Viser innlegg med etiketten konsert. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten konsert. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

lørdag 13. juli 2013

Make it last forever, firendship never ends

Nå er det jaggu en stund siden jeg har blogga! Det er litt fordi jeg ikke har hatt kameraet mitt, for jeg glemte det på Headpower. Men nå har jeg endelig fått det igjen, og dette er bildene jeg tok kvelden jeg la det igjen. Det var på den siste We are Partymoster!!-eventen til Reptile.


Call Your Name
Vertene selv, Reptile.
Vi hadde en kjempekos kveld på Headpower, fikk til og med Issei til å komme for å møte Cat. Og det var kos å henge med Call Your Name igjen. Har savna dem!
Så la jeg igjen kameraet da :P
Men livet mitt har for det meste fortsatt som vanlig, bortsett fra at Cat har bodd i huset mitt og kjøpt meg mat, så ingen rice challange!!\(゜□゜)/

På forrige fredag hadde vi konsert på Headpower, så jeg fikk endelig igjen kameraet!
Ohh, og vi filma en ny SALTV. Det er på japansk mest, men det er japansk tulleengelsk i den så kanskje det er morsomt for noen likevel?^^

Greiene fra KENTs bursdag er faktisk fra forrige gang vi spilte på Headpower, det er derfor jeg har på meg skjerf. Det er 34-38 grader i Japan nå, i tilfelle du lurer. Glem skjerf liksom, glem klær!
 Jeg har sovet dårlig hver natt jeg har sovet hjemme, fordi jeg ikke vil skru på aircondition fordi jeg er redd for å bli forkjøla. Dermed har vi igjen vifta, og det er bare ikke nok. Har oppe alle vinduer som kan være oppe mens vi sover, men det er helt bakerovn her inne. Svetten siler når man prøver å gå noe som helst sted eller gjøre noe som helst, det er jævlig.
Hørte de fikk fri På Josai... hvorfor får ikke vi fri? :(

Uansett, tilbake til konserten; vi spilte med han fyren her igjen:
Husker ikke hva han heter da, han er egentlig komiker, men er veldig dyktig musiker også. Han spiller blandt annet trompet og keyboard samtidig!
Det var også et band som heter 4 ROSES, som vi ble kjent med, også The Yappys igjen, nusselige mennesker.
Gitaristen dems heter det samme som gitaristen vår, det blir alltid noe tull med det backstage.
På tross av at det var fredag skulle alle hjem etterpå! Takashi var unnskyldt, for han hadde så jævlig tannverk at han ikke hadde sovet på tre dager ... og det Yappys er mindreårige. Men alle andre!!
Så vi endte opp med å gå på afterpartiet til the Overground Festival, arrangert av Sillhouette, som var på Cyclone samme dag.

Av en eller annen grunn ser min kopp større ut...

Face var ikke på Cyclone den dagen så klart, han jobba på en ROACH-konsert som selvsagt også var samme dagen! Vi prøvde å få tak i Taama for å crashe afterpartiet dems, men fikk ikke noe svar. Så, på vei til toget om morgenen møtte vi han helt tilfeldig XD
Nydelig XD
Så vi måtte ha et mini-conpa før vi dro hver til vårt.
Cat hjem til meg, jeg hjem til Face og Anouk og Tama skulle begge ta Metro men så viste det seg at hun hadde mista lommeboka si stakar, så det ble masse styr, som jeg ikke hørte om før dagen etter men.

Neste dag var det en event som heter The Best Men, der blandt annet St.Clair spilte. Kaz satte Anouk på gjesteliste fordi hun hadde mista lommeboka si, synes det var ganske gemt.
Har noen bilder, så klart:

Ohh, og la oss bare se på logoen til plateselskapet dems! Den lille fyren med horn der, den er det jeg som har laga! Skriver mer om den på tegnebloggen min sienere! På tide å poste noe der uansett ...^^;


Og etterpå...
 jeg var beinhard forhandler for utlendingjente-possyen og fikk prisen ned bare for oss. Hadde jo litt leverage :P


Noen hadde den ekle ideen at gutta skulle shotte... en flaske vin... hver... huff, for en kultur...
Men men! Jeg fikk endelig Face til å bli med opp og bli med på festen! Så han kunne bli litt kjent med Cat også!
Også fikk jeg Issei til å komme og! Vel, egentlig var det Anouk som fikk Issei til å komme, jeg bare ringte han på telefonen. Vi overbeviste han om at han måtte komme fordi det var Cats siste kveld ute.
Dessverre måtte Face og jeg gå rett etter at han kom for Face hadde en tidlig morgen og det tar oss en hel time å gå hjem til han. Dessuten begynte visst den vinflaske-shotten å virke XD Herregud.

