Viser innlegg med etiketten mat. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten mat. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

onsdag 7. august 2013

One fine day

Det skal liksom være 36 grader i dag, men føles mer som 800!
Dette er enda et bilde fra skolen, bertevenninna mi og bertevenninnene hennes hadde kjøpt seg rosa røyk. Ikke at jeg synes det er noe galt med rosa røyk, det er andre ting som gjør at jeg føler meg veldig malplassert i blandt. Ble et veldig fint sommerbilde da.
Og dette er også noen bilder fra rett før ferien begynte. Jeg veit jeg ligger langt etter, skulle jo tro jeg har mye mer tid nå som jeg har ferie, men det virker faktisk som om jeg er enda mer optatt.
Dette var en chill dag vaffel. Face og jeg ville på stranda, men sidne han hater å kjøre tog og han bor ganske sentralt i Tokyo så var det ikke så veldig mange strender å velge i. Det ble til Odaiba.
Jeg visste ikke engang at de hadde strand i Odaiba!
Vannet var ikke det aller klareste, men temperaturen var digg!

Kom utti da!

Han ble med han og, men han hadde ikke med seg badetøy, så det ble med vassing den dagen. Fikk kjølt oss ned :D
Oohh, vi fant en glassmanet som var alt for nær land.

Etterpå vandra vi langs vannet, stoppa på en kafé. Fikk et fint bilde av Rainbow Brigde.
Fikk gifta oss også.
Hehe, nei det er ikke oss, jeg ville aldri godta hvit dress. Kjolen var helt fantastisk da, jeg hadde lyst til å ta bilde da de kom nærmere men føles litt feil å poste bryllupsbilder av folk jeg ikke kjenner en gang :P

Jeg var i litt uvanlig antrekk selv. Face ville så gjerne at jeg skulle ta på meg noe veldig jentete og litt "gyaruete", så jeg gjorde det.
Problemet var at jeg glemte å ta med meg sminkepungen min... heldigvis var det solbrillevær.
Det er mye gøy å gjøre i Odaiba bortsett fra stranda også. Vi fant bowling!!
Det har jeg ikke gjort på år og dag, og når jeg spiller med bandkammeratene mine så taper jeg alltid. Men denne gangen vant jeg! :D:D
To ganger!
XD
Jeg veit man liksom skal la mannen vinne og sånn, men han ser jo ut som han tar det ganske bra eller? :P
Det er ikke mye, men jeg tar det jeg får!

Fra bowlingen fikk vi tullepenger vi kunne bruke på arkden i etasjen under og brukte sikkert en halvtime på dette spillet, fordi vi vant pengene tilbake igjen hele tiden XD
Det er et spill hvor du skal fange fisk med en papirhåv, sånn som på japanske festivaler. Utrolig hva man blir hekta på.
Etterhvert måtte vi bare innse at vi kom til å sitte der hele kvelden hvis vi ikke begynte å tape med vilje, så vi bytta til et vanskeligere fiskespill.
Her må man bruke stang og virituell line. Jeg fikk napp flere ganger men greide aldri å sveive inn raskt nok. Jaja, moroa må ta slutt en gang, og dessuten hadde all fiskingen gjort oss sultne.
En av de søtere engrish-feilene jeg har vært borti.

Oohh, og de har hide-museum i Odaiba nå, men jeg ville ikke mase om å gå, koster helt sikkert dritmasse penger.
Men vi fant et nytt fiskespill!!
Denne gangen med ekte fisk!

Man skulle tro dette var skikkelig vanskelig, men så snart vi skjønte knepet så var fikk vi snart for mange fisk for bøtta!
De dreiv å hoppa ut hele tiden så jeg måtte plukke dem opp og putte dem tilbake. Det er ikke bare enklelt, skal jeg si deg!
Dessverre kunne vi ikke ta med noen av fiskene hjem, vi fikk sånn cirka hundre umibon for dem i steden.
 Æsh XD

Måtte selvsagt få med oss den alltid like romantiske skrekkturen med pariserjulet.
Nesten like skummelt hver gang ...

