Viser innlegg med etiketten cat. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten cat. Vis alle innlegg

tirsdag 30. juli 2013

Oppå fjellet

Denne posten skulle vært oppe for veldig lenge siden, men jeg har vært litt optatt siden Cat dro hjem. Eksamen og jobbing og konserter og tog.
Uansett, en av elevene mine tilbød seg å ta oss med til Mt.Fuji siden jeg hadde fortalt ham at jeg og vennen min ikke kom til å gjøre noe sightseeing mens hun var her.
Vi er ikke sånn veldig interesert i tursiting vanligvis, men hvorfor skulle vi si nei til det? Jeg ser Mt.Fuji fra skolen hele tiden, men har aldri sett det på nært hold.
På vei til Isehara, der turen begynte. Det var enda en varm dag, så klart.
Det var to-tre timer i bil XD Men her var vi da:

Vi følte at vi ikke var helt kledd for anledingen :P Men det var aldri i planen å klatre eller no da. Vi er ikke den typen mennesker, og så er det dette med bulldozer-faren da...
Så kall oss hva du vil, men vi hang bare rundt den første posten og sjekka ut souvenirer og tempel og fjellet da, så klart.

Gullegg med Nintendo-figurer i ^^
På vei hjem sovna vi begge i bilen, og så spanderte eleven min shabu-shabu på oss :D:D:D


Siste kvelden Cat var her spiste vi på Kafka, for gamle dagers skyld.

Og så dro hun hjem tidlig neste morgen.
To dager etter får jeg selvsagt en mail fra Taama, med "når drar Cat hjem?" :P Treiging.
Hun kommer tilbake om ikke så kjempelenge da (^-^)

Nå er det endelig sommerferie, og jeg tilbringer mesteparten av tiden hos Face. Er litt stress å dra hele veien tilbake hjem for å ha engelsktimer, men hvis jeg tar ferie fra det så er det ikke sikkert at elevene kommer tilbake etterpå. Og jeg trenger pengene for å overleve sommern til jeg forhåpentligvis får stipend neste semester. Har en ny jobb også i Tokyo, så skal prøve å tjene litt over sommern.
Her er naokatten igjen:

lørdag 13. juli 2013

Make it last forever, firendship never ends

Nå er det jaggu en stund siden jeg har blogga! Det er litt fordi jeg ikke har hatt kameraet mitt, for jeg glemte det på Headpower. Men nå har jeg endelig fått det igjen, og dette er bildene jeg tok kvelden jeg la det igjen. Det var på den siste We are Partymoster!!-eventen til Reptile.


Call Your Name
Vertene selv, Reptile.
Vi hadde en kjempekos kveld på Headpower, fikk til og med Issei til å komme for å møte Cat. Og det var kos å henge med Call Your Name igjen. Har savna dem!
Så la jeg igjen kameraet da :P
Men livet mitt har for det meste fortsatt som vanlig, bortsett fra at Cat har bodd i huset mitt og kjøpt meg mat, så ingen rice challange!!\(゜□゜)/

På forrige fredag hadde vi konsert på Headpower, så jeg fikk endelig igjen kameraet!
Ohh, og vi filma en ny SALTV. Det er på japansk mest, men det er japansk tulleengelsk i den så kanskje det er morsomt for noen likevel?^^

Greiene fra KENTs bursdag er faktisk fra forrige gang vi spilte på Headpower, det er derfor jeg har på meg skjerf. Det er 34-38 grader i Japan nå, i tilfelle du lurer. Glem skjerf liksom, glem klær!
 Jeg har sovet dårlig hver natt jeg har sovet hjemme, fordi jeg ikke vil skru på aircondition fordi jeg er redd for å bli forkjøla. Dermed har vi igjen vifta, og det er bare ikke nok. Har oppe alle vinduer som kan være oppe mens vi sover, men det er helt bakerovn her inne. Svetten siler når man prøver å gå noe som helst sted eller gjøre noe som helst, det er jævlig.
Hørte de fikk fri På Josai... hvorfor får ikke vi fri? :(

Uansett, tilbake til konserten; vi spilte med han fyren her igjen:
Husker ikke hva han heter da, han er egentlig komiker, men er veldig dyktig musiker også. Han spiller blandt annet trompet og keyboard samtidig!
Det var også et band som heter 4 ROSES, som vi ble kjent med, også The Yappys igjen, nusselige mennesker.
Gitaristen dems heter det samme som gitaristen vår, det blir alltid noe tull med det backstage.
På tross av at det var fredag skulle alle hjem etterpå! Takashi var unnskyldt, for han hadde så jævlig tannverk at han ikke hadde sovet på tre dager ... og det Yappys er mindreårige. Men alle andre!!
Så vi endte opp med å gå på afterpartiet til the Overground Festival, arrangert av Sillhouette, som var på Cyclone samme dag.

