Viser innlegg med etiketten skole. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten skole. Vis alle innlegg

mandag 13. mai 2013

Birds the word

Noen av tingene du kan finne i kunstfakultetet på Tokai Universitet...


*grøss*

Forrige helg (you know the drill) hadde Face og jeg vår første egentlige date.
Vi gjorde ikke noe kjempestort, siden jeg kom fra skolen og det var hans første og eneste fridag hele måneden. Vi dro til Shibuya og leide film, og så dro vi på yakitori. Det var en billig og koselig izakaya i nærheten av huset hans.
Mmmmhhh, og han liker lever like mye som meg \(゜口゜)/
Etterpå gikk vi hjem og så på Avengers, men han sovna halvveis gjennom så jeg så jeg så den ferdig og vekka han etterpå. Da han våkna ville han se resten XD Veit du hvor lang den filmen er??
Så vi så den en gang til :P

Neste dag var det bandøving:
Og etterpå dro jeg til Ikebukuro for å møte Anouk og venninna hennes Daisy. Tyra hadde bedt meg invitere med noen utlendingjenter for å møte vennene hans, så skulle de betale for mat og drikke ^-^
Vi dro på et sted som heter Mysterious, samme kjede som Lock-up. Denne er space-tema. Ganske kult egentlig. De hadde kjempesøte drinker som var oppkalt etter planeter. Dette er neptun!
De så mye bedre ut enn de smakte da, men egentlig var jeg ikke så veldig tørst den dagen, mest sulten. Og det var så mye mat at vi ikke greide å spise alt O__O
Vennene til Tyra var litt rare. Han ene var ganske normal, men han ville at folk skulle ta bilde av han hele tiden mens han poserte som en AKB-jente XD Han andre er den første japaneren jeg noengang har sett som blir enda mer sjenert av å drikke f^^
Men det var underholdende nok og Daisy var kjempekoselig.


Blacklight topcoat! Takk, Cat XD

Jeg følte meg litt sjuk igjen da jeg kom hjem, tror jeg bare er veldig sliten for tiden. Men jeg krøyp inn i pysjen og tok meg en lur mens jeg venta på at Face skulle komme hjem.
Hihi, jeg er lydtekniker i Shibuya da.
Da han kom hjem satte han på Avengers igjen, denne gangen med japansk dub XD

Neste dag hadde Issei invitert oss på grillparty med masse folk vi ikke kjenner. Været var fantastisk, og Anouk hadde tatt med solbriller til meg uten at jeg trengte å be om det en gang :D

Tamagawa. Elvebredden var proppfull av folk som grilla, spilte fotball, solgte grillutstyr og drikke og jeg veit ikke hva.
Når rockegutter griller gjør de det med DJ-set XD
Det var et merkelig grillparty. De hadde med seg en fyr som var profesjonell kokk, og de hadde stormkjøkken i steden for grill og han lagde pasta og greier, i tillegg til biff så klart!
Det var greit å ha noe anderledes en gang også, det kommer sikkert til å bli mer grilling i løpet av sommeren ^-^
Savner alltid svart grillpølse med ketchup og sennep da ( ̄▽+ ̄*)

Etter grillinga dro folk litt hit og dit, men Issei og Buskemannen tok oss med på en festival.
De hadde kule svarte gullfisker, vi prøvde å fiske dem, men vi feila. Det var så lett forrige gang jeg gjorde det!


Vi vandra videre og fant at man kunne fiske skilpadder!!!
( ´艸`)
Det var selvsagt ennå mer umulig enn gullfiskene, men hvis man prøvde tre ganger så fikk man en likevel! Jeg er ikke helt klar for å eie en skilpadde akkurat nå, men Anouk fikk en :D

I en av sidegatene til festivalen møtte vi Tomoki og noen av gangstervennene hans, som drakk ved en shrine og ville ha oss med. Jeg lurte på om det virkelig var ok å drikke der og han bare "Så klart! Dette er min shrine!"
Så klart XD
Etterpå gikk vi på den baren Issei hadde bursdagsselskapet sitt på i fjor, og Tomoki betalte (en veldig dyr) nomihoudai for oss begge, selv om vi insisterte veldig på at vi ikke trengte å drikke. Nesten litt frekt å ikke benytte meg mer av den, men jeg er skjeldent i humør til å drikke to dager på rad og var kjempesliten uansett.
Her er skilpadda, Gurken. Han måtte sitte i en pose mens vi var på baren, stakar.
Anouk ville så gjerne prøve japansk fyrverkeri, så vi hadde kjøpt zenkou hanabi (det er litt som oppned stjerneskudd) på Seven, og vi gikk og tente dem uttafor baren.
Issei ville også brenne fyrverkeri.
Da vi var på Seven hadde jeg fått med meg en pakke ketchup/sennep, i tilfelle jeg fikk brukt det... Særr, aldri gå med en pakke ketchup i lomma i tre timer. Hvem er det jeg prøver å lure? Dette skjer bare med meg...