Det var vel mesteparten av tiden Cat har vært her oppsummert. Har vært en del hjemme og se på True Blood også :P Selv om det er helt tortur å være inne nå, og ute or den saks skyld, på grunn av de omtrent hundre tusen gradene!
Cat har som sagt betalt for matvarer så lenge jeg lager maten, så har faktisk fått spist ordentlig i denne tiden.
Har spist litt candy også så klart!
Lemon cheesecake doughnut, særiøst den beste doughnuten jeg noengang har spist, fra Krispy Kreme så klart!

Det var bare det^^

lørdag 15. juni 2013

They say in Heaven love comes first

På torsdaaaaag hadde vi konsert i Sangenjaya, på et sted som heter Heavens Door!
Stedet er en og en halv time fra Gakumae der jeg bor, men Face hadde fri den dagen så jeg dro til han etter jobb og han spanderte til og med middag på meg :D Jeg har forandra ramen-challange til ris-challange, etter å ha hørt to forkjellige historier om folk som spiste bare ramen i en måned og ble sendt på sjukehus f^^ Men på onsdag fikk jeg spist kjøtt, hurra!

Vi skulle møte litt før ett i Sangen og ha en kort øvingsøkt før vi gikk til livehuset, og det utrolige skjedde: jeg var den eneste som kom tidsnok!
I SALTY DOG har vi en regel om at hvis noen kommer for seint må de kjøpe doughnuts til de andre (donatsu-gochi)...
Mmmh, honey glaze ^-^ De er virkelig mye freshere når du kommer på Mr Donuts tidlig på dagen!

Her er kveldens set-liste, uten A Waking Dream, for første gang(iДi) Tror alle sammen (bortsett fra Kent kanskje) var litt sånn "nei, min baby!", men nå som vi har nye sanger er vi nødt til å velge og vrake litt.
På vei til live-huset gikk vi forbi en fyr som jeg var sikker på at jeg kjente. Jeg lurte veldig på om jeg skulle si hei, men så droppa jeg det i siste liten. Da han var forbi snudde alle de andre seg og bare "så du det!? Det var Tomoya fra One Ok Rock!"
Det var derfor jeg kjente trynet hans XD Noen ganger er det greit å være asosial og ikke hilse på folk selv om du tror du kjenner dem XD

Dette er Heavens Door. Det sto Heavens Door skrevet på inngangsdøra, og vi skulle ta et artig bilde med noen som banka på den, men så glemte vi det helt :(
Kanskje vi kommer tilbake en gang!
Stedet minna meg litt om pønk-steder i Norge, som gamle Blitz og sånn. Det var veldig smått og "ødelagt", men på en måte immøtekommende ^^ PA'en var den skumleste fyren jeg har sett! Jeg måtte sende Face en mail og fortelle at det var en PA der som var enda skumlere enn han, og han sendte meg tilbake at fyren var kjent for å ha dårlig attitude. Men han lagde bra lyd da, det var faktisk veldig behagelig å spille der! Og publikum, i tillegg til de andre bandene, var helt med, Tomoya (vår Tomoya, ikke fra One Ok XD) hoppa ned på gulvet for å 2-steppe sammen med publikum XD
Det var god stemning.

Bandet som hadde invitert oss heter the Yappys. Det var release party for den nye cd'n dems. De var dødssøte. Vokkisen dems var en bitteliten jente, som på en eller annen måte greide å synge tøffere enn de fleste såkalte "jenterockerne" jeg har hørt i Japan.
Her er et bilde av alle bandene som spilte, stjålet fra hjemmesiden dems :P
http://thestaryappys.jimdo.com/

De hadde også noen interessente fans ^^ Det var en liten gruppe med amerikanske menn, som liksom minna meg litt om sånn fangirls oppfører seg, samler seg i en gruppe for å gå og se yndlingsbandet sitt, og filma og greier. Men de var skikkelig hyggelige karer, og dette var faktisk vildt imponerende XD
Hvis typen din driver å blir skalla så kan du trøste deg med at han kommer til å kunne gjøre dette ^^
Liten godbit til jenter som er sammen med en japansk mann, hvis du skjønner ;)

Vi solgte masse CD'r! Og en fyr kjøpte Monster til alle i bandet, fordi jeg hadde sagt på twitter at Monster var min energy drink of choice!
Det var en veldig bra kveld, med en veldig hard morgen XD
Sov over hos Face og måtte stå opp halv sju for å ha norsktime på Tokai. Heldigvis hadde jeg bare én skoletime og engelskeleven min seinere på dagen var blitt sjuk og måtte avlyse, men jeg hadde sangtrening. Jeg trodde jeg kom til å dø, men faktisk følte jeg meg veldig oppfriska etter timen! Det eneste som svidde var pengene, for jeg har egentlig ikke råd til sangtimer denne måneden. Fikk penger til én time fra Tomoya, mend det er alt...