Av en eller annen grunn ser min kopp større ut...

Face var ikke på Cyclone den dagen så klart, han jobba på en ROACH-konsert som selvsagt også var samme dagen! Vi prøvde å få tak i Taama for å crashe afterpartiet dems, men fikk ikke noe svar. Så, på vei til toget om morgenen møtte vi han helt tilfeldig XD
Nydelig XD
Så vi måtte ha et mini-conpa før vi dro hver til vårt.
Cat hjem til meg, jeg hjem til Face og Anouk og Tama skulle begge ta Metro men så viste det seg at hun hadde mista lommeboka si stakar, så det ble masse styr, som jeg ikke hørte om før dagen etter men.

Neste dag var det en event som heter The Best Men, der blandt annet St.Clair spilte. Kaz satte Anouk på gjesteliste fordi hun hadde mista lommeboka si, synes det var ganske gemt.
Har noen bilder, så klart:

Ohh, og la oss bare se på logoen til plateselskapet dems! Den lille fyren med horn der, den er det jeg som har laga! Skriver mer om den på tegnebloggen min sienere! På tide å poste noe der uansett ...^^;


Og etterpå...
 jeg var beinhard forhandler for utlendingjente-possyen og fikk prisen ned bare for oss. Hadde jo litt leverage :P


Noen hadde den ekle ideen at gutta skulle shotte... en flaske vin... hver... huff, for en kultur...
Men men! Jeg fikk endelig Face til å bli med opp og bli med på festen! Så han kunne bli litt kjent med Cat også!
Også fikk jeg Issei til å komme og! Vel, egentlig var det Anouk som fikk Issei til å komme, jeg bare ringte han på telefonen. Vi overbeviste han om at han måtte komme fordi det var Cats siste kveld ute.
Dessverre måtte Face og jeg gå rett etter at han kom for Face hadde en tidlig morgen og det tar oss en hel time å gå hjem til han. Dessuten begynte visst den vinflaske-shotten å virke XD Herregud.

Det var vel mesteparten av tiden Cat har vært her oppsummert. Har vært en del hjemme og se på True Blood også :P Selv om det er helt tortur å være inne nå, og ute or den saks skyld, på grunn av de omtrent hundre tusen gradene!
Cat har som sagt betalt for matvarer så lenge jeg lager maten, så har faktisk fått spist ordentlig i denne tiden.
Har spist litt candy også så klart!
Lemon cheesecake doughnut, særiøst den beste doughnuten jeg noengang har spist, fra Krispy Kreme så klart!