Måtte dra hjem til meg selv den dagen, selv om vi hadde fri på mandagen. Jeg kunne ikke få tak i Face på telefon. Han ringte meg klokka 2 eller no og bare "Hvor er du nå?" "Hjemme..." "Neiiii!"
:P

En venn av ham kom på onsdag for å bli hos han i TO UKER D:D:D:D:
Siden det for det meste er leiligheten hans vi henger i (fordi han jobber om dagen) så betyr det at vi kanskje ikke får sett hverandre på to uker T_T
Fikk vaffel møtt han på tirsdag, for en av gutta fra Coldrain ville møte meg :D Han inviterer meg aldri på afterparty og sånn så jeg var kjempeglad for å få møte noen av jobbkompisene hans!
Vi dro på PINKS, det var kjempekos, til og med Taama dukka opp i løpet av kvelden og jeg snakka ordentlig med han for første gang på lenge. Fikk til og med noe så skjeldent som et bilde av Skumletrynet:
Bare at denne dagen hadde han bestemt seg for å være Søtetrynet i stedet *^^*
Jeg hadde vunnet et veddemål med han om at det var en del på slutten av Avengers hvor de eter Shwarma (etter å ha sett den så mange ganger hadde had FORTSATT ikke fått med seg det) og brukte dem på å kjøpe kjøtt vi kunne ha i kveldsmatrisen. Mens vi så Avengers. Ingen XD

Kos dag ^-^
To uker... *sukk*

tirsdag 23. april 2013

風邪をひいてももちろん止まることなんてないよ

Uka etter helga jeg skreiv om var veldig optatt, har hatt engelsktimer hver eneste dag, fra mandag til fredag, og til og med lørdag. Det betaler ikke så veldig mye, fordi jeg bare kan ha en eller to om dagen, men mer enn ingenting!
Måtte også velge timer på skolen forrige uke. Det er veldig få timer til hovedfaget mitt dette semesteret, så det var uvanlig vanskelig, men med hjelp fra Wakako greide jeg å få akkurat nok poeng. MEN! Da jeg kom til timene mine på onsdag viste det seg at begge var fulle! For det kunne de ikke fortelle meg da jeg registrerte meg på nettet... Teknologisk underland ja, hmh. Så i løpet av morgendagen må jeg greie å finne minst to nye fag jeg har sjanse til å stå i uten å kjede vettet av meg...

La oss snakke om noe morsomt i stedet! Helga! Denne helga. Forrige innlegg var om forrige helg :P
Det var en busy helg så det er ganske mange bilder, men jeg har hørt rykter om at man er glad i bilder?^^

Først! Fredag, Unfects siste live, på Cyclone i Shibuya.
Jeg møtte Anouk først og vi var på lista til St.Clair.... som du ser her:
Gikk visst glipp av Lay Another Flight igjen :P De gutta er over alt i det siste og jeg har fortsatt ikke sett dem på scenen tror jeg...
Men vi fikk med oss Fade!

Har sett dem en gang før, på Shibuya DUO da de spilte med FOOD. Musikken dems er veldig opp og ned. Bra spilt så klart, men mye forskjellige sjangere, noe av det liker jeg , noe er litt sånn whatever. Noe for enhver smak kanskje?
Jeg veit ikke helt hva jeg synes om dem da, de oppfører seg litt sånn serious business og hadde med seg kameramann med særiøst fjes som fulgte dem over alt og de kom ikke på festen etterpå.
Neste!

Neste er/var Unfect. Fikk noen usedvanlig gode bilder av dem:



Vel, de er jo pene gutter XD
Veldig synd at de gir seg allerede, for de er veldig gode alle sammen, kunne blitt noe skikkelig. Men det tar vel ikke lang tid før de dukker opp i andre band tenker jeg ^-^
Som Cyclone-tradisjonen er så ble det Watami etterpå. Kan jeg forresten få nevne hvor lame det er at vi var på Cyclone når Face var i Kyuushuu med ROACH og ikke jobba :(
Men vi fikk to nye utlendingjentevenner. Represent lissom! Og en hel del nye japanske venner.

