Viser innlegg med etiketten tokai. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten tokai. Vis alle innlegg

onsdag 23. januar 2013

Ichy... tasty....

 Ok ,jeg var forkjøla ikke sant. Med feber og alt, skikkelig japansk dritt-forkjølelse. Men jeg var på bedringens vei i helga!
Heyy! Hva har jeg under kjeledressen? Ingenting!!

Skjønner du? Ikke hud en gang lissom...

På søndag skulle jeg ut og spise med Wakako, også inviterte hun Nate, som insisterte på at jeg ville drikke... så vi inviterte Till og Toshi også, og dro hjem til meg. Endte opp med at vi spiste frokost på Gasto klokka 7 om morgenen. Nate og Till var ikke imponert over at det ikke var bacon på frokostmenyen. Toshi sov. Det finnes bilder, men tror jeg skal spare alle involverte, så vell som uinvolverte.
Overraskende nok følte jeg meg enda bedre da jeg våkna opp!
Så jeg fant ut at det var greit å gå ut og ta en drink med Ippei på kvelden (det var fri på mandag, og ikke bekymre deg, Mamma, det var mest fordi jeg hadde venta to uker på å få snakke med ikke-kjæresten face to face).
Jeg hadde dette bildet, så tror det var det jeg hadde på den dagen. Mye av det samme som forrige bilde egentlig... minus kjeledress.
Vi fikk selvsagt ikke snakka særiøst i det heletatt fordi vi dro på Happi som er ganske bråkete, og han ble så trøtt mot slutten at han sovna XD Så det var verdt det. Og neste dag:

DOOOOM!
Jeg hadde en begynnende vondt i halsen. Kjente at mandlene var i ferd med å svulme opp. Det er aldri et godt tegn T_T

Her er noen bilder jeg tok i tegnehallen. Det har ikke så mye å gjøre med noen ting, har bare hatt lyst til å ta dem lenge.
Det er bystene og sånn som vi tegner i timene, dekka av kullstøv.







Creepy ^-^
Og her er tegningen min.
Da jeg begynte her ville jeg nok blitt ganske imponert over at jeg kunne tegne dette, spesielt med kull, men nå føler jeg bare at den er håpløs og at jeg muligens har blitt DÅRLIGERE til å tegne...

Uansett, læreren min var superbekymra og fortalte meg om et sjukehus og sa jeg burde gå dit og kunne ta fri fra timen og sånn. Supersnillt!
Det er bare at jeg hater sjukehus, og antagelig hadde jeg blitt sittende der i to timer å vente, nå som det er influensasesong...
også har jeg ikke fornya forsikringa mi...
Tingen er at jeg kan ikke bare ta fri denne uka heller, fordi det er føkkings siste uke på skolen og eksamenssensong O__O
Jeg har en eksamen i morgen og en stil (i gym!!) og en engelsk fremføring, jeg håper jeg i det heletatt har stemme!
Det jeg har er halsbetennelse, også kjent som tonsillitis (fra nå av kalt T-virus).
Jeg hadde det veldig mye et år da jeg var mindre, og det er ganske grusomt. Mandlene hovner opp og noen ganger får de hvite byller på. Tenkte jeg skulle spare deg den Google-opplevelsen^^;
Det gjør vondt å spise, snakke og svelge. Før fikk jeg feber, men har heldigvis ikke hatt det ennå nå, men! Jeg er ekstremt snørrete!
Det er vanskelig å puste gjennom munnen, men nesten umulig gjennom nesa, og noen ganger føles det som om trykket inni huet skal få øya mine til å poppe ut. Ikke på den søste chichuahua-måten.
Selvsagt er tipset "få masse hvile", men det er veldig vanskelig å sove fordi nesa tetter seg opp ennå mer da!
Det er sett på som ganske udelikat å snyte seg i offentlighet i Japan også. Jeg driter i det sammen med klassen min, men når jeg har time med folk jeg ikke kjenner eller er på toget eller noe, eller i butikken, så er det ganske kjipt.

