Viser innlegg med etiketten mote. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten mote. Vis alle innlegg

onsdag 7. august 2013

One fine day

Det skal liksom være 36 grader i dag, men føles mer som 800!
Dette er enda et bilde fra skolen, bertevenninna mi og bertevenninnene hennes hadde kjøpt seg rosa røyk. Ikke at jeg synes det er noe galt med rosa røyk, det er andre ting som gjør at jeg føler meg veldig malplassert i blandt. Ble et veldig fint sommerbilde da.
Og dette er også noen bilder fra rett før ferien begynte. Jeg veit jeg ligger langt etter, skulle jo tro jeg har mye mer tid nå som jeg har ferie, men det virker faktisk som om jeg er enda mer optatt.
Dette var en chill dag vaffel. Face og jeg ville på stranda, men sidne han hater å kjøre tog og han bor ganske sentralt i Tokyo så var det ikke så veldig mange strender å velge i. Det ble til Odaiba.
Jeg visste ikke engang at de hadde strand i Odaiba!
Vannet var ikke det aller klareste, men temperaturen var digg!

Kom utti da!

Han ble med han og, men han hadde ikke med seg badetøy, så det ble med vassing den dagen. Fikk kjølt oss ned :D
Oohh, vi fant en glassmanet som var alt for nær land.

Etterpå vandra vi langs vannet, stoppa på en kafé. Fikk et fint bilde av Rainbow Brigde.
Fikk gifta oss også.
Hehe, nei det er ikke oss, jeg ville aldri godta hvit dress. Kjolen var helt fantastisk da, jeg hadde lyst til å ta bilde da de kom nærmere men føles litt feil å poste bryllupsbilder av folk jeg ikke kjenner en gang :P

Jeg var i litt uvanlig antrekk selv. Face ville så gjerne at jeg skulle ta på meg noe veldig jentete og litt "gyaruete", så jeg gjorde det.
Problemet var at jeg glemte å ta med meg sminkepungen min... heldigvis var det solbrillevær.
Det er mye gøy å gjøre i Odaiba bortsett fra stranda også. Vi fant bowling!!
Det har jeg ikke gjort på år og dag, og når jeg spiller med bandkammeratene mine så taper jeg alltid. Men denne gangen vant jeg! :D:D
To ganger!
XD
Jeg veit man liksom skal la mannen vinne og sånn, men han ser jo ut som han tar det ganske bra eller? :P
Det er ikke mye, men jeg tar det jeg får!

Fra bowlingen fikk vi tullepenger vi kunne bruke på arkden i etasjen under og brukte sikkert en halvtime på dette spillet, fordi vi vant pengene tilbake igjen hele tiden XD
Det er et spill hvor du skal fange fisk med en papirhåv, sånn som på japanske festivaler. Utrolig hva man blir hekta på.
Etterhvert måtte vi bare innse at vi kom til å sitte der hele kvelden hvis vi ikke begynte å tape med vilje, så vi bytta til et vanskeligere fiskespill.
Her må man bruke stang og virituell line. Jeg fikk napp flere ganger men greide aldri å sveive inn raskt nok. Jaja, moroa må ta slutt en gang, og dessuten hadde all fiskingen gjort oss sultne.
En av de søtere engrish-feilene jeg har vært borti.

Oohh, og de har hide-museum i Odaiba nå, men jeg ville ikke mase om å gå, koster helt sikkert dritmasse penger.
Men vi fant et nytt fiskespill!!
Denne gangen med ekte fisk!

Man skulle tro dette var skikkelig vanskelig, men så snart vi skjønte knepet så var fikk vi snart for mange fisk for bøtta!
De dreiv å hoppa ut hele tiden så jeg måtte plukke dem opp og putte dem tilbake. Det er ikke bare enklelt, skal jeg si deg!
Dessverre kunne vi ikke ta med noen av fiskene hjem, vi fikk sånn cirka hundre umibon for dem i steden.
 Æsh XD

Måtte selvsagt få med oss den alltid like romantiske skrekkturen med pariserjulet.
Nesten like skummelt hver gang ...

Det var en utrolig chill dag, kunne trengt en sånn hver uke! Som sakt, jeg føler at jeg er mer optatt nå enn jeg var da jeg hadde skole.
I dag har jeg også vært oppe klokka åtte for å dra til Hon-Atsugi og ha norsktime, også har jeg en engelsktime klokka halv ni på kvelden, men dro tilbake til huset til Face innimellom fordi jeg ikke har noe i å gjøre i Hon-Atsugi i 7-8 timer.

Her er en presang jeg fikk av en av elevene mine for noen uker siden. Det lønner seg litt å være lærer^-^ Det er kinesisk pudding, en med rosa grapefrukt og mango.

mandag 6. mai 2013

It's an Omen!

Våren kommer og går litt i episoder her. Grillfest forrige søndag ved gode gamle ælva her i Gakumae.


