Viser innlegg med etiketten norge. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten norge. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

fredag 24. mai 2013

And where's hope when misery comes crawling?

Hei hå!
Noen få ord (og bilder så klart) om forrige helg, for jeg har ikke hatt noe tid i uka til å blogge eller gjøre noenting egentlig, bortsett fra skoling og jobbing.
Jeg har gitt opp å prøve å få andre nordmenn i Japan til å samles og gjøre noe på 17. mai, og dessuten hadde jeg allerede lovet diverse folk å komme til en all-night event på Club Seata, men jeg hadde nordmann spirit helt aleine da.
Jeg synger...
Merk: selvlaget 17.mai-sløyfe av papir, siden jeg ikke fant den ordentlige.
Tommen jobba på Seata for et band som heter Heavens Dust, de er fra selskapet han jobber for.

Skjønnhet...
Jeg har ikke grønt hår forresten,det er bare lyset.

Jeg hadde tenkt å bli hele kvelden, hadde gentlig lovet Anouk det, menneh... jeg feira litt for mye 17.mai (husk jeg måtte gjøre opp for at det ikke var noen andre rølpe-nordmenn der!), så Face ringte meg og sa "kom hit daaaaa, du kan ta taxiiiiii," og jeg bare "ja, det er lurt," og bare gikk fra klubben.
Dette er ikke bare en historie som jeg halst ikke vil fortelle i sin helhet, men også en som jeg ikke husker i sin helhet.. Kort fortalt var jeg i to taxier (jeg tror jeg fikk det for meg at den første sjåføren prøvde å kidnappe meg), gikk meg bort i et helt ukjent nabolag som jeg fortsatt ikke veit hvor er, glemte hvilken knapp man trykker på for å ta telefonen, så jeg kunne bare ta den halvparten av tiden, når jeg hadde flaks, og grein en hel masse. Da jeg våkna opp hadde bakgrunnsbildet mitt magisk forandra seg, DET hadde jeg fått til :P
Skulle også trodd at Face ville vært pissed som faen (jeg klappa til en type en gang for en historie som ikke var like ille), men alt han sa var at han aldri ville se meg grine, og så måtte jeg love å ikke bli så full igjen. Null problem -_-

Jeg måtte til Asakusa for et slags TV-intervju dagen etter (de gjør masse intervjuer med utlendinger nå, har venner som også er blitt spurt), og måtte sitte og vente på at de fiksa kameraene, på en merkelig kafé med bare gæmliser hvor servitrisen lot som om hun ikke skjønte hva jeg sa på japansk :P Fikk gratis te vaffel.
Etterpå var det rett på øving, og jeg prøvde å få meg litt søvn på studioet før de andre kom, men det var umulig fordi airconditionet var på, så det var alt for kalt inne! Jeg hadde jo selvsagt bare gått fra overnattingsbaggen min på Seata, som inneholdt jakka mi og alt mulig.
Jeg gikk opp i andre etasje etterhvert, der var det ingen andre, så jeg skrudde av aircon, men stolene er rare og høye og veldig vanskelige å sove på. Leste (så på bilder i) en utgave av Cure som lå der, lenge siden sist gitt. Jeg fant et bilde av mr. Jeg skal ikke spille i band mer i ET NYTT BAND og bare loooool, også ser jeg at de har 3 års jubileumskonsert :P Stund siden jeg leste Cure ja.
Jeg snakker om Kisaki forresten, hvis noen i verden fortsatt veit eller bryr seg om hvem han er.
Liker allbumittelen, "The end of Corruption World", for å sitere en annen artist (på et veldig annet nivå) vil jeg foreslå å starte med the man in the mirror^^
Og mens man snakker om forferdelige mennesker, da de andre kom fikk jeg snart lære hvor forferdelig jeg selv er.
Jeg trodde jo jeg hadde sneket meg ut ganske umerkelig, så jeg hadde vært kjip mot Face og litt mot Anouk, men vaffel ingen andre. Den gang ei...
Anouk hadde spurt Tomoya om meg og han ringte meg og trodde jeg vandra aleine rundt i Kichijoji, så han løp rundt og lette etter meg og gikk glipp av bandet han vill se og trodde til slutt at jeg var dau eller no, og da han til slutt ringte meg og en mann svarte trodde han helt særiøst det var politiet som hadde liket mitt...O__O
Det var Face, så klart.
Så jeg måtte kjøpe han all denne shiten for å unnskylde :P
Huff, la oss ikke snakke om det mer.