Ok, det var veldig langt og ganske ekkelt. Her er noe du kan prøve for å unngå influensa eller andre dødspester denne sesongen:
Du har sikkert hørt om forkjølelsesmaske. Dette er T-virusmaske.
Det er jo for sent for meg, men nå smitter jeg vaffel ikke de andre koselige folka i metalsløyd-timen.
Vi hadde forresten avslutning på tirsdag. Sensei kjøpte te og snacks til alle :D

Jeg digger den læreren! Jeg husker nesten ikke hva noen av lærerene våre heter, ok? Veit hvordan man skriver navnet hans, for det står på faglista :P
Det kan hende han ikke er her neste år, og da blir jeg supertrist, for jeg vil fortsette å ta metallsløyd. Det har vært yndlingsfaget mitt siden vi begynte å fjor, til min store overraskelse. Da jeg kom til veiledningstimen var jeg sånn "helvete, hva er det jeg har begitt meg ut på??"
Jeg hadde begitt meg ut på noe helt nytt, som jeg greide overraskende bra, selv om jeg ikke ble ferdig med det siste produktet mitt. Kommer tilbake neste år!

Goodnight, Cruel World! Ehh, jeg mener gymstil! Nå! En hel side!
Det blir håndskrift ja! Stooooor håndskrift!


onsdag 26. desember 2012

I don't need a reason not to care what you say, or what happened in the end

På Lille Julaften hørte jeg på norsk julemusikk og fikk litt klump i halsen. Ingen tvil om at norsk jul er best. Jeg kan ikke lage noe særlig norsk julemat, men jeg gikk ut og kjøpte poteter!
Vaska og rydda hele huset og så på Prinsessen og Frosken (Disney er jo tradisjon, er det ikke?), sammen med disse...
Ikke døm meg -_-;
Filmen var dritbra! Beste Disney-filmen jeg har sett på lenge! Skikkelige tegninger, sanger, gammeldags animasjon. Og jeg elsker den sørlige aksenten XD
Kan til og med tilgi at de plagierte den homofile jazz-alligatoren fra Charlie. Sånn skikkelig opplagt :P

Så var det selveste Julekvelden!
"Ha nydelige drømmer på Julekvelden".
Jeg begynte dagen med å se på Silent Hill Revelations, herregud for en drittfilm, jeg kan ikke tro hvor mye de har føkka opp denne film-serien! Men det å ha tid til å se på dårlig TV er del av jula, er det ikke? ^^ Og etterpå så jeg på to andre filmer, som var litt bedre.
Lagde også en kul dorullnisse :P

Her er det som er igjen av eplecider-drinken min. Ser ut som voodoo!

Planen for Julekvelden var først fest med venner fra kunststudiet. På kebab-restaurant XD
Så det ble tyrkisk mat og Whiskey Mango og en drink som heter Igirisu. Hihi jul i Japan.

Tallerknene var supersøte!

Etterpå var det videre til izakayaen rett ved siden av, for å fortsette kvelden med Tokai-familyn.
Det er et sted som heter Chikyuu-ya, og det var ganske kos. Kos å henge med alle selvsagt, og bra stemning. De hadde så mange forskjellige drinker, blandt annet en som het Rum Tea... omg, den er jo skapt for meg!
Etterpå var det videre til karaoke. Skikkelig gøy karaoke for første gang på lenge!
Masse julesanger, men også masse musikk som jeg faktisk liker, som ikke skjer så ofte på karaoke i det siste. Masse Linkin Park. En føkkings Linkin Park-medley, som drepte oss litt XD
Var ikke hjemme før 5 om mårran. Det er lenge siden ^^


Neste dag var 1. Juledag. Jeg oppdaga at kalenderen min har en luke nr. 25... det var litt rart ^^
"Ønsker deg en lykkelig jul".

På Juledagen ... dro jeg til Yokohama... med Ippei.

 Først gikk vi til Akasaka Renga, som han aldri hadde sett før, så han var superexcited XD Det er bare en bygning.

Det var kjempefint da. Og siden det var jul var det masse folk og ting som foregikk. Skøytering og greier. Og et kjempefint juletre!
Og tysk julemarked!
Masse pepperkaker til pynt, men dessverre ingen til salgs ;_;

Etterpå gikk vi rundt til ferjehavna. Det var lenger enn jeg trodde, og merkelig nok har han mye mindre stamina enn meg når det gjelder å gå :P Men det var verdt det da vi kom dit.
Akasaka Renga på avstand. Se på alle de små menneskene!
Jeg var selvsagt litt bekymra for om jeg kom til å se Masato. Vi var jo på mange av disse stedene i sommer. Jeg veit det var liten sjanse for at han var ute på en så kald dag, men jeg så et par, kledd i svart, som sto på taket på havna, og jeg kunne ikke se ansiktene dems, men jeg tenkte det kunne vært han.
Jeg prøvde å ikke bry meg, og det var jo sikkert ikke han, men det er vanskelig ikke å tenke på når jeg er i Yokohama. Men jeg digger denne byen.
Julemiddagen! Biff med sennepssaus. Damn jeg hadde dårlig ånde etterpå XD

Fra klokka seks var det Tokai klassisk julekonsert, som var den originale planen for juledaten vår. Jeg visste at jeg kom til å ha problemer med å holde meg våken, ikke fordi det er kjedelig eller no, men jeg har ofte for lite søvn og kvelden før var jeg hjemme rundt 5 på morgenen...f^^
Jeg sovna bare litt på den første delen da, så er ganske fornøyd med det.
Etterpå hang vi litt mer rundt Minato Mirai.




Og så gikk vi oss veldig bort inni et kjøpesenter, på leting etter Hard Rock Café XD Fant det til slutt, men da hadde vi egentlig ikke tid til å sette oss ned. Men vi så mye forskjellig da.

Vi gikk hele veien tilbake til Yokohama stasjon. Jeg husker veien etter å ha gått den så mange ganger i sommer.

Grunnen til at jeg var på juledate er at han er at han, to dager før, ville snakke om det kanskje var for tidlig å slå opp. Vi skulle liksom snakke ordentlig om det den dagen, men vi fikk aldri ordentlig sjansen. Men virker som om vi er sammen nå... ER DETTE UNGDOMSSKOLEN ELLER??
Jeg veit ikke helt hva jeg synes, jeg veit at det er en skikkelig dårlig idé, men det er vanskelig å si nei til noe som føles bra i øyeblikket...
Føler enda mindre at jeg kan fortelle venner om det denne gangen. Håper ikke Nate dreper meg eller no XD Kanskje jeg ikke skal si det til noen i det heletatt en stund. Sånn bortsett fra THE INTERNET selvfølgelig, siden jeg nå skriver det her :P
Mja, ble ikke noe av å være voksen og særiøs og tenke nøye gjennom det før jeg blir sammen med noen igjen, men kan vaffel prøve å ta "se hvordan det går" til et nytt nivå.

Uansett, neste morgen (eller formiddag) gikk vi ut og spiste yakiniku! Wohoo! Tabehoudai for 1000en per person. Pluss dessert!


Det er jul, hvem blir ikke feit i jula?^^

søndag 23. desember 2012

Nå har vi vaska golvet og vi har børi ved

I går var det bittelille Julaften og det var julefest på dormen!
"Engler daler ned"? :P

Før festen hadde jeg bestemt meg for å lage en juledrink jeg hadde funnet oppskriften til:
http://www.yummly.com/recipe/Hot-Apple-Cider-The-Pioneer-Woman-200159?columns=4&position=2/36