Ohh, SALTY DOG på Heavens Door.

Så denne helga har jeg vært hjemme, litt for å spare penger, og litt fordi Face er på turne med teite Lacoo Tower. De er egentlig ikke teite, de er veldig bra, men jeg liker ikke at han er så langt borte. Og det er noen folk i crewet dems som jeg ikke er så stor fan av heller -_-;
Men fyren må jo jobbe! Så jeg må bare suck it up, skjerpe meg og ikke være psycho.
Spise is :D
Det gjør alt bedre!
Helg uten sminke og BH, jeg får vaffel tid til å gjøre en del ting!

Skal prøve å få noe ut av søndagen nå!

mandag 10. juni 2013

Rock and roll, baby, don't you know that we're all alone now, I need something to sing about

 Det er ikke bare blåmerker man får, det hender man får myggestikk også... og det ser ut som utslett og er helt grusomt O__O Men det er for varmt til å gå med langbukser eller tjukke strømper, så jeg får bare gå rundt og se spedalsk ut.

Denne uka har Face faktisk hatt hele TO fridager, og en av dem var til og med fredag!
På fredag hadde jeg min første dag med jobbing for JOY English, som jeg skulle ønske jeg hadde sagt nei til fra begynnelsen. Jeg kom for seint så klart, fordi timen min slutter 15 minutter etter toget jeg må ha, og det var skikkelig føkkings langt. Jeg hadde håpa på at de også ville føle at dette ikke kom til å funke, men da jeg først var der var det ikke så værst. Kidsa er søte lissom, men det er slitsomt å holde på i en hel time, og det er distraherende at mødrene dems sitter inne i klasserommet og ser på, både for meg og dem.
Da jeg var ferdig tok det meg nesten to timer å komme meg derfra til Shimoki, og jeg var sliten og sulten og omtrent klar til å drepe alle på toget da jeg endelig, en busstur og TRE togturer seinere var hjemme hos typen.
Følte meg litt bedre da jeg møtte han og han tok meg med for å spise og leie film.
 Også ble det helg denne uka og ^-^

På søndag var det Rokku no hi (Day of Rock) og det var konserter over alt! Tomoya og jeg bestemte oss for å dra til Yokohama Bay Hall, som i fjor, fordi Nicotine skulle spille!!
Av en eller annen grunn blir jeg alltid sliten og tung i kroppen når jeg er der, men er glad jeg dro! Nicotine var feite, og de spilte Remember til slutt!!

Remember er en av låtene som vi, SALTY DOG spilte på vår første konsert noen gang, på skolefestivalen på Josai!


Det er gøy med Rokku no hi på Bay Hall, for det er arrangert av Stance Punks og det er mye mer pønkete band enn jeg vanligvis ser og en del band jeg aldri har sett før.
Knock Out Monkey var ikke helt like kule som jeg huska dem og jeg ble litt skuffa over Who the Bitch, men fikk sett et band som heter JUNIOR, som var bra gærne og ganske feite.
De er into skotsk/irsk pønk, og hadde sekkepipe, trekkspill, munnspill og til og med irsk tinnfløyte, pluss et vaskebrett som han med det grønne håret slo seg i huet med :P
De hadde alle på kilt og hadde hver sin sære stil. Minna meg litt om Igirisujin, bare en mye eldre verson:P

Jeg var underholdt vaffel XD

Trommisen i bandet til Yokohamaspøkelset var der, så jeg var først litt nervøs, men så huska jeg at han var jo der i fjor også. Men så begynte alle de andre i bandet å dukke opp også og jeg ble litt klammere. Jeg har ikke no problem med dem, de er hyggelige gutter, snakka til og med litt med dem. Men jeg kan ikke møte Han ennå, kanskje aldri.... han dukka heldigvis ikke opp, og etter ROACH måtte jeg kaste inn håndkleet og dra hjem uansett, jeg var så sulten at jeg holdt på å dø, og snack inne i hallen kosta 500en for en liten boks med pomfri.
Her er et bilde av ROACH da:

På grunn av skoleavgiften jeg måtte betale forrige måned har jeg nå bare 20 000en å leve på resten av måneden. Vi får se hvordan det går. Ramen challange begynte i dag. Ramen til frokost, lønsj og middag... hurra...
Har vaffel fått søkt om lån nå.

Her er en soyasausdispenser som jeg syntes lignet så vildt mye på en dalek... jeg veit virkelig ikke hvorfor f^^
Exterminate!!!!!