Viser innlegg med etiketten date. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten date. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

onsdag 7. august 2013

One fine day

Det skal liksom være 36 grader i dag, men føles mer som 800!
Dette er enda et bilde fra skolen, bertevenninna mi og bertevenninnene hennes hadde kjøpt seg rosa røyk. Ikke at jeg synes det er noe galt med rosa røyk, det er andre ting som gjør at jeg føler meg veldig malplassert i blandt. Ble et veldig fint sommerbilde da.
Og dette er også noen bilder fra rett før ferien begynte. Jeg veit jeg ligger langt etter, skulle jo tro jeg har mye mer tid nå som jeg har ferie, men det virker faktisk som om jeg er enda mer optatt.
Dette var en chill dag vaffel. Face og jeg ville på stranda, men sidne han hater å kjøre tog og han bor ganske sentralt i Tokyo så var det ikke så veldig mange strender å velge i. Det ble til Odaiba.
Jeg visste ikke engang at de hadde strand i Odaiba!
Vannet var ikke det aller klareste, men temperaturen var digg!

Kom utti da!

Han ble med han og, men han hadde ikke med seg badetøy, så det ble med vassing den dagen. Fikk kjølt oss ned :D
Oohh, vi fant en glassmanet som var alt for nær land.

Etterpå vandra vi langs vannet, stoppa på en kafé. Fikk et fint bilde av Rainbow Brigde.
Fikk gifta oss også.
Hehe, nei det er ikke oss, jeg ville aldri godta hvit dress. Kjolen var helt fantastisk da, jeg hadde lyst til å ta bilde da de kom nærmere men føles litt feil å poste bryllupsbilder av folk jeg ikke kjenner en gang :P

Jeg var i litt uvanlig antrekk selv. Face ville så gjerne at jeg skulle ta på meg noe veldig jentete og litt "gyaruete", så jeg gjorde det.
Problemet var at jeg glemte å ta med meg sminkepungen min... heldigvis var det solbrillevær.
Det er mye gøy å gjøre i Odaiba bortsett fra stranda også. Vi fant bowling!!
Det har jeg ikke gjort på år og dag, og når jeg spiller med bandkammeratene mine så taper jeg alltid. Men denne gangen vant jeg! :D:D
To ganger!
XD
Jeg veit man liksom skal la mannen vinne og sånn, men han ser jo ut som han tar det ganske bra eller? :P
Det er ikke mye, men jeg tar det jeg får!

Fra bowlingen fikk vi tullepenger vi kunne bruke på arkden i etasjen under og brukte sikkert en halvtime på dette spillet, fordi vi vant pengene tilbake igjen hele tiden XD
Det er et spill hvor du skal fange fisk med en papirhåv, sånn som på japanske festivaler. Utrolig hva man blir hekta på.
Etterhvert måtte vi bare innse at vi kom til å sitte der hele kvelden hvis vi ikke begynte å tape med vilje, så vi bytta til et vanskeligere fiskespill.
Her må man bruke stang og virituell line. Jeg fikk napp flere ganger men greide aldri å sveive inn raskt nok. Jaja, moroa må ta slutt en gang, og dessuten hadde all fiskingen gjort oss sultne.
En av de søtere engrish-feilene jeg har vært borti.

Oohh, og de har hide-museum i Odaiba nå, men jeg ville ikke mase om å gå, koster helt sikkert dritmasse penger.
Men vi fant et nytt fiskespill!!
Denne gangen med ekte fisk!

Man skulle tro dette var skikkelig vanskelig, men så snart vi skjønte knepet så var fikk vi snart for mange fisk for bøtta!
De dreiv å hoppa ut hele tiden så jeg måtte plukke dem opp og putte dem tilbake. Det er ikke bare enklelt, skal jeg si deg!
Dessverre kunne vi ikke ta med noen av fiskene hjem, vi fikk sånn cirka hundre umibon for dem i steden.
 Æsh XD

Måtte selvsagt få med oss den alltid like romantiske skrekkturen med pariserjulet.
Nesten like skummelt hver gang ...

Det var en utrolig chill dag, kunne trengt en sånn hver uke! Som sakt, jeg føler at jeg er mer optatt nå enn jeg var da jeg hadde skole.
I dag har jeg også vært oppe klokka åtte for å dra til Hon-Atsugi og ha norsktime, også har jeg en engelsktime klokka halv ni på kvelden, men dro tilbake til huset til Face innimellom fordi jeg ikke har noe i å gjøre i Hon-Atsugi i 7-8 timer.

Her er en presang jeg fikk av en av elevene mine for noen uker siden. Det lønner seg litt å være lærer^-^ Det er kinesisk pudding, en med rosa grapefrukt og mango.

mandag 13. mai 2013

Birds the word

Noen av tingene du kan finne i kunstfakultetet på Tokai Universitet...