Ikke helt gløgg, men det er mørk rom i! Og jeg har fortsatt en stor flaske Myer's som står og venter på litt action. Det regna og var surt ute, men jeg gikk til tre forskjellige supermarkeder og én drugstore for å finne ingrediensene! Det greie med å finne ting til amerikanske oppskrifter når du er i Japan, er at mesteparten av varene heter det samme, bare med japansk skrivemåte.
Jeg hadde for eksempel ingen anelse om hva allspice var for noe, men jeg fant en boks med noe som het "oorusupaisu". Det høres sikkert ikke lignende ut i det heletatt, men det er en av de enkleste tingene ved japansk språk når du bare har lært fonetiske alfabet :D
Jeg måtte bytte ut et par ingredienser. For eksempel ble det allspicekrydder i stedet for hele bær. Det ble klementingskall i stedet for appelsin, for det hadde jeg fra før (prøve å spikke av skallet på en klementin forresten...), og jeg hoppa over nellikkrydderet (clove) fordi jeg ikke gadd å gå tilbake til den første butikken IGJEN! Ble også honning i stedet for Maple Syrup, fordi jeg hadde det fra før og Maple Syrup er dyyyyrt, ok?T-T
Her bobler og koker det ヾ(@°▽°@)ノ
Det ble kjempegodt! Selv med litt kunstnerisk frihet. Skikkelig krydra søt julesmak!
Det kipe er bare at det er alkohol i, og jeg liker ikke å drikke hjemme aleine, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få drukket resten. Dette er hvorfor jeg trenger en thermos!(TωT )
Drakk en kopp mens jeg gjorde meg klar til julefesten da.
No emo Christmas XD

Dette er mitt veldig kjønnsøytrale bidrag til gave-bytte-leken.
Man har ikke så mye valg når man bor i Gakumae og må kjøpe en gave for rundt 500en før klokka seks. Det er enten supermarked, 100en-shappe eller billig klesbutikk. Jeg bestemte meg for å velge noe som kunne bli sett på som ironisk, om personen som fikk gaven ikke direkte likte den. Spesielt hvis de var en gutt, kanskje XD
Testosteronnivået var høyt på gaveleken også, en fyr gjorde en stor greie av å gi fra seg gaven sin til en jente, fordi han hadde fått en flaske som skal gi rommet god lukt. For meg er det ikke unaturlig i det heletatt for en fyr å ville ha en sånn (eksen dreiv faktisk å vurderte akkurat samme greia da vi var på Outleten :P), men kanskje greit at ikke alle er så indokterinerte som meg?f^^;
Det var en jente som fikk gaven min da. Ens om jeg har inntrykk av at ikke liker meg noe særlig, men har jo alltid inntrykk av det, paranoid eller no. Hun så ut til å digge tøflene vaffel så det var bra vaffel^-^

Det var ikke så fullt på dormen som det har pleid å være. Folk hadde med vilje ikke bedt så innmari mange, for de syntes det var for mange japanere forrige gang. Jeg synes egentlig at det er litt dumt, for utvekslingsstudenter er jo i Japan for å lære japansk og mange av dem har ikke så mange sjanser til å møte japanere i "naturlig habitat". Husker hvordan det var da jeg først kom hit.
Stemningen tok ikke helt av heller, kan ha noe å gjøre med at ikke Nate var der. Han har husarrest på rugby-dormen fordi sempaiene hans ikke synes at førsteklassingene gjør en god nok jobb med å holde det rent og ryddig. Som sikkert er sant, men hallo! Det kan hende han har husarrest ut jul! Jul! Snakk om å være føkkings Grincher!
Men Hugo var der, og Mihn og Waka og Toshi. Så jeg hadde noen å henge meg på.
Dette er "afterparty", som ble på Happi. Jeg begynner å få nok av det stedet egentlig. Ekstremt dårlige drinker og denne gangen også veldig dårlig service. Ikke bare var de treige, men maten de sendte ut var lunken og pizzaen hadde ikke smelta ost en gang. Da vi sendte den tilbake hadde de skikkelig dårlig attitude -_-#
Halvveis gjennom natta ble jeg dødelig trøtt og litt kvalm egentlig, så det ble til at jeg gikk hjem "tidlig". Herregud, føler at jeg er ett år eldre nå, greier ikke å være våken til morgenen en gang XD

