Viser innlegg med etiketten grilling. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten grilling. Vis alle innlegg

mandag 13. mai 2013

Birds the word

Noen av tingene du kan finne i kunstfakultetet på Tokai Universitet...


*grøss*

Forrige helg (you know the drill) hadde Face og jeg vår første egentlige date.
Vi gjorde ikke noe kjempestort, siden jeg kom fra skolen og det var hans første og eneste fridag hele måneden. Vi dro til Shibuya og leide film, og så dro vi på yakitori. Det var en billig og koselig izakaya i nærheten av huset hans.
Mmmmhhh, og han liker lever like mye som meg \(゜口゜)/
Etterpå gikk vi hjem og så på Avengers, men han sovna halvveis gjennom så jeg så jeg så den ferdig og vekka han etterpå. Da han våkna ville han se resten XD Veit du hvor lang den filmen er??
Så vi så den en gang til :P

Neste dag var det bandøving:
Og etterpå dro jeg til Ikebukuro for å møte Anouk og venninna hennes Daisy. Tyra hadde bedt meg invitere med noen utlendingjenter for å møte vennene hans, så skulle de betale for mat og drikke ^-^
Vi dro på et sted som heter Mysterious, samme kjede som Lock-up. Denne er space-tema. Ganske kult egentlig. De hadde kjempesøte drinker som var oppkalt etter planeter. Dette er neptun!
De så mye bedre ut enn de smakte da, men egentlig var jeg ikke så veldig tørst den dagen, mest sulten. Og det var så mye mat at vi ikke greide å spise alt O__O
Vennene til Tyra var litt rare. Han ene var ganske normal, men han ville at folk skulle ta bilde av han hele tiden mens han poserte som en AKB-jente XD Han andre er den første japaneren jeg noengang har sett som blir enda mer sjenert av å drikke f^^
Men det var underholdende nok og Daisy var kjempekoselig.


Blacklight topcoat! Takk, Cat XD

Jeg følte meg litt sjuk igjen da jeg kom hjem, tror jeg bare er veldig sliten for tiden. Men jeg krøyp inn i pysjen og tok meg en lur mens jeg venta på at Face skulle komme hjem.
Hihi, jeg er lydtekniker i Shibuya da.
Da han kom hjem satte han på Avengers igjen, denne gangen med japansk dub XD

Neste dag hadde Issei invitert oss på grillparty med masse folk vi ikke kjenner. Været var fantastisk, og Anouk hadde tatt med solbriller til meg uten at jeg trengte å be om det en gang :D

Tamagawa. Elvebredden var proppfull av folk som grilla, spilte fotball, solgte grillutstyr og drikke og jeg veit ikke hva.
Når rockegutter griller gjør de det med DJ-set XD
Det var et merkelig grillparty. De hadde med seg en fyr som var profesjonell kokk, og de hadde stormkjøkken i steden for grill og han lagde pasta og greier, i tillegg til biff så klart!
Det var greit å ha noe anderledes en gang også, det kommer sikkert til å bli mer grilling i løpet av sommeren ^-^
Savner alltid svart grillpølse med ketchup og sennep da ( ̄▽+ ̄*)

Etter grillinga dro folk litt hit og dit, men Issei og Buskemannen tok oss med på en festival.
De hadde kule svarte gullfisker, vi prøvde å fiske dem, men vi feila. Det var så lett forrige gang jeg gjorde det!


Vi vandra videre og fant at man kunne fiske skilpadder!!!
( ´艸`)
Det var selvsagt ennå mer umulig enn gullfiskene, men hvis man prøvde tre ganger så fikk man en likevel! Jeg er ikke helt klar for å eie en skilpadde akkurat nå, men Anouk fikk en :D