*grøss*

Forrige helg (you know the drill) hadde Face og jeg vår første egentlige date.
Vi gjorde ikke noe kjempestort, siden jeg kom fra skolen og det var hans første og eneste fridag hele måneden. Vi dro til Shibuya og leide film, og så dro vi på yakitori. Det var en billig og koselig izakaya i nærheten av huset hans.
Mmmmhhh, og han liker lever like mye som meg \(゜口゜)/
Etterpå gikk vi hjem og så på Avengers, men han sovna halvveis gjennom så jeg så jeg så den ferdig og vekka han etterpå. Da han våkna ville han se resten XD Veit du hvor lang den filmen er??
Så vi så den en gang til :P

Neste dag var det bandøving:
Og etterpå dro jeg til Ikebukuro for å møte Anouk og venninna hennes Daisy. Tyra hadde bedt meg invitere med noen utlendingjenter for å møte vennene hans, så skulle de betale for mat og drikke ^-^
Vi dro på et sted som heter Mysterious, samme kjede som Lock-up. Denne er space-tema. Ganske kult egentlig. De hadde kjempesøte drinker som var oppkalt etter planeter. Dette er neptun!
De så mye bedre ut enn de smakte da, men egentlig var jeg ikke så veldig tørst den dagen, mest sulten. Og det var så mye mat at vi ikke greide å spise alt O__O
Vennene til Tyra var litt rare. Han ene var ganske normal, men han ville at folk skulle ta bilde av han hele tiden mens han poserte som en AKB-jente XD Han andre er den første japaneren jeg noengang har sett som blir enda mer sjenert av å drikke f^^
Men det var underholdende nok og Daisy var kjempekoselig.


Blacklight topcoat! Takk, Cat XD

Jeg følte meg litt sjuk igjen da jeg kom hjem, tror jeg bare er veldig sliten for tiden. Men jeg krøyp inn i pysjen og tok meg en lur mens jeg venta på at Face skulle komme hjem.
Hihi, jeg er lydtekniker i Shibuya da.
Da han kom hjem satte han på Avengers igjen, denne gangen med japansk dub XD

Neste dag hadde Issei invitert oss på grillparty med masse folk vi ikke kjenner. Været var fantastisk, og Anouk hadde tatt med solbriller til meg uten at jeg trengte å be om det en gang :D

Tamagawa. Elvebredden var proppfull av folk som grilla, spilte fotball, solgte grillutstyr og drikke og jeg veit ikke hva.
Når rockegutter griller gjør de det med DJ-set XD
Det var et merkelig grillparty. De hadde med seg en fyr som var profesjonell kokk, og de hadde stormkjøkken i steden for grill og han lagde pasta og greier, i tillegg til biff så klart!
Det var greit å ha noe anderledes en gang også, det kommer sikkert til å bli mer grilling i løpet av sommeren ^-^
Savner alltid svart grillpølse med ketchup og sennep da ( ̄▽+ ̄*)

Etter grillinga dro folk litt hit og dit, men Issei og Buskemannen tok oss med på en festival.
De hadde kule svarte gullfisker, vi prøvde å fiske dem, men vi feila. Det var så lett forrige gang jeg gjorde det!


Vi vandra videre og fant at man kunne fiske skilpadder!!!
( ´艸`)
Det var selvsagt ennå mer umulig enn gullfiskene, men hvis man prøvde tre ganger så fikk man en likevel! Jeg er ikke helt klar for å eie en skilpadde akkurat nå, men Anouk fikk en :D

I en av sidegatene til festivalen møtte vi Tomoki og noen av gangstervennene hans, som drakk ved en shrine og ville ha oss med. Jeg lurte på om det virkelig var ok å drikke der og han bare "Så klart! Dette er min shrine!"
Så klart XD
Etterpå gikk vi på den baren Issei hadde bursdagsselskapet sitt på i fjor, og Tomoki betalte (en veldig dyr) nomihoudai for oss begge, selv om vi insisterte veldig på at vi ikke trengte å drikke. Nesten litt frekt å ikke benytte meg mer av den, men jeg er skjeldent i humør til å drikke to dager på rad og var kjempesliten uansett.
Her er skilpadda, Gurken. Han måtte sitte i en pose mens vi var på baren, stakar.
Anouk ville så gjerne prøve japansk fyrverkeri, så vi hadde kjøpt zenkou hanabi (det er litt som oppned stjerneskudd) på Seven, og vi gikk og tente dem uttafor baren.
Issei ville også brenne fyrverkeri.
Da vi var på Seven hadde jeg fått med meg en pakke ketchup/sennep, i tilfelle jeg fikk brukt det... Særr, aldri gå med en pakke ketchup i lomma i tre timer. Hvem er det jeg prøver å lure? Dette skjer bare med meg...

Måtte dra hjem til meg selv den dagen, selv om vi hadde fri på mandagen. Jeg kunne ikke få tak i Face på telefon. Han ringte meg klokka 2 eller no og bare "Hvor er du nå?" "Hjemme..." "Neiiii!"
:P

En venn av ham kom på onsdag for å bli hos han i TO UKER D:D:D:D:
Siden det for det meste er leiligheten hans vi henger i (fordi han jobber om dagen) så betyr det at vi kanskje ikke får sett hverandre på to uker T_T
Fikk vaffel møtt han på tirsdag, for en av gutta fra Coldrain ville møte meg :D Han inviterer meg aldri på afterparty og sånn så jeg var kjempeglad for å få møte noen av jobbkompisene hans!
Vi dro på PINKS, det var kjempekos, til og med Taama dukka opp i løpet av kvelden og jeg snakka ordentlig med han for første gang på lenge. Fikk til og med noe så skjeldent som et bilde av Skumletrynet:
Bare at denne dagen hadde han bestemt seg for å være Søtetrynet i stedet *^^*
Jeg hadde vunnet et veddemål med han om at det var en del på slutten av Avengers hvor de eter Shwarma (etter å ha sett den så mange ganger hadde had FORTSATT ikke fått med seg det) og brukte dem på å kjøpe kjøtt vi kunne ha i kveldsmatrisen. Mens vi så Avengers. Ingen XD

Kos dag ^-^
To uker... *sukk*