I løpet av kvelden hadde jeg fått mail fra Ippei, som lurte på om vi kunne møtes for han hadde noe å snakke om. Jeg var sikker på at han hadde fått seg ny kjæreste og ville "si fra til meg så jeg ikke hørte det fra noen andre" eller no. Det ville vært litt typisk han^^ Jeg er kul med å være venner liksom, og når det har gått litt tid kan jeg nok være like supportiv av han i kjærlighetslivet som jeg pleide å være, men det er alt for tidlig ennå og minner for mye om det som skjedde med Masato. Det ville fått meg til å fæle meg skikkelig verdiløs akkurat nå.
Vi gikk og spiste lunsj i dag, men han fikk visst ikke sagt det han ville si. Teorien min må dog ha vært feil , for han har visst massive ensome førjulsdepresjoner XD Skjer med de fleste som ikke har noen å feire jul med, i Japanistan som hjemme i Norge. Men han kunne ikke bare fortelle meg det mens han kjørte meg hjem heller, så da er det vel ikke noe som det er lett å bare plumpe ut med?
Kanksje han er gravid?XD
Han sa imidlertid at det ikke var noe veldig spennende, men ikke noe kjipt heller... lurer litt på om han vil spørre meg om å lære han engelsk...
Uansett, vi skal drikke sammen i morgen på selveste julaften (ikke i Japan, da er den store dagen 25. USA og staten og kapitalen og alt mulig), på julefesten til kunstelevene. Føler meg litt som en karakter fra How I met your Mother...

Nå må det gjøres litt julerengjøring!!

torsdag 20. desember 2012

真っ白なノートペンをはしらせ

Dagens kalender!
Fortalte jeg at jeg oppdaga at det står små setninger på innsiden av kalenderdørene? Denne er "Du har ingen pipe til Julenissen, går det greit?"

^^
Et sitat å huske.

Har ikke noen sånn spesiell greie å fortelle om, bare noen bilder jeg ville poste.
Dette er juledekorasjonene på skolen:


Og dette er en kopp som jeg fikk av en jente i klassen min som ikke kunne komme på bursdagsfesten min.

Omg, den er så dødsfin, jeg bare...(/ω\)
Jeg sa hun ikke trengte å gi meg noe liksom også bare kjøper hun denne til meg.
Fikk også denne på mandag:
Det er en skikkelig fancy notatbok, jeg føler jeg må tenke nøye gjennom hva jeg putter i den, ikke bare det vanlige skribleriet \(゜口゜)/
En skikkelig kos fyr i japanskklassen min ga den til meg.

Dette var i går, veit ikke hvorfor det er viktig å vise men :P
Jeg jobba så hardt i metallsløyd på mandag at jeg fikk vannblemme på tommelen, så måtte putte på Pokémon-plaster før sløyd i går.
Det var første metallsløyd siden Ippei og jeg slo opp, og vi snakka ikke så mye sammen, men han sendte meg mail etterpå og så sorry og at han hadde vært litt nærvøs.
Må han være så søt da? XD
Han sa også at han hadde hørt et rykte, at noen har fortalt folk at han hater meg og ikke vil se meg engang... er glad jeg hørte det fra han og han kunne avkrefte det med én gang. Hvis jeg hadde hørt det fra noen andre hadde det antagelig vært ganske kjipt...
Jeg tror jeg veit hvor det kommer fra også, men jeg burde ikke tenke på det... hun har sikkert bare misforstått...

Annet enn det kan det hende jeg har spøkelser...
Dette er fra tidligere i dag, er det normalt??
Det holdt på sånn ganske lenge...
Kan ikke se noe skummelt på bilde eller noe. Heldigvis.

I morgen er det siste skoledag før ferien (ノ´▽`)ノ ⌒

Håper det blir party nærmere jula, men akkurat nå hører jeg på en dritbra lydbok og tegner!
Hvis noen jeg kjenner vil kjøpe meg en julegave så foreslår jeg denne:
http://shop.twinings.co.uk/shop/twinings-tea/loose-teas/black-loose-teas/signature-earl-grey-black-tea.html
Hvilken som helst av disse:  http://www.amazon.co.uk/John-Green-Box-Set/dp/0525426094/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1356011004&sr=1-3

Eller føkkings pepperkaker! Det er akkutt mangel på skikkelig julesnacks her i landet (T^T) IKEA er for langt borte, hvis jeg ikke kan suckre noen til å kjøre meg dit...
Ønsker meg også termos. En sånn liten en ^^
God jul!