Det var bare det^^

søndag 17. mars 2013

Jeg er en papegøye fra Amerika

Hei! Oi så flink jeg har vært til å oppdatere bloggen. Vel i går... forgårs? hva er klokka egentlig? Uansett! Jeg dro for å spise middag med Fadern, også fant jeg en julegave fra bror min og hele familyn hans. Den ene var en kokebok, så nå har jeg noe å prøve meg på når jeg kommer tilbake til Japanistan. Det andre var et gavekort på Platekompaniet. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en CD da, for det var jo noe jeg ønska meg her om dagen. Lenge lenge siden jeg kjøpte en CD i butikk merker jeg... også oppdaga jeg at det jeg ønska meg antagelig var noe litt flaut som Britney Spears eller Lady G (jeg er blitt Britney-fan på mine gamle dager, guilty pleasure), så det ble til at jeg kjøpte film i stedet. Kjøpte The Road, for den har jeg hørt at skal være bra, og Død Snø, fordi det rett og slett er synd og skam at jeg ikke har sett den ennå!
Hihi, var selvsagt sammen med Katsu Batsu, så vi dro hjem til henne og Jack for å se på den.
Og for en helvetes feit film! Det var null skuff, selv om ... ahh spoliere, det holder vi oss for gode til... som om noen i hele verden ikke har sett Død Snø. Hvorfor hadde ikke jeg sett den før? Det finnes ikke gode unnskyldninger, de har den til og med til utleie på TSUTAYA i Japan, der heter den forresten Ice of the Dead:P Den skulle hett Dead Nazis, som forresten er en fet tittel på hva som helst. Unnskyld meg, jeg drikker Rom og vaniljecola. Med sitron i.
Det eneste som kunne ha skuffa meg var at zombiene ikke var ordentlige zombier, jeg er litt nazi på det... no pun intended. Sånn jeg er veeeeldig skeptisk til Warm Bodies, som alle andre er superexcited for, bare fordi jeg synes det er "usannsynelig"(kommer jo selvsagt til å se den likevel!), og jeg hata Land of the Dead fordi de hadde en sånn teit greie med "zombier er mennesker også". Nei, det er de ikke.  Men uansett! Det var greit, fordi det var en tullefilm, og de faktisk gjorde en greie på det at zombier ikke var som de er i filmer.

Mer skrekk:
bedøvelsessmilet mitt etter tannlegen forrige uke. Kawaii eller?
Etterpå gikk jeg litt rundt på Strømmen Storsenter og venta på å få igjen følelsen i kjeften og venstre nesebord. Forresten, Storsenteret har fått vaska seg siden sist jeg var der! Jeg gikk meg bort littegrann  jegXD

De hadde en løs pappegøye på dyrebutikken. Jump scare!
Også fisker....
Ooooohhhh, fisker....



Tøffe svarte fiskene (Black Molly, jeg veit hva de heter), hvorfor svømmer dere så fort?
Jeg fant ut at Delhezi er en type akvariefisk. Er det der bandet har fått navnet fra?

Å man, dette er en gammel video XD

Også bare....
Særr, som den fyren her ligner på Ma... The Ghost of Yokohama. Kanskje om han var litt eldre og sånn men...

Hmm, ok jeg er emosjonell eller no for tiden :P Mye som foregår oppi huet. Heldigvis ikke så my om Yokohamaspøkelset da.
Forresten (og relatiert til filmen, ikke til egne opplevelser), sex på utedass; veldig lite sexy XD

Derrimot rom og vaniljecola; overraskende sexy!

Goodnight, Cruel World!

torsdag 28. februar 2013

"Klart vi ses igjen! Ingen farvel varer evig!"

Yayy, siste dagen jeg har å pakke og gjøre klart greier til Norge, for i morgen, den siste dagen før jeg drar, har vi konsert! Før jeg drar vil jeg fortelle om en annen konsert, siste innlegg med mine norske venner... vel, jeg ser dem jo snart igjen så snart handler nok alt om dem likevel :P
Uansett, det var konserten vår på Cyclone, hvor vi skulle spille sammen med FiLM og en haug med andre artige folk.
Mens Jack og Cat moret seg rundt i Shibuya, ordna jeg til konserten og dro aleine inn. Løp fra stasjonen til livehuset fordi jeg trodde jeg var sein, annkom og fant ingen av bandmedlemmene mine XD
Så meg i speilet og kjente ikke meg selv igjen...
Den eneste jenta på stedet sto selvsagt og tok bilde av seg selv foran speilet.
Tomoya dukka endelig opp og jeg fant ut at Kento og Takashi hadde vært der hele tiden, bare gjemt bort bakerst i hallen, sa ikke et pipp XD

Det ble en veldig bra konsert! Masse folk kom, omg, U-san kom. Nesten så jeg skvatt da han plutselig var der, hvis det er mulig å skvette av en så rolig stemme. Han har fått seg skjegg og bart og ser ut som en hagegnom nå. Awwww... Dette må ta slutt XD
Jack måtte gå før konserten var ferdig, for flyet hennes gikk neste dag T_T Men hun fikk sett oss, det var viktigst! Og jeg ser henne snart igjen!

Det ble en fantstisk fest på Watami etterpå. Alle var der! Bortsett fra Tyra så klart -_- (som fra nå av heter Paira, ikke sikker på hvorfor)
Dette er en drink laget med "drikkeost"... jeg har hørt om drikkeyoghurt, men... mhm. Måtte jo prøves. Det var gnske likt som drikkeyoghurt, men hadde litt sånn salt ostsmak, littegrann ekkelt, jeg er ikke sikker på om ost bør drikkes...
Her er en sjarmerende liten video.



