasset ヘ(゚∀゚*)ノ
Om du synes det ble litt i overkant mye prat om rom og bartendere nå så kan jeg nevne at noen av oss tar rommen vår og bartendere veldig særiøst.
Og apropo bartendere man tar, han her het også Kentarou, som min egen ikemen-bartender (også kjent som Face)^^

Innimellom spilte et hardcore-band med fans som hadde ekstremt dårlige moshpit-manerer. Jeg veit det høres selvmotsigende ut, men manerer er faktisk veldig viktig i en moshpit!
Så var det Survive Said the Prophet, som var mye bedre enn de var på Youtube, og så var det Issei og gutta da.
Gutta besto blandt annet av Tyra. Det hadde jeg ikke forventa meg.
Og trommisen var Neru, en fyr jeg ble kjent med på Headpower på bryllupsfesten til Rayto.

Senere, i Kichijoji.

Anouk liker ikke å innrømme det, men hun ble gift og skilt med Issei i løpet av kvelden, og har også judo-takla han XD Godt å se at vennene mine kommer overens.

Det var noen slags form for iskrem inni bildet...
Æsj!ヽ(`Д´)ノ

Da jeg skulle "hjem"(til Face) om mårran, glemte jeg de stygge men veldig viktige nye skoa mine på izakayaen, så jeg måtte løpe tilbake fra stasjonen og hente dem, også tilbake til toget igjen. Hadde veldig mye energi av en eller annen grunn, jeg løp have veien hjem til han fra stasjonen og.
Heisann, dasstøfler.
Goodnight, Cruel World!