Gutta henter stoler XD

Også be det fyrverkeri, så klart.

Møtte Hugo igjen for første gang på lenge, og det viser seg at den nye leiligheten hans er på samme stasjon som der Face bor! Og sånn han forklarte det høres det ut som om han bor rett oppi svingen O__O De burde bli kompiser eller no ^^b
Ble littebitte kaldt på kvelden.

Og apropo Face, jeg har crocs nå og det er hans skyld. De er vaffel rosa da...
Han sa jeg burde kjøpe meg crocs og ha i huset hans så det ble littegrann lettere å klatre opp stigen til hemsen uten å ramle ned og brekke nakken. Alt jeg hørte var at han ba meg skaffe meg noe veldig rosa som kunne få bo i huset hans så han alltid må tenke på meg. Psycho much? De kosta 350en, no biggy.
Jeg sendte han bilde og han sa "that nice crocs". Et av disse øyeblikkene hvor du virkelig ikke veit om du skal være glad eller trist XD

Siden jeg hadde kjøpt crocs så måtte jeg kjøpe noe swag også, og jeg har lett for alltid etter en caps som ikke absolut alle jentene i Shibuya og Harajuku går med på rundgang. Jeg lurte på om jeg skulle skaffe meg en klassisk svart THRASHER, fordi logoen er kul og den er tidløs, men så så jeg at de har begynt å selge THRASHER-klær på Rodeo Crown, så det er vel bare et tidsspørsmål før ALLE begynner å gå med dem og jeg blir drittlei av å se på dem. Så tenkte jeg skulle kjøpe meg en plain Rudies caps, for logoen er jo dødssøt og jeg har ikke sett noen gyaruer gå med dem ennå men... Rudies er dyrt :P Så fant jeg denne, helt tilfeldig:
VANS. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Jeg elsker VANS, jeg bare glemmer at jeg gjør det.
Og forresten, hvis du synes det ble i overkant mye snakk om capser må jeg få nevne at noen av oss tar capser veldig særiøst.
Nytt tema! Har lett etter en sølvring også!
Supersøt, men jeg dreit meg ut på fargen. Den kommer ikke til å matche noe som helst. Men den var drittbillig, så vingene kommer nok til å ramle av snart uansett :P





It's an Omen!!
Det er Omen! Hunden min! Svart Pomeranien....
Nei, jeg kjøpte ikke hund. Et sted går grensa.
Hvis du ikke har skjønt den ennå så har jeg hengt rundt på kjøpesenter. Fant at de nå selger SiM EViLS på Village Vanguard.
Liker det stedet.
OG, for dere som interesserer dere for japansk mote så forutser jeg den nye "greia".
Jødestjerna.
Nei, jeg kødder ikke, de er over alt. Og hvorfor ikke? I fjor var det kors.
Bare å vente på at Kyari Pamyu Pamyu har den på i en video,  så skal du se det tar av.

På fredagen, etter å ha hengt rundt på kjøpesenter i Shinyuri, dro jeg til Kichijoji for å se den første konserten til Isseis nye band. Jeg kaller dem Ny-HUEY.
Det var på Club Seata, hvor jeg aldri har vært før. Det var et uvanvlig rent og pyntelig sted, med veldig "japansk" personale, ikke som på de livehusene jeg er vandt til.
Issei hadde selvsagt ordna med gjestliste og greier og da jeg fikk biletten min fortalte bilettdama meg at HUEY ikke spilte ennå, men snart. Det var litt lol da Issei skulle forbi henne og viste band-passet sitt og hun bare "åhh ehh, unnskyld".

Førstemann ut (jeg er nå blitt en person som kommer tidsnok på konserter) var bandet til gjengen fra Headpower.

I begynnelsen følte jeg meg litt ensom, for jeg kjente ingen, men så dukka kjentfolket opp én etter én.
Bartenderen var awesome. Jeg sto og hang og leste på barkartet også kom han og sa jeg kunne velge meg en drink gratis, for han hadde ikke noe bedre å gjøre uansett. Og da han skulle lage drinken min skulle han til å helle hvit Bacardi (som kanskje er den styggeste rommen i verden) også bare "nei vent, den her er vel bedre?" han drar fram en flaske mørk Myer's. Jeg trengte ikke å si noe en gang. Og etterpå, da jeg kjøpte en ny drink så ga han meg en gratis drinkticket med glasset ヘ(゚∀゚*)ノ
Om du synes det ble litt i overkant mye prat om rom og bartendere nå så kan jeg nevne at noen av oss tar rommen vår og bartendere veldig særiøst.
Og apropo bartendere man tar, han her het også Kentarou, som min egen ikemen-bartender (også kjent som Face)^^

Innimellom spilte et hardcore-band med fans som hadde ekstremt dårlige moshpit-manerer. Jeg veit det høres selvmotsigende ut, men manerer er faktisk veldig viktig i en moshpit!
Så var det Survive Said the Prophet, som var mye bedre enn de var på Youtube, og så var det Issei og gutta da.
Gutta besto blandt annet av Tyra. Det hadde jeg ikke forventa meg.
Og trommisen var Neru, en fyr jeg ble kjent med på Headpower på bryllupsfesten til Rayto.

