Viser innlegg med etiketten sykdom. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten sykdom. Vis alle innlegg

torsdag 31. januar 2013

En uventet reise

Endelig er det ferie!
Jeg håper noen er på skolen og mater Klengepus som bor borte ved datarommet.
Katter ass. Hvorfor er de så glade i å sove på bisarre måter?^^

Jeg ga opp at forkjølelsen skulle lege seg selv da halsbetennelsen ga seg og jeg fikk en ekstremt skarp hoste i steden, med null reduksjon i snørrproduksjonen. Nå hadde jeg endelig mulighet til å gå til legen også, så det gjorde jeg.
De trodde selvsagt at jeg hadde influensa, på grunn av influensaepidemien og sånn, men selv om jeg sa jeg ikke hadde feber og ikke trengte influensavaksine, så ble jeg behandlet som influensapasient, og fikk vente inne på rommet der de tar sprøyter og sånn, på en seng :D
Som vanlig tok det ganske lang tid (velkommen til legen i Japan), men av en eller annen grunn greide jeg faktisk å slappe av ordentlig. Sykehus er jo ikke vanligvis det letteste stedet å chille på, men kanskje fordi jeg ikke hadde noen distraksjoner og sånn så greide jeg faktisk å sove godt for første gang på over en uke. Sov i rundt en time eller no, så var legen klar.
Han var redd for at den asthma-greia skulle komme tilbake og at hosten ikke skulle gi seg, så han ga meg forkjølelsesmedisin for fire dager, og inhalator og hostedempende og allergimedisin for to uker. 
Dette er kurven som ved juletider var full av klementiner, ved nyttår full av alkohol, og nå...
Noe av dette er reseptfri hostedemper, samt halstabletter og sånn som jeg fikk av Wakako. Så er det smertestillende og sånn ekkel greie som skal hjelpe stemmen din når den er i dårlig forfatning(den lilla pakka).
Jeg tar selvsagt ikke alle disse samme tid...
bare pulver og to typer piller etter måltider, en annen type piller og innhalator før jeg sover... ellers ved behov liksom. Føler meg litt viktig og sånn da :P

Det viktigste, fikk jeg beskjed om, var å chille og sove. Jeg har sovet bedre siden sykebesøket, selv om tidene har vært ganske uregelmessige.
Denne har hjulpet meg veldig:
Min nye elektriske varmeovn!! Den har litt dårlig kontakt, men var superbillig, og best av alt; nå slipper jeg å ha på airconditionet som tørker ut halsen og alt, og jeg kan rette varmen rett mot meg selv så den ikke bare flyr ut i rommet og forsvinner.
Har også hatt dårlig apetitt (sikkert på grunn av smertestillende), så har tatt meg et par friheter :P
Arme riddere, noen? Best med jordbærsyltetøy, uten klumper!

Det har ikke bare vært chillings, så klart, the show must go on selv om det er skoleferie. Konsert på Antiknock i forgårs. Her er meg foran den berømte Asta Kask-postern:
Stemmen min var absolut ikke klar for synging på scenen enda, som var ganske kjipt. Jeg synes jeg gjorde en god jobb med å pushe meg selv da, tok det ekle pulveret i den lilla boksen og alt, men det er kjipt å ikke kunne vise seg fra sin beste side første gangen på et nytt sted.
Det var også første konserten til Takashi, og han er jo ikke helt stø ennå. Men jeg har håp! Og pågangsmot!(^O^)
Utrolig nok var det for en gangs skyld stemning på Antiknock! Mye fordi det var mange band og alle var veldig vennlige og interesserte i de andre bandene, så de kom og dansa og sånn.
Fikk til og med en ny fan, selv om vi sugde litt (-^□^-)
Her er vi med maskotten til det siste bandet, Ladiorowm. Kento var litt redd for den XD
Da han først kom inn i rommet klappa han den på huet, og så fortalte Tomoya han at det var en person inne der, men den satt så stille så han trodde ikke på han. Så han måtte titte nærmere og plutselig reiste den seg opp og han skvatt særiøst tre meter inn i rommet XD Trodde jeg skulle dauve!

Det ble heldigvis ikke noe afterparty på oss, jeg dro hjem og fikk sove.
Neste dag skulle jeg tilbake til Tokyo og møte Kasumi, som er en venninne fra da jeg gikk på Josai, som jeg ikke har sett på dritlenge.
Jeg bare regner med at når folk sier vi skal henge på kvelden så mener de drikke, men det ble bare mat på oss. Siden jeg har ferie så tenker jeg ikke på at det er midt i uka for resten av de voksne :P
Jeg hadde glemt kameraet mitt, så fikk ingen bilder av yakinikuen :( Men vi tok purikura!
This just in: purikura har tatt et nytt steg i auto-photoshoping. Nå blir du ikke bare hvitere, får større øyer, lenger bein og reinere hud, du blir også tynnere...
wtf, beina mine ser helt misfostra ut XD

På vei tilbake fikk jeg mail fra Kei (jeg veit det er hundre folk som heter det på bloggen min, japser er litt ukreative med navn på kidsa sine :P Dette er Conception-Kei), som spurte om jeg ville komme på nabe-party hjemme hos han.
Jeg skulle egentlig ut med Nate og gjengen hjemme i Gakumae, men de var på karaoke og stemmen min er fortsatt ikke klar for karaoke, og jeg veit jeg ikke greier å lå være å synge hvis jeg drar.

Så jeg dro hjem til Kei, første gangen jeg har vært der. Det var skikkelig kos og avslappa, som var bra for meg, og vi endte faktisk opp med å alle sove der i et par timer på morgenkvisten. Siden jeg var jente fikk jeg senga for meg selv γ(▽´ )ツヾ( `▽)ゞ
Og jeg ble til og med kjørt mesteparten av veien hjem i dag tidlig, siden en av vennene til Kei skulle den veien.