I en av sidegatene til festivalen møtte vi Tomoki og noen av gangstervennene hans, som drakk ved en shrine og ville ha oss med. Jeg lurte på om det virkelig var ok å drikke der og han bare "Så klart! Dette er min shrine!"
Så klart XD
Etterpå gikk vi på den baren Issei hadde bursdagsselskapet sitt på i fjor, og Tomoki betalte (en veldig dyr) nomihoudai for oss begge, selv om vi insisterte veldig på at vi ikke trengte å drikke. Nesten litt frekt å ikke benytte meg mer av den, men jeg er skjeldent i humør til å drikke to dager på rad og var kjempesliten uansett.
Her er skilpadda, Gurken. Han måtte sitte i en pose mens vi var på baren, stakar.
Anouk ville så gjerne prøve japansk fyrverkeri, så vi hadde kjøpt zenkou hanabi (det er litt som oppned stjerneskudd) på Seven, og vi gikk og tente dem uttafor baren.
Issei ville også brenne fyrverkeri.
Da vi var på Seven hadde jeg fått med meg en pakke ketchup/sennep, i tilfelle jeg fikk brukt det... Særr, aldri gå med en pakke ketchup i lomma i tre timer. Hvem er det jeg prøver å lure? Dette skjer bare med meg...

Måtte dra hjem til meg selv den dagen, selv om vi hadde fri på mandagen. Jeg kunne ikke få tak i Face på telefon. Han ringte meg klokka 2 eller no og bare "Hvor er du nå?" "Hjemme..." "Neiiii!"
:P

En venn av ham kom på onsdag for å bli hos han i TO UKER D:D:D:D:
Siden det for det meste er leiligheten hans vi henger i (fordi han jobber om dagen) så betyr det at vi kanskje ikke får sett hverandre på to uker T_T
Fikk vaffel møtt han på tirsdag, for en av gutta fra Coldrain ville møte meg :D Han inviterer meg aldri på afterparty og sånn så jeg var kjempeglad for å få møte noen av jobbkompisene hans!
Vi dro på PINKS, det var kjempekos, til og med Taama dukka opp i løpet av kvelden og jeg snakka ordentlig med han for første gang på lenge. Fikk til og med noe så skjeldent som et bilde av Skumletrynet:
Bare at denne dagen hadde han bestemt seg for å være Søtetrynet i stedet *^^*
Jeg hadde vunnet et veddemål med han om at det var en del på slutten av Avengers hvor de eter Shwarma (etter å ha sett den så mange ganger hadde had FORTSATT ikke fått med seg det) og brukte dem på å kjøpe kjøtt vi kunne ha i kveldsmatrisen. Mens vi så Avengers. Ingen XD

Kos dag ^-^
To uker... *sukk*

mandag 6. mai 2013

It's an Omen!

Våren kommer og går litt i episoder her. Grillfest forrige søndag ved gode gamle ælva her i Gakumae.


Gutta henter stoler XD

Også be det fyrverkeri, så klart.

Møtte Hugo igjen for første gang på lenge, og det viser seg at den nye leiligheten hans er på samme stasjon som der Face bor! Og sånn han forklarte det høres det ut som om han bor rett oppi svingen O__O De burde bli kompiser eller no ^^b
Ble littebitte kaldt på kvelden.

Og apropo Face, jeg har crocs nå og det er hans skyld. De er vaffel rosa da...
Han sa jeg burde kjøpe meg crocs og ha i huset hans så det ble littegrann lettere å klatre opp stigen til hemsen uten å ramle ned og brekke nakken. Alt jeg hørte var at han ba meg skaffe meg noe veldig rosa som kunne få bo i huset hans så han alltid må tenke på meg. Psycho much? De kosta 350en, no biggy.
Jeg sendte han bilde og han sa "that nice crocs". Et av disse øyeblikkene hvor du virkelig ikke veit om du skal være glad eller trist XD

Siden jeg hadde kjøpt crocs så måtte jeg kjøpe noe swag også, og jeg har lett for alltid etter en caps som ikke absolut alle jentene i Shibuya og Harajuku går med på rundgang. Jeg lurte på om jeg skulle skaffe meg en klassisk svart THRASHER, fordi logoen er kul og den er tidløs, men så så jeg at de har begynt å selge THRASHER-klær på Rodeo Crown, så det er vel bare et tidsspørsmål før ALLE begynner å gå med dem og jeg blir drittlei av å se på dem. Så tenkte jeg skulle kjøpe meg en plain Rudies caps, for logoen er jo dødssøt og jeg har ikke sett noen gyaruer gå med dem ennå men... Rudies er dyrt :P Så fant jeg denne, helt tilfeldig:
VANS. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Jeg elsker VANS, jeg bare glemmer at jeg gjør det.
Og forresten, hvis du synes det ble i overkant mye snakk om capser må jeg få nevne at noen av oss tar capser veldig særiøst.
Nytt tema! Har lett etter en sølvring også!
Supersøt, men jeg dreit meg ut på fargen. Den kommer ikke til å matche noe som helst. Men den var drittbillig, så vingene kommer nok til å ramle av snart uansett :P