Det var en utrolig chill dag, kunne trengt en sånn hver uke! Som sakt, jeg føler at jeg er mer optatt nå enn jeg var da jeg hadde skole.
I dag har jeg også vært oppe klokka åtte for å dra til Hon-Atsugi og ha norsktime, også har jeg en engelsktime klokka halv ni på kvelden, men dro tilbake til huset til Face innimellom fordi jeg ikke har noe i å gjøre i Hon-Atsugi i 7-8 timer.

Her er en presang jeg fikk av en av elevene mine for noen uker siden. Det lønner seg litt å være lærer^-^ Det er kinesisk pudding, en med rosa grapefrukt og mango.

tirsdag 30. juli 2013

Oppå fjellet

Denne posten skulle vært oppe for veldig lenge siden, men jeg har vært litt optatt siden Cat dro hjem. Eksamen og jobbing og konserter og tog.
Uansett, en av elevene mine tilbød seg å ta oss med til Mt.Fuji siden jeg hadde fortalt ham at jeg og vennen min ikke kom til å gjøre noe sightseeing mens hun var her.
Vi er ikke sånn veldig interesert i tursiting vanligvis, men hvorfor skulle vi si nei til det? Jeg ser Mt.Fuji fra skolen hele tiden, men har aldri sett det på nært hold.
På vei til Isehara, der turen begynte. Det var enda en varm dag, så klart.
Det var to-tre timer i bil XD Men her var vi da:

Vi følte at vi ikke var helt kledd for anledingen :P Men det var aldri i planen å klatre eller no da. Vi er ikke den typen mennesker, og så er det dette med bulldozer-faren da...
Så kall oss hva du vil, men vi hang bare rundt den første posten og sjekka ut souvenirer og tempel og fjellet da, så klart.

Gullegg med Nintendo-figurer i ^^
På vei hjem sovna vi begge i bilen, og så spanderte eleven min shabu-shabu på oss :D:D:D


Siste kvelden Cat var her spiste vi på Kafka, for gamle dagers skyld.

Og så dro hun hjem tidlig neste morgen.
To dager etter får jeg selvsagt en mail fra Taama, med "når drar Cat hjem?" :P Treiging.
Hun kommer tilbake om ikke så kjempelenge da (^-^)

Nå er det endelig sommerferie, og jeg tilbringer mesteparten av tiden hos Face. Er litt stress å dra hele veien tilbake hjem for å ha engelsktimer, men hvis jeg tar ferie fra det så er det ikke sikkert at elevene kommer tilbake etterpå. Og jeg trenger pengene for å overleve sommern til jeg forhåpentligvis får stipend neste semester. Har en ny jobb også i Tokyo, så skal prøve å tjene litt over sommern.
Her er naokatten igjen:

lørdag 15. juni 2013

They say in Heaven love comes first

På torsdaaaaag hadde vi konsert i Sangenjaya, på et sted som heter Heavens Door!
Stedet er en og en halv time fra Gakumae der jeg bor, men Face hadde fri den dagen så jeg dro til han etter jobb og han spanderte til og med middag på meg :D Jeg har forandra ramen-challange til ris-challange, etter å ha hørt to forkjellige historier om folk som spiste bare ramen i en måned og ble sendt på sjukehus f^^ Men på onsdag fikk jeg spist kjøtt, hurra!

Vi skulle møte litt før ett i Sangen og ha en kort øvingsøkt før vi gikk til livehuset, og det utrolige skjedde: jeg var den eneste som kom tidsnok!
I SALTY DOG har vi en regel om at hvis noen kommer for seint må de kjøpe doughnuts til de andre (donatsu-gochi)...
Mmmh, honey glaze ^-^ De er virkelig mye freshere når du kommer på Mr Donuts tidlig på dagen!