Og kanskje det aller beste; da morgenen kom trengte jeg ikke å sette meg på toget og snorke hele veien hjem til Gakumae, men kunne ta en ti minutter lang togtur til leiligheten til Face for å sove der.
Det kipe var jo at han ikke var der, men gjett hva! Jeg våkna til at han kom inn døra, for han var akkurat tilbake fra turnéen og skulle egentlig rett på jobb, men satte av ti minutter til å komme innom og treffe meg!
(≡^∇^≡)
 Det ble selvsagt litt mer enn ti minutter. Jeg setter pris på en mann som kommer seint på jobb for meg. En annen kvalitet jeg jeg liker er når de skulker jobb eller time for å sende mail^^
Jeg er ikke needy eller no.

Så det var kos. Jeg vasa rundt i leiligheten hans lenge og lagde meg frokost i den nye riskokeren. Så dro jeg til Shinjuku for å ha engelsktime!
Dessverre måtte jeg helt tilbake hjem igjen etter det :(


Neste dag var det regn og forkjølelsen min var et faktum, og det var også sangtime klokka 11 og bandøving i Shibuya etter det.
Såååå excited for å dra...

Mens vi venta på de andre bandmedlemmene i Shibuya...

Cute!

Det var gøy med første ordentlige bandøvinga på lenge! Jeg burde egentlig ha spart stemmen mer, siden jeg hadde veldig vondt i halsen, men hadde det bare så gøy!
Sanglæreren min hadde vist meg et spesielt halsdrops. Det smaker shait og det prikker og gjør vondt i halsen, og føler at jeg får skikkelig dårlig ånde av det, men det hjelper virkelig!

Mye ved hjelp av det tror jeg, gikk konserten dagen etter kjempefint!
Fikk faktisk høre av mange at jeg var blitt flinkere til å synge, til og med Tomoya, og det skjer ikke ofte!
Følte selv også at det var veldig bra, vi spilte Are you Happy now? for første gang med Takashi, og jeg har ofte pleid å bomme helt på tonen i den og ikke greid å komme meg tilbake, denne gangen gikk det kjempebra! Og til og med den høye tonen på slutten av Screams Within gikk ganske fint.
Her er noen bilder jeg stjal fra Facebooken til Natsuki:




Tomoya, Natsuki og meg.
Vi solgte også flere cd'r enn jeg hadde regna med. Veldig synd jeg ikke kunne bli til morgenen, men jeg hadde skole dagen etter og dessuten var formen ganske dårlig. Sliten + forkjølelse, så var nok like greit jeg dro hjem.

I dag har jeg hatt time med den mest interessente eleven min! Han bor veldig langt unna, men det er gøy å snakke med han! Han jobber for Namco og spiller Tekken på World Cup-nivå, og han spiller gitar og har et live show på niconico douga. Og han har to-timers avtale, som betyr dobbelt penger. Absolut verdt den lange reisen ^^

I morgen er det Skylit tour finale på Club Asia, jeg lovte Seishiro å komme så da gjør jeg vel det. Dessuten skal jeg hjem til Face etterpå, han har visst kjøpt seg møbler! Gleder meg. Bare håper jeg blir litt bedre av forkjølelsen snart, er liveredd for å bli som forrige gangT_T

Goodnight, Cruel World!

lørdag 6. april 2013

Love the one you're with

Nydelig prydelig og tydelig, som løkkeskriftlæreren vår pleide å si på barneskolen... Lærer dere kids løkkeskrift lenger forresten?

Hmhja, hvis du kan se noe av dette så prøvde jeg noe litt mer... "grungy"? Ville være litt feminin og støff. Begynner å bli lenge siden.
Sokkene er en veldig viktig del :P
Jeg skulle møte Scaryface (han vil jeg skal kalle han Ken, men det er rart for meg for jeg har allerede en venn som heter Ken), og jeg kjøpte faktisk disse sokkene forrige gang vi møttes.
Interessent fakta der.