Har selvsagt purka en del mer utover dagen. Prøver å shine huset litt også. Mens jeg ser på skrekkfilmer på Youtube. I morgen kommer Cat endelig! Gleder meg så sinnsvakt mye! Og akkurat i rett tid også, tror jeg, for begynner å merke at jeg plutselig savner Masato veldig, kanskje det var på grunn av Antiknock... det er vaffel ikke bra, men det blir bra i morgen!

Goodnight, Cruel world!

onsdag 23. januar 2013

Ichy... tasty....

 Ok ,jeg var forkjøla ikke sant. Med feber og alt, skikkelig japansk dritt-forkjølelse. Men jeg var på bedringens vei i helga!
Heyy! Hva har jeg under kjeledressen? Ingenting!!

Skjønner du? Ikke hud en gang lissom...

På søndag skulle jeg ut og spise med Wakako, også inviterte hun Nate, som insisterte på at jeg ville drikke... så vi inviterte Till og Toshi også, og dro hjem til meg. Endte opp med at vi spiste frokost på Gasto klokka 7 om morgenen. Nate og Till var ikke imponert over at det ikke var bacon på frokostmenyen. Toshi sov. Det finnes bilder, men tror jeg skal spare alle involverte, så vell som uinvolverte.
Overraskende nok følte jeg meg enda bedre da jeg våkna opp!
Så jeg fant ut at det var greit å gå ut og ta en drink med Ippei på kvelden (det var fri på mandag, og ikke bekymre deg, Mamma, det var mest fordi jeg hadde venta to uker på å få snakke med ikke-kjæresten face to face).
Jeg hadde dette bildet, så tror det var det jeg hadde på den dagen. Mye av det samme som forrige bilde egentlig... minus kjeledress.
Vi fikk selvsagt ikke snakka særiøst i det heletatt fordi vi dro på Happi som er ganske bråkete, og han ble så trøtt mot slutten at han sovna XD Så det var verdt det. Og neste dag:

DOOOOM!
Jeg hadde en begynnende vondt i halsen. Kjente at mandlene var i ferd med å svulme opp. Det er aldri et godt tegn T_T

Her er noen bilder jeg tok i tegnehallen. Det har ikke så mye å gjøre med noen ting, har bare hatt lyst til å ta dem lenge.
Det er bystene og sånn som vi tegner i timene, dekka av kullstøv.







Creepy ^-^
Og her er tegningen min.
Da jeg begynte her ville jeg nok blitt ganske imponert over at jeg kunne tegne dette, spesielt med kull, men nå føler jeg bare at den er håpløs og at jeg muligens har blitt DÅRLIGERE til å tegne...

Uansett, læreren min var superbekymra og fortalte meg om et sjukehus og sa jeg burde gå dit og kunne ta fri fra timen og sånn. Supersnillt!
Det er bare at jeg hater sjukehus, og antagelig hadde jeg blitt sittende der i to timer å vente, nå som det er influensasesong...
også har jeg ikke fornya forsikringa mi...
Tingen er at jeg kan ikke bare ta fri denne uka heller, fordi det er føkkings siste uke på skolen og eksamenssensong O__O
Jeg har en eksamen i morgen og en stil (i gym!!) og en engelsk fremføring, jeg håper jeg i det heletatt har stemme!
Det jeg har er halsbetennelse, også kjent som tonsillitis (fra nå av kalt T-virus).
Jeg hadde det veldig mye et år da jeg var mindre, og det er ganske grusomt. Mandlene hovner opp og noen ganger får de hvite byller på. Tenkte jeg skulle spare deg den Google-opplevelsen^^;
Det gjør vondt å spise, snakke og svelge. Før fikk jeg feber, men har heldigvis ikke hatt det ennå nå, men! Jeg er ekstremt snørrete!
Det er vanskelig å puste gjennom munnen, men nesten umulig gjennom nesa, og noen ganger føles det som om trykket inni huet skal få øya mine til å poppe ut. Ikke på den søste chichuahua-måten.
Selvsagt er tipset "få masse hvile", men det er veldig vanskelig å sove fordi nesa tetter seg opp ennå mer da!
Det er sett på som ganske udelikat å snyte seg i offentlighet i Japan også. Jeg driter i det sammen med klassen min, men når jeg har time med folk jeg ikke kjenner eller er på toget eller noe, eller i butikken, så er det ganske kjipt.

Ok, det var veldig langt og ganske ekkelt. Her er noe du kan prøve for å unngå influensa eller andre dødspester denne sesongen:
Du har sikkert hørt om forkjølelsesmaske. Dette er T-virusmaske.
Det er jo for sent for meg, men nå smitter jeg vaffel ikke de andre koselige folka i metalsløyd-timen.
Vi hadde forresten avslutning på tirsdag. Sensei kjøpte te og snacks til alle :D

Jeg digger den læreren! Jeg husker nesten ikke hva noen av lærerene våre heter, ok? Veit hvordan man skriver navnet hans, for det står på faglista :P
Det kan hende han ikke er her neste år, og da blir jeg supertrist, for jeg vil fortsette å ta metallsløyd. Det har vært yndlingsfaget mitt siden vi begynte å fjor, til min store overraskelse. Da jeg kom til veiledningstimen var jeg sånn "helvete, hva er det jeg har begitt meg ut på??"
Jeg hadde begitt meg ut på noe helt nytt, som jeg greide overraskende bra, selv om jeg ikke ble ferdig med det siste produktet mitt. Kommer tilbake neste år!

Goodnight, Cruel World! Ehh, jeg mener gymstil! Nå! En hel side!
Det blir håndskrift ja! Stooooor håndskrift!