Neste dag var Design Festa, Anouk hadde fått gratisbiletter fordi hun bor på Sakura House, og hvis jeg og vennene hennes løy og sa vi var romkammeratene hennes fikk vi gratis drikke (te!) og mat også. Enda et eksempel på hva for en rotten person jeg er. Jeg er Sara forresten, fra England.
Her er noen få bilder fra Design Festa:

Hun tegner i sand!
Uhhhhh, dukker!
Dette var det søteste noen gang. En fyr (eller jente?) satt med denne maska på, som lagde forskjellige smiley-fjes av seg selv.
Ehm, ja... performance.

Det var også selvsagt mat der! Den ultimate burgern, som jeg også spiste forrige gang!
Njom!

Aftermath:
Må ha vært en artig moshpit, kjipt at jeg ikke husker så mye av den.
I dag skal jeg på bursdagseventen til Face. Har ikke sett han på en uke, på grunn av den teite vennen hans som skulle ha flytta ut i begynnelsen av uka men fortsatt er der. Jeg gleder meg så mye til å se han at jeg faktisk er nærvøs, fordi han kommer til å være i proff-mode, som betyr at han ikke er i kjæreste-mode og siden jeg begynner å bli paranoid av avstanden er jeg redd jeg kommer til å bli skikkelig nedfor.
Vurderer å gi han hotellopphold i bursdagsgave^^
Håper vaffel at denne gangen kan han bli veldig full også kan jeg ta meg av han. Men ikke like full som meg fordi han er mye større enn meg, tror ikke jeg greier å kontrollere han:P
Mjuhh, jeg vil bare møte han.

Også må jeg på tight assed føkkings Club Seata og hente greiene mine FØR gjestene kommer fordi de kan nemlig ikke gi meg tingene mine etter at de han åpna? Selv om det alltid er folk i resepsjonen? Jeg hater administrasjonen der, de er så føkkngs krameaktig japanske -_-#

Oh well, får vel kle på meg og dra.
Er into Paramore i det siste, sorry Busa. Kan jeg bli en større scene queen?

tirsdag 12. mars 2013

Start wearing purple wearing purple

Wahoo, har ikke blogga siden jeg kom til Norge gitt! Her kommer en liten oppsummering, men først et bilde av tax free-fangsten:
De hadde ikke Mayer's, men mørk rom er jo alltid bedre enn lys, så det gjelder Bacardi og! Bortsett fra det (mangelen på Mayer's altså) så gikk flyplassen bra. Ingen hunder og vakter og kjip behandling. Fikk ganske god behandling av mamma, og spiste et halvt brød eller no da vi kom hjem.
Vannrørene hos pappa er fryst da. Velkommen til Norge lissomXD Så jeg blir hos mamma til det er fiksa.

Noen dager etter annkomsten dro mamma og jeg og mammas venninne på teater, jeg prøvde å se presentabel ut...
Før teater var det middag på selveste Grand! Og hva spiste jeg? 
Hai!!
ヾ(@°▽°@)ノ
Det var veldig godt, litt som tunfisk egentlig. Nesten kylling ^^
Også ble det dessert da...
Jeg prøver å holde meg på matta her, men det er så mye god mat!
Mmmmmhhh, Peppes...
også:
Kall meg hva du vil, jeg skulle ønske dette var min fryser! Mamma er selvsagt anti-Grandis, men i dag tror jeg jeg skal kjøpe meg en og spise likevel. Greier bare ikke bestemme meg om jeg skal ta en klassiker eller Nacho, som jeg ikke har prøvd før. Er det slutt på Lørdagspizza forresten? Den var jo fantastisk!