Først hadde jeg sangtime, og alle pusteøvelsene mine mens jeg var i Norge lønnet seg, jeg har ikke blitt dårligere :D
Etter det fortsatte jeg bare videre til Shibuya, der jeg skulle henge og vente på at han ble ferdig på jobb. Hadde rundt tre timer, for når du venter på en lydtekniker så er han som regel ferdig på jobb rundt ett om natta.
Heldigvis slutter ikke Shibuya å fungere før sånn 7 om morgenen^^
Jeg bestemte meg for å chille og vente på Saize med salat, for jeg er jo så sunn.
Kunne se rett ut av vinduet på Rockaholic (eller Rockahohoho, tydeligvis), men tørr ikke å gå dit aleine. Ikke at SiM (eller noen i det heletatt) hadde vært der på en onsdag kveld uansett, men you know.
Face var ferdig litt tidligere enn anntatt! Wohoo! Og igjen ble det til at vi tok beina fatt til Shimoki. Det er en ganske fin tur egentlig.
Jeg fant et selskap jeg tror jeg vil jobbe for XD
Han har fortsatt seriemorderleilighet uten noen ting i. De eneste møblene hans er en koffert og en bag med skittentøy. Men har har datamaskin, og da ordner det seg jo. Helt tilfeldig ble det til at vi så Pirahna 3, og jeg har hørt at den skal være vildt dårlig, men den var ikke bare dårlig, den var... bisarr... som om en 15-åring hadde skrevet manus-bisarr XD Men underholdende dårlig, det skal sies.

 Neste dag hadde han faktisk friiii! Og likevel greide vå stå opp og komme oss ut av seriemorderleiligheten til klokka to!
Han måtte vaske klær fordi han skulle avgårde til Osaka på kvelden, så vi utforska området litt mens vi venta på at vaska skulle bli ferdig. Det er veldig fint der! Vi fant til og med en park, og hanamiet i rundt ti minutter :P
Oohh, sakura! 
Så måtte vi tilbake og putte de hundreogtredve band t-skjortene hans i tørketrommel, og mens vi venta på det satt vi uttafor vaskeriet og var skumle utlendinger. Han er mye skumlere enn meg da, selv om han ser mye mer japansk ut.
Det kom forbi en klasse med førskeoleunger eller no og vi bare "omg kawaii kawii kawaii!" og de bare O________o
Bra innstilling, barn, ikke snakk med fremmede ^^b

Og da vi kom tilbake til huset:
ヽ(゜▽、゜)ノ Pene pusen!

Så ja, jeg har visst type da. Vedder på at ingen kunne se den uventede plot twisten... Vi får se hvordan det går, jeg liker han men livet mitt er veldig rart nå, og veit ikke helt hvordan vi skal få møttes i livet med timeplanene våre og sånn, men det er i fremtiden... tror han liker meg og, han ringte meg to ganger fra teite Osaka og kalte meg baby (tror jeg, han var full og engelsken hans er morsomst i verden:P). Håper ROACH tar godt vare på han mens han er der så han ikke trenger å sove i bilen til Onkel D mens det er tyfon O__O

Oh!oh! På fredag var første dag på skolen og vi fikk karakterene våre! 
Jeg veit at dette ikke gir så mye mening for de fleste av dere (ikke for meg heller, må jeg innrømme), men jeg sto alle fagene jeg tok forrige semester! Og jeg er nummer 10 av 21 i klassen! Og så er det studentkortet mitt for neste semester!
Jeg kan hvis jeg vil!

Må gå nå. Harajuku venter^^

torsdag 31. januar 2013

En uventet reise

Endelig er det ferie!
Jeg håper noen er på skolen og mater Klengepus som bor borte ved datarommet.
Katter ass. Hvorfor er de så glade i å sove på bisarre måter?^^

Jeg ga opp at forkjølelsen skulle lege seg selv da halsbetennelsen ga seg og jeg fikk en ekstremt skarp hoste i steden, med null reduksjon i snørrproduksjonen. Nå hadde jeg endelig mulighet til å gå til legen også, så det gjorde jeg.
De trodde selvsagt at jeg hadde influensa, på grunn av influensaepidemien og sånn, men selv om jeg sa jeg ikke hadde feber og ikke trengte influensavaksine, så ble jeg behandlet som influensapasient, og fikk vente inne på rommet der de tar sprøyter og sånn, på en seng :D
Som vanlig tok det ganske lang tid (velkommen til legen i Japan), men av en eller annen grunn greide jeg faktisk å slappe av ordentlig. Sykehus er jo ikke vanligvis det letteste stedet å chille på, men kanskje fordi jeg ikke hadde noen distraksjoner og sånn så greide jeg faktisk å sove godt for første gang på over en uke. Sov i rundt en time eller no, så var legen klar.
Han var redd for at den asthma-greia skulle komme tilbake og at hosten ikke skulle gi seg, så han ga meg forkjølelsesmedisin for fire dager, og inhalator og hostedempende og allergimedisin for to uker. 
Dette er kurven som ved juletider var full av klementiner, ved nyttår full av alkohol, og nå...
Noe av dette er reseptfri hostedemper, samt halstabletter og sånn som jeg fikk av Wakako. Så er det smertestillende og sånn ekkel greie som skal hjelpe stemmen din når den er i dårlig forfatning(den lilla pakka).
Jeg tar selvsagt ikke alle disse samme tid...
bare pulver og to typer piller etter måltider, en annen type piller og innhalator før jeg sover... ellers ved behov liksom. Føler meg litt viktig og sånn da :P