Her er kveldens set-liste, uten A Waking Dream, for første gang(iДi) Tror alle sammen (bortsett fra Kent kanskje) var litt sånn "nei, min baby!", men nå som vi har nye sanger er vi nødt til å velge og vrake litt.
På vei til live-huset gikk vi forbi en fyr som jeg var sikker på at jeg kjente. Jeg lurte veldig på om jeg skulle si hei, men så droppa jeg det i siste liten. Da han var forbi snudde alle de andre seg og bare "så du det!? Det var Tomoya fra One Ok Rock!"
Det var derfor jeg kjente trynet hans XD Noen ganger er det greit å være asosial og ikke hilse på folk selv om du tror du kjenner dem XD

Dette er Heavens Door. Det sto Heavens Door skrevet på inngangsdøra, og vi skulle ta et artig bilde med noen som banka på den, men så glemte vi det helt :(
Kanskje vi kommer tilbake en gang!
Stedet minna meg litt om pønk-steder i Norge, som gamle Blitz og sånn. Det var veldig smått og "ødelagt", men på en måte immøtekommende ^^ PA'en var den skumleste fyren jeg har sett! Jeg måtte sende Face en mail og fortelle at det var en PA der som var enda skumlere enn han, og han sendte meg tilbake at fyren var kjent for å ha dårlig attitude. Men han lagde bra lyd da, det var faktisk veldig behagelig å spille der! Og publikum, i tillegg til de andre bandene, var helt med, Tomoya (vår Tomoya, ikke fra One Ok XD) hoppa ned på gulvet for å 2-steppe sammen med publikum XD
Det var god stemning.

Bandet som hadde invitert oss heter the Yappys. Det var release party for den nye cd'n dems. De var dødssøte. Vokkisen dems var en bitteliten jente, som på en eller annen måte greide å synge tøffere enn de fleste såkalte "jenterockerne" jeg har hørt i Japan.
Her er et bilde av alle bandene som spilte, stjålet fra hjemmesiden dems :P
http://thestaryappys.jimdo.com/

De hadde også noen interessente fans ^^ Det var en liten gruppe med amerikanske menn, som liksom minna meg litt om sånn fangirls oppfører seg, samler seg i en gruppe for å gå og se yndlingsbandet sitt, og filma og greier. Men de var skikkelig hyggelige karer, og dette var faktisk vildt imponerende XD
Hvis typen din driver å blir skalla så kan du trøste deg med at han kommer til å kunne gjøre dette ^^
Liten godbit til jenter som er sammen med en japansk mann, hvis du skjønner ;)

Vi solgte masse CD'r! Og en fyr kjøpte Monster til alle i bandet, fordi jeg hadde sagt på twitter at Monster var min energy drink of choice!
Det var en veldig bra kveld, med en veldig hard morgen XD
Sov over hos Face og måtte stå opp halv sju for å ha norsktime på Tokai. Heldigvis hadde jeg bare én skoletime og engelskeleven min seinere på dagen var blitt sjuk og måtte avlyse, men jeg hadde sangtrening. Jeg trodde jeg kom til å dø, men faktisk følte jeg meg veldig oppfriska etter timen! Det eneste som svidde var pengene, for jeg har egentlig ikke råd til sangtimer denne måneden. Fikk penger til én time fra Tomoya, mend det er alt...

Ohh, SALTY DOG på Heavens Door.

Så denne helga har jeg vært hjemme, litt for å spare penger, og litt fordi Face er på turne med teite Lacoo Tower. De er egentlig ikke teite, de er veldig bra, men jeg liker ikke at han er så langt borte. Og det er noen folk i crewet dems som jeg ikke er så stor fan av heller -_-;
Men fyren må jo jobbe! Så jeg må bare suck it up, skjerpe meg og ikke være psycho.
Spise is :D
Det gjør alt bedre!
Helg uten sminke og BH, jeg får vaffel tid til å gjøre en del ting!

Skal prøve å få noe ut av søndagen nå!