Apropo fantastisk! Jeg ble jo helt opphengt i pizza her, men teateret vi så var også fantastisk. Det heter Fossegrimen, og jeg annbefaler absolut!
Stilige kostymer, stilig dans (Frikar var med, men skuespillerene var ikke værst på dansefoten de heller), stilig musikk og mye veldig kreativt. Ikke for moderne, jeg er litt lite glad i supermoderne versoner av ting.

Ikke like morsomt; jeg var hos tannlegen. For første gang siden jeg var liten hadde jeg faktisk null hull, men ble bedt om å komme tilbake for å fikse på to fyllinger. Det er jo aldri behagelig hos tannlegen, så jeg belønnet meg selv med å gå en liten shoppingrunde og kjøpe meg en ny bukse.
Dette er ikke den nye buksa mi, opplagt, men jeg tok den på da jeg dro for å møte Cat på universitetet på fredag.
Møtte Eirik, som var med på lillabølgen XD

Dette var kvinnedagen, og planen var å dra på Mono, der vi skulle møte Julie og Oda og Maylén og Dan, se på litt musikk og apeller og greier. Likte musikken veldig godt, selv om vi bare så de første to bandene. Cat og jeg fant ut at vi skulle gå på Rock-in for å hilse på Kristian, og etter det er ting litt blurry ^^;
Dette bildet ble tatt (stjålet fra fb'n til Kristian). Da jeg våkna opp dagen etter og så det på Facebook huska jeg bildet og kommentarene som om det skjedde for kjempelenge siden også ble jeg veldig forvirra :P
Mamma hadde kjøpt meg 8.mars-ostekake, som jeg ikke greide å spise før dagen etter, men den var veldig god!

På lørdag var det tett program. Først til Sandbekkstua for å se på utstilling.
Det snødde da, men det veit dere jo. Dette er jo Norge.
Utstillinga var veldig fin! Begynte å savne oljemaling selv og! Inspirerasjon til når jeg kommer tilbake til Japan^-^
Etterpå skulle vi til bestemor så vi stakk innom for å kjøpe noe å lage lunsj av. Jeg ble litt satt ut av dette...
Og folk synes det er lattelig når folk har fb-sider til bikkjene sine og sånn XD

Etterpå skulle jeg videre til Jack for lasagne og vin, men tror det holder for nå. Er imponert hvis noen har lest såppas angt ^^

Nå: trash TV og Grændis!

søndag 2. desember 2012

Regflokken ertet Rudolf, sa han var en snodig fyr

Hallo!
I dag skal jeg skrive litt om Kokusai fair(international fair), jeg var med på det i fjor også, så trenger kanskje ikke å beskrive hva det er en gang til ^^
 Men før det! Anntrekk!
De dagene du ikke bryr deg om at noen skal synes du er jentete og søt er så vildt befriende når du skal kle på deg om morgenen.



Uansett! Kokusai Fair.
Jeg hadde ikke tenkt å være med forrige gang og jeg hadde ikke tenkt å være med denne gangen, men det er bare to (egentlig tre) normenn her nå, også ble jeg dratt inn da. Igjen. Men jeg gadd ikke være med på møtene og sånn, fordi jeg veit hvor uproduktive de er, så Bård og jeg hadde noen egne møter, og Suguru og Seiko ble med én gang. Jeg var også med på kransekakesteking!
Japsene hadde laga kransekakedeig, jeg er veldig imponert, for jeg forestiller meg at kransekake er litt komplisert å lage, siden folk som regel ikke gjør det selv.
Det ble også litt cookiebaking. Suguru har kapra det ene kjøleskapet som ikke er i bruk på L-kan, teipa over der det står Korea og skrever Cookie i steden XD
Hele fryserområdet er fullt av kakedeig som er igjen fra skolefestivalen, som de aldri fikk bakt.
Jeg annbefaler å ikke gjøre dette med svarte bukser.
Kransekakene er ferdige!
De ser veldig hjemmelaget ut, men jeg synes de var kjempesøte!
Veldig Japansk jul-stil da :P
Kawaii kransekake.