It's an Omen!!
Det er Omen! Hunden min! Svart Pomeranien....
Nei, jeg kjøpte ikke hund. Et sted går grensa.
Hvis du ikke har skjønt den ennå så har jeg hengt rundt på kjøpesenter. Fant at de nå selger SiM EViLS på Village Vanguard.
Liker det stedet.
OG, for dere som interesserer dere for japansk mote så forutser jeg den nye "greia".
Jødestjerna.
Nei, jeg kødder ikke, de er over alt. Og hvorfor ikke? I fjor var det kors.
Bare å vente på at Kyari Pamyu Pamyu har den på i en video,  så skal du se det tar av.

På fredagen, etter å ha hengt rundt på kjøpesenter i Shinyuri, dro jeg til Kichijoji for å se den første konserten til Isseis nye band. Jeg kaller dem Ny-HUEY.
Det var på Club Seata, hvor jeg aldri har vært før. Det var et uvanvlig rent og pyntelig sted, med veldig "japansk" personale, ikke som på de livehusene jeg er vandt til.
Issei hadde selvsagt ordna med gjestliste og greier og da jeg fikk biletten min fortalte bilettdama meg at HUEY ikke spilte ennå, men snart. Det var litt lol da Issei skulle forbi henne og viste band-passet sitt og hun bare "åhh ehh, unnskyld".

Førstemann ut (jeg er nå blitt en person som kommer tidsnok på konserter) var bandet til gjengen fra Headpower.

I begynnelsen følte jeg meg litt ensom, for jeg kjente ingen, men så dukka kjentfolket opp én etter én.
Bartenderen var awesome. Jeg sto og hang og leste på barkartet også kom han og sa jeg kunne velge meg en drink gratis, for han hadde ikke noe bedre å gjøre uansett. Og da han skulle lage drinken min skulle han til å helle hvit Bacardi (som kanskje er den styggeste rommen i verden) også bare "nei vent, den her er vel bedre?" han drar fram en flaske mørk Myer's. Jeg trengte ikke å si noe en gang. Og etterpå, da jeg kjøpte en ny drink så ga han meg en gratis drinkticket med glasset ヘ(゚∀゚*)ノ
Om du synes det ble litt i overkant mye prat om rom og bartendere nå så kan jeg nevne at noen av oss tar rommen vår og bartendere veldig særiøst.
Og apropo bartendere man tar, han her het også Kentarou, som min egen ikemen-bartender (også kjent som Face)^^

Innimellom spilte et hardcore-band med fans som hadde ekstremt dårlige moshpit-manerer. Jeg veit det høres selvmotsigende ut, men manerer er faktisk veldig viktig i en moshpit!
Så var det Survive Said the Prophet, som var mye bedre enn de var på Youtube, og så var det Issei og gutta da.
Gutta besto blandt annet av Tyra. Det hadde jeg ikke forventa meg.
Og trommisen var Neru, en fyr jeg ble kjent med på Headpower på bryllupsfesten til Rayto.

Senere, i Kichijoji.

Anouk liker ikke å innrømme det, men hun ble gift og skilt med Issei i løpet av kvelden, og har også judo-takla han XD Godt å se at vennene mine kommer overens.

Det var noen slags form for iskrem inni bildet...
Æsj!ヽ(`Д´)ノ

Da jeg skulle "hjem"(til Face) om mårran, glemte jeg de stygge men veldig viktige nye skoa mine på izakayaen, så jeg måtte løpe tilbake fra stasjonen og hente dem, også tilbake til toget igjen. Hadde veldig mye energi av en eller annen grunn, jeg løp have veien hjem til han fra stasjonen og.
Heisann, dasstøfler.
Goodnight, Cruel World!