Det viktigste, fikk jeg beskjed om, var å chille og sove. Jeg har sovet bedre siden sykebesøket, selv om tidene har vært ganske uregelmessige.
Denne har hjulpet meg veldig:
Min nye elektriske varmeovn!! Den har litt dårlig kontakt, men var superbillig, og best av alt; nå slipper jeg å ha på airconditionet som tørker ut halsen og alt, og jeg kan rette varmen rett mot meg selv så den ikke bare flyr ut i rommet og forsvinner.
Har også hatt dårlig apetitt (sikkert på grunn av smertestillende), så har tatt meg et par friheter :P
Arme riddere, noen? Best med jordbærsyltetøy, uten klumper!

Det har ikke bare vært chillings, så klart, the show must go on selv om det er skoleferie. Konsert på Antiknock i forgårs. Her er meg foran den berømte Asta Kask-postern:
Stemmen min var absolut ikke klar for synging på scenen enda, som var ganske kjipt. Jeg synes jeg gjorde en god jobb med å pushe meg selv da, tok det ekle pulveret i den lilla boksen og alt, men det er kjipt å ikke kunne vise seg fra sin beste side første gangen på et nytt sted.
Det var også første konserten til Takashi, og han er jo ikke helt stø ennå. Men jeg har håp! Og pågangsmot!(^O^)
Utrolig nok var det for en gangs skyld stemning på Antiknock! Mye fordi det var mange band og alle var veldig vennlige og interesserte i de andre bandene, så de kom og dansa og sånn.
Fikk til og med en ny fan, selv om vi sugde litt (-^□^-)
Her er vi med maskotten til det siste bandet, Ladiorowm. Kento var litt redd for den XD
Da han først kom inn i rommet klappa han den på huet, og så fortalte Tomoya han at det var en person inne der, men den satt så stille så han trodde ikke på han. Så han måtte titte nærmere og plutselig reiste den seg opp og han skvatt særiøst tre meter inn i rommet XD Trodde jeg skulle dauve!

Det ble heldigvis ikke noe afterparty på oss, jeg dro hjem og fikk sove.
Neste dag skulle jeg tilbake til Tokyo og møte Kasumi, som er en venninne fra da jeg gikk på Josai, som jeg ikke har sett på dritlenge.
Jeg bare regner med at når folk sier vi skal henge på kvelden så mener de drikke, men det ble bare mat på oss. Siden jeg har ferie så tenker jeg ikke på at det er midt i uka for resten av de voksne :P
Jeg hadde glemt kameraet mitt, så fikk ingen bilder av yakinikuen :( Men vi tok purikura!
This just in: purikura har tatt et nytt steg i auto-photoshoping. Nå blir du ikke bare hvitere, får større øyer, lenger bein og reinere hud, du blir også tynnere...
wtf, beina mine ser helt misfostra ut XD

På vei tilbake fikk jeg mail fra Kei (jeg veit det er hundre folk som heter det på bloggen min, japser er litt ukreative med navn på kidsa sine :P Dette er Conception-Kei), som spurte om jeg ville komme på nabe-party hjemme hos han.
Jeg skulle egentlig ut med Nate og gjengen hjemme i Gakumae, men de var på karaoke og stemmen min er fortsatt ikke klar for karaoke, og jeg veit jeg ikke greier å lå være å synge hvis jeg drar.

Så jeg dro hjem til Kei, første gangen jeg har vært der. Det var skikkelig kos og avslappa, som var bra for meg, og vi endte faktisk opp med å alle sove der i et par timer på morgenkvisten. Siden jeg var jente fikk jeg senga for meg selv γ(▽´ )ツヾ( `▽)ゞ
Og jeg ble til og med kjørt mesteparten av veien hjem i dag tidlig, siden en av vennene til Kei skulle den veien.

Har selvsagt purka en del mer utover dagen. Prøver å shine huset litt også. Mens jeg ser på skrekkfilmer på Youtube. I morgen kommer Cat endelig! Gleder meg så sinnsvakt mye! Og akkurat i rett tid også, tror jeg, for begynner å merke at jeg plutselig savner Masato veldig, kanskje det var på grunn av Antiknock... det er vaffel ikke bra, men det blir bra i morgen!

Goodnight, Cruel world!