Viser innlegg med etiketten turist. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten turist. Vis alle innlegg

tirsdag 30. juli 2013

Oppå fjellet

Denne posten skulle vært oppe for veldig lenge siden, men jeg har vært litt optatt siden Cat dro hjem. Eksamen og jobbing og konserter og tog.
Uansett, en av elevene mine tilbød seg å ta oss med til Mt.Fuji siden jeg hadde fortalt ham at jeg og vennen min ikke kom til å gjøre noe sightseeing mens hun var her.
Vi er ikke sånn veldig interesert i tursiting vanligvis, men hvorfor skulle vi si nei til det? Jeg ser Mt.Fuji fra skolen hele tiden, men har aldri sett det på nært hold.
På vei til Isehara, der turen begynte. Det var enda en varm dag, så klart.
Det var to-tre timer i bil XD Men her var vi da:

Vi følte at vi ikke var helt kledd for anledingen :P Men det var aldri i planen å klatre eller no da. Vi er ikke den typen mennesker, og så er det dette med bulldozer-faren da...
Så kall oss hva du vil, men vi hang bare rundt den første posten og sjekka ut souvenirer og tempel og fjellet da, så klart.

Gullegg med Nintendo-figurer i ^^
På vei hjem sovna vi begge i bilen, og så spanderte eleven min shabu-shabu på oss :D:D:D


Siste kvelden Cat var her spiste vi på Kafka, for gamle dagers skyld.

Og så dro hun hjem tidlig neste morgen.
To dager etter får jeg selvsagt en mail fra Taama, med "når drar Cat hjem?" :P Treiging.
Hun kommer tilbake om ikke så kjempelenge da (^-^)

Nå er det endelig sommerferie, og jeg tilbringer mesteparten av tiden hos Face. Er litt stress å dra hele veien tilbake hjem for å ha engelsktimer, men hvis jeg tar ferie fra det så er det ikke sikkert at elevene kommer tilbake etterpå. Og jeg trenger pengene for å overleve sommern til jeg forhåpentligvis får stipend neste semester. Har en ny jobb også i Tokyo, så skal prøve å tjene litt over sommern.
Her er naokatten igjen:

mandag 22. april 2013

Yesterday you told be 'bout the blue blue sky, but all that I can see...

Forrige helg... wow, det er forrige helg allerede?
På søndag møtte jeg min venn LinLin som jeg ikke har sett på sikkert to år. Vi gikk på Josai sammen back in the day. Vi dro til Tokyo Skytree, for jeg hadde aldri vært der før og hun er der flere ganger i uka fordi hun virkelig digger stedet.
Viiiii spiste indisk :D
Her er treet:
For å få hele tårnet inn i et bilde må man bøye seg ned. Det var gøy å se folk som tok helt av og lå på bakken og sånn XD
Her er en annen kreativ vinkel...
Det var for my vind den dagen til å faktisk gå opp i tårnet, men det var ok, jeg hadde egentlig ikke penger uansett.
Så mye vind...
Vi vandra rundt i butikkene rundt tårnet, Soramachi (himmelbyen). Og vi fant en Samantha Thavasa café! Lol, det måtte vi jo selvsagt prøve!
Blåbær euclear og karamell-ettellerannet. Helt erlig så smakte de ikke noe spesielt, litt sånn opptint smak, om du kan forestille deg det. De SÅ veldig søte ut da! Men tror Samantha Thavasa bør holde seg til vesker (or tydeligvis porselen nå...f^^) Der er hun dronning!

Om natta lyser tårnet opp!
Det skifter visst farge hver kveld mellom lilla og blå, og i jula er det grønt og i sakura-sesongen er det rosa.

Fredag var jeg på ROACH tour finale på Shelter i Shimoki. Jeg hater Shelter, men Face kom hjem fra turneen den dagen, og hadde skrevet meg på gjestelista.
Konserten var proppfull, så klart, og afterpartiet var littegrann awkward. Det er første gang jeg har vært på afterparty på Shelter, føler de ser på seg selv som litt serious business så det er ikke barebare liksom. Jeg ble til slutt bedt om å sitte og ble invitert til å drikke shocchuu på sempaibordet. Typisk meg XD Så jeg drakk shocchuu for første gang, og det gikk faktisk overraskende bra.
Også kom Taama bort og Onkel D, og etter en stund fant jeg Yoshiaki. Den fyren er over alt i det siste, siden han slutta i FiLM. Jeg lovte han litt å lære han engelsk, vi får se på det :P
Etterpå gikk vi hjem til Face og tok følge med Onkel D, det var litt merkelig, de to har visst blitt bestiser nå f^^;
Dagen etter måtte Face på jobb klokka tre T^T Så jeg hadde en engelsktime i Shinjuku. Før det hang jeg rundt litt i Shibuya og Harajuku. Prøvde å finne en svart caps som ikke har blitt brukt i hjæl av alle jentene i Shibuya, men tror det er et mute point nå.
Men jeg fant den her:
Skal bruke det til standen vår på konserter!