Cat og Emily stakk for å møte Paira da, men det var greit, var ikke ensom!

Seshiro (fra Skylit) og Kentaro, min nye venn som jobber på Cyclone, skulle konkurrere i å få seg en date på engelsk. Seshiro vant, siden han avslutta med "so call me maybe?" Veit ikke om noen andre der inne tok den, men jeg lo meg ihjæl. Synd jeg ikke har nummeret hans XD
Kentaro derimot fikk jeg mailadressa til og vi avtalte å møtes den 19. XD Det skulle bare være på tull da.

Jeg kom hjem sånn i 7-tiden, og var helt dau. Var sånn i halvsøvne og lå og vrei meg da Cat plutselig var der XD Det var litt surrealistisk. Vi skulle egentlig på Skylit sin konsert neste dag (hadde lovet Seshiro før vi gikk, gudene veit hvordan han greide å ha konsert neste dag forresten, og jeg fikk klem av U-san og avtalte å møtes neste dag, hyyyyl), men vi orka rett og slett ikke å dra inn til Tokyo igjen T_T
Det var Cats siste dag, og vi dro på en yakiniku her hjemme...
Jeg bestilte tunge, og den så faktisk ut som tunge...
Traumatisk. Og litt vanskelig å spise XD Men ellers var det et veldig bra sted med veldig god mat og salat og-grønnsaksbuffét ^-^b
Dagen etter gikk med til Cats pakking. Hun hadde en del som skulle inn i den kofforten, og vi distraherte oss selv litt samtidig med å se på serier. Plutselig var klokka 3 om natta!
Alt vi kunne gjør var å se på film til Cat skulle dra om morgenen.
Jeg sovna da. Skikkelig. Ble vekt da Cat skulle dra, så sov jeg videre.

Etter det våkna jeg opp igjen, for det var jo den dagen jeg skulle møte Kentaro.
Han kjøpte meg en flaske Mayer's for å lage rom og cola (siden han huska meg som "rom og cola" fra baren på Cyclone), og vi kjøpte pizza og så Paranormal Activity 1 og 2, som forresten er veldig oppskrytte. Så rakk han ikke toget sitt, som høres ut som et dårlig triks men han sa faktisk han skulle ta toget så langt det gikk og gå resten av veien, så jeg forbarma meg over han og sa han kunne sove hos meg. Jeg har jo tre futoner nå, så vi trengte ikke å sove oppå hverandre akkurat^^
Vi ble oppe nesten til morgenen igjen og så på en film som heter Mama og DEN var skummel (^-^)b En av de beste skrekkfilmene jeg har sett i år, sammen med Sinister og Insidious. Annbefales!
 Han er forresten roadie for ROACH og vekkeklokka hans er High Five. Etter at den ble snooza sikkert fem ganger føler jeg at jeg vaffel kan den der "love! Hate! Peace! War!"-delen utenat nå :P
Men ja, kos og veldig lite pushy kveld ^^
Har nå ennå mer problemer med å sove aleine da, veit ikke hvordan jeg skal vende meg til det igjen T_T
Hvis du trenger noe å våkne til forresten:





Driver og pakker nå. Ikke fullt så mye som en sjef som jeg skulle ønske. Plutselig veit jeg ikke hva jeg skal ha med meg! Og jeg er redd for å overpakke...

The ghost of Yokohama haunts again

God kvel god kvel, nå har jeg vært og kjøpt suvenirer til mine kjære hjemme i Norge og har neeeesten kommet så langt at jeg drar fram kofforten og begynner å pakke XD
Bare noen få dager til jeg drar nå, og jeg mååå få ferdig fortellingen om da Cat og Jack kom til Japan før jeg drar. Så her!