Selve Kokusai fair ble holdt på fredag og lørdag. Jeg glemte kameraet mitt hjemme så klart, så alle disse bildene er stjålet fra Facebookene(?) til andre som var der.
Dette er Norgehjørnet under konstruksjon:
Synes spesielt Skrik-fotoboothen var fet. Man kunne stikke huet inn og være del av Munch-maleriet... men av en eller annen grunn var det to skrikefjes på bildet, den ene holder et peace-tegn.
Jeg dauva XD

Jeg fikk kun fri til å være der i andre økt og selvsagt lønsjpausen. Boyfrienden kom innom også, og vi tok en tur rundt for å se på alle de andre rommene. Halvveis gjennom møtte vi Shoki, han slitsomme fyren fra Ibunka Communication. Han var sånn "Inger og typen til Inger! Dere må bli med å ta bilde med meg!"
Awkward... men Ippei synes faktisk han er morsom f^^;
En annen som var awkward var Ron, som var sånn "ooohhhh, kjærestepar!" og greier. Hadde det vært en viss annen fyr jeg var sammen med da vi gikk på skole sammen en gang for lenge siden hadd han antagelig blitt traumatisert og aldri kommet på skolen igjen. Jeg er imponert over at Ippei tar all fleipinga så chill *^-^*

Jeg kom tilbake en liten tur i minifriminuttet mellom tegnetimene mine, og noen ville ta bilde av oss...
Vi prøvde å skjule at jeg hadde på en kjeledress full av maling og kullflekker... Du legger ikke merke til det en gang!

Egentlig skulle jeg komme på lørdag også, for jeg hadde jo ikke noen andre planer for dagen, men jeg sov over hos Mr. Chill(egentlig et veldig lite passende navn på han:P) og selv om han måtte stå opp kjempetidlig på grunn av jobbsøkekurs så ble jeg liggende leeeeenge. Er ikke hver lørdagsmorgen jeg får ligge i en SENG, i et rom som ikke er frysekaldt, med sånn digg akvarieboble-lyd som bare dysser deg i søvn.
Så ja, det tok meg en stund å komme meg hjem til meg selv og bli klar til å gå ut i verden og sånn, og da var det allerede tid for afterparty. Story of my life...
Det var visst en regel at alle fra Norge-gruppa skulle ha på noen form for julehatt...
Jeg veit ikke helt hva slags groteskt julekreatur som pynter seg med et regnsdyrhode (kanskje en slags norsk Grinsj?), men den var mye mere chill enn vikinghjelmen min. Og varm og god også. Ingeru Frysapingeru.
Og det finnes bare så mange måter å ha den på da.

Norgegruppa!
Uten Bård :P Han kom etterpå.
Lol, fjeset til Suguru XD
Her er Norgegruppa uttafor etterpå, og så hele skandinaviagruppa, pluss Russland:
Er det in med svart eller? For en gangs skyld er det ikke jeg som seg emo ut!

Det ble obligatosrisk karaoke på Midori, selv om jeg egentlig har bestemt meg for å ikke gå dit lenger. Det er jo kjempebillig, men de oppdaterer aldri, hverken system eller sanger. Vi var på team bonding-karaoke etter kransekakedagen, dro på et annet sted i nærheten, som heter X-time, og sjekk ut noe av det de hadde der:
Midori føles plutselig som bortkasta 500en. Jeg brukte mesteparten av tiden der til å snakke med Yuna og Hallo Balloo i gangen, og jeg har aldri vært typen som tilbringer karaokekvelden ute i gangen.

Så det var Kokusai fair i år. Vi hadde jule-tema i fjor også, neste år synes jeg Skandinaviagruppa skal ha Eurovision som tema. Det kan bli smertefullt, men Korea har jo hatt k-pop helvete som tema så lenge jeg har vært her vaffel.

Nå er det onsen med Wakako og Nate og Till!
God jul!