Senere, i Kichijoji.

Anouk liker ikke å innrømme det, men hun ble gift og skilt med Issei i løpet av kvelden, og har også judo-takla han XD Godt å se at vennene mine kommer overens.

Det var noen slags form for iskrem inni bildet...
Æsj!ヽ(`Д´)ノ

Da jeg skulle "hjem"(til Face) om mårran, glemte jeg de stygge men veldig viktige nye skoa mine på izakayaen, så jeg måtte løpe tilbake fra stasjonen og hente dem, også tilbake til toget igjen. Hadde veldig mye energi av en eller annen grunn, jeg løp have veien hjem til han fra stasjonen og.
Heisann, dasstøfler.
Goodnight, Cruel World!

torsdag 11. april 2013

I'm sorry, I c*nt hear, I have an inf*cktion in my ear.

Haaaallooooo!
Her er meg på tirsdag kveld
Gaanske sliten. Har meldt meg som privatengelsklærer, og hadde mine første to timer på tirsdag kveld. Sjekk jeg har tatt ut piercingen og greier, så jeg skal se voksen og ordentlig ut.
Bare når jeg "jobber" da så klart. Har jo kjøpt ny piercing tross alt...
Dette er andefjeset mitt. Kawaii eller?
Face ville jeg skulle kjøpe en rund piercing, fordi den spisse visstnok gjør vondt når man kliner:P Chill, den kosta bare 600en, jeg driver ikke med store ofringer for forholdet eller no.
Kjøpte også denne, for den var også veldig billig, og kul og jeg har hatt lyst på en større en lenge:
Satt og pressa på den i tre dager før jeg endelig fikk den helt inn.
Kjøpte dem i Harajuku.
 Harajuku-getupen min:

Ryddig på håret eller ^^ Jeg skulle på fest etterpå, så det sømmer seg å pønte seg litt.
 Mer om det nedenfor.

Jeg hadde to engelsktimer på tirsdag, som tilfeldigvis var på samme sted og rett etter hverandre, så det passa godt. Hadde vært fint om det ble sånn hver uke, men det er mest opp til elevene.
Han første ville bare prate på engelsk, det var jo enkelt nok. Nummer to ville faktisk LÆRE englesk, så jeg må finne noen basic begynner-fraser som han kan øve på og sånn til neste gang.
Fikk en gave og:
Det er en løvefisk fra Singapor. Hvis jeg noen gang drar til Singapor skal jeg vaffel i zoologisk have!

Skål!
Otsukare-umeshu. Bare en ittelitteliten kopp.


Hva er det du ser så chipper ut for? Se hva du gjorde med øret mitt!
Guwææhhæææ. Jeg mener, sjekk det her...
Crap, 
og Face kommer hjem i morgen... håper han ikke blir ekla ut. Det er hans skyld, det var han som ville jeg skulle gå til en piercingbutikk!

Åh, og forresten, festen jeg var på var bryllupet til Rayto fra Headpower.
Issei og Emmy og Chihiro hadde laga session-band for annledninga:

De spilte Wherever you are av One Ok Rock, visste ikke at Issei kunne synge sånn.
Har noen veldig søte bilder av brudeparet på scenen også, men synes ikke de er mine til å dele med verden ^^

Etter det er det en serie grusomme bilder av folk som var grusomme fordi de var fulle og jeg drakk ikke fordi jeg hadde skole dagen etterpå og minn meg på å aldri være edru når alle andre er drita igjen takk skal du ha XD
Sexshiro XD
Jeg tror det starta med at jeg sa "noen har tegna på t-skjorta de" (fordi det var et sånt design, se på bildet under) og så sa han "Ja, vil du også tegne på den?" også fikk han en tusj, men siden det var en Hurley-skjorte og den koster penger og sånn ble det heldigvis til at vi tegna på trynet hans i stedet.
Lykke til med å få av tusj-eyeliner før jobb om mårran, mann XD
Jeg måtte til slutt rømme. Dette er Shin-Ookubo stasjon i de små timer:

Å ja, Anouk hadde vært på en penis-festival den dagen, og hadde kjøpt meg en gave...
Det er en lollipop, jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre (ingen kreative forslag takk XD). Det er mer enn én grunn til at jeg ikke egentlig føler for å ete den...

Good night, Cruel World! I mårra kommer Face hjem :D
*Kremt* jeg mener
Åja, han fyren kommer tilbake i mårra. Jeg får vel dra og møte'n siden han ber så pent.