 
Da Jack var tilbake war det endelig på tide å spise shabushabu!
Ser litt ekkelt ut, men det er kjempegodt!
Man har tynne skiver med kjøtt og grønnsaker som man dypper og koker i en av de to sausene. Så kan man dyppe det i soyasaus eller egg eller whatever før man spiser det.
Vi bestilte mochi og putta dem oppi suppa for å koke dem... veit ikke helt hva vi tenkte på, men det de smelta og gjorde suppa tjukk og klissete. Lol, vi er teite utlendinger da XD

Dette var dagen før Valentines Day, og siden jeg hadde lovet en fyr på skolen å lage sjokolade til han så var jeg oppe litt uttover natta.
Sjokoladecrepe \(^O^)/
Hvorfor er jeg oppe om natta for å lage sjokolade til en fyr jeg ikke er interessert i? Veit ikke... jeg hadde vel bare veldig lyst til å gjøre noe ut av Valentines Day. Jeg spurte faktisk Ippei om han ville ha sjokolade, siden han aldri har fått Valentines-sjokolade før, og han vill meeeeen han var ikke på skolen den dagen. Historien om oss to egentlig.

Cat ble med meg på skolen for å møte sjokoladegutten. Vi benytta sjansen til å lete etter bra steder til bandbildene også, som vi hadde tenkt å ta på skolen min.
Bra sted for mitt solobilde eller?XD

På kvelden skulle vi til Yokohama for å se Another Story på club Lizard. Jack var sliten, så vi dro bare Cat og meg. De tvilsomme to.
 På vei til Lizard.

Jeg har vært der en gang før, med Masato så klart, og siden vi var i Yokohama var jeg selvsagt litt nervøs for å treffe på han, selv om det var ganske usannsynelig at han skulle være der når bandet hans ikke spilte. The ghost of Yokohama haunts again. Da vi først kom inn i konsertsalen og sto og så på et av de første bandene greip Cat meg plutselig i armen og dro meg ut i baren og bare "han er der! Jeg tror jeg så han!" Hadde litt lyst til å synke ned i gølvet da, men hun gikk og så en gang til og det var ikke han, bare en fyr som ligna bakfra XD
Phew!

Lizard er ikke det beste livehuset, men Another Story hørtes selvsagt fete ut likevel.

Mja, det er faktisk de beste bildene jeg fikk tatt -_-;

Emily sa egentlig at hun skulle komme, men da hun ikke dukka opp bestemte vi oss for å ta en tidlig kveld for en gangs skyld. Etter at vi hadde sagt hadet til bandet fikk vi øye på Emily i baren likevel XD

Det ble en ganske bra fest på Lizard faktisk. Vokkisen i Another Story er ganske party people,fikk også noen nye venner.

Fyren som photobomber det første bildet mitt, som vil helst bli husket som "han fulle fyren", likte Röyksopp, og fikk oss i snakk med alle rundt oss, og så viste det seg at han var den eneste som var helt japaner. En var halvt koreansk og en var halvt fransk eller no, og en jente som var spansk og bare snakka japansk og ikke engelsk spurte om jeg var Inger fra SALTY DOG. Hun hadde sett videoen vår fordi hun hadde vært på Lizard en gang og noen der hadde spurt om hun var Inger fra SALTY DOG (siden hun var blond og utlending og litt emo da, vi ser jo alle like utXD).
Kjendis!!

Her er dassen, bare fordi det ser ut som om noen har prøvd å slå høl i veggen og det er litt morsomt. Synes jeg.

Ja, det var bra på Lizard den kvelden,  vi burde absolut ha dratt hjem da festen der var over, men det gjorde vi ikke. Vi ble med Emily på Pinks fordi vi trodde det var afterparty. Det var bare én person fra bandet der, og Emily og Naotarin, og en gjeng med folk vi ikke kjente men de var i karaokerommet, så det var egentlig ganske kjedelig. Etter en stund stakk Cat og jeg på Ritrovo og endelig traff vi på Ashley!
Han skulle akkurat dra hjem, menble en stund likavæl. Viser seg at han skal slutte på baren, det er jo litt synd, men kanskje han har tid til å komme på meg konserter og sånn nå som han ikke skal jobbe om natta. Han skal bli eiendomsmegler. Det kan jeg se for meg, med alle tættisene og sånn XD
Uansett, det kom jo noe bra ut av kvelden da.
Nå skal jeg pakke!

Neida, jeg ser på Gilmore Girls og tegner, men var oppe til sikkert fem om mårran i går og sov til halv fem på dagen (ikke bare min skyld, håhå, tenkte det var viktig å si) så legger meg nok ikke helt ennå!