Viser innlegg med etiketten karaoke. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten karaoke. Vis alle innlegg

onsdag 20. februar 2013

Dette er jo bursdag! Da får man brus!

Det er tid for historien om Cats bursdag! 9. februar!
Bursdagsbarnet, Jack og jeg dro til Shibuya og møtte Miyabi og Aya. Først dro vi på Ritrovo. Ashley var ikke der, men det ble vaffel kake!
Etterpå måtte Aya hjem, vi andre fortsatte til Pinks.
Det var merkelig få folk på Pinks, men vi var jo et lite selskap i oss selv. Etter en stund dukka også bartenderfyren vi faktisk kjenner opp, så fikk snakka ordentlig med han. Kos at han huska meg, jeg blir alltid like amazed når folk faktisk gjør det *^^*

Etter Pinks gikk vi og tok purikura før Miyabi måtte hjem. Vi gikk på det litt skumle stedet der super-gyaruene henger XD
Kyari vokter over oss...

Ehem ja... mitt kawaii-fjes er mer som kowai(skummel)fjes XD
Hadde forresten prinsessa opp litt, for første gang på lenge. Det var jo bursdag, så vi skulle egentlig ha kjole på alle sammen, men til slutt ble det bare meg :P

Etter puri gikk vi på Ge-Gee's. Særiøst, barrunde f^^ Der var det heller nesten ingen, men møtte han ene som jobber på Cyclone, der vi skulle spille i slutten av uka, og han fyren fra Ashley Scared the Sky, som dessverre skulle spille på Quatro samme dagen... Pluss han bartenderen da, som for første gang lærte at jeg var i band.
"Og jeg som trodde du bare var en fangirl!"
Takk for den XD

Etter det ble det gjentagelse av den tidligere suksessen! Cat, Jack og Inger på karaoke!
Vi fikk til og med et kjempestort rom for oss selv \(^O^)/
"Jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg...."
Om bare en gang jeg kan bli like god til å skrive tekster som MUCC XD

Jeg husker ikke så mye av resten av kvelden, men tror jeg ble litt høylytt og ufyselig, og før vi var hjemme kasta jeg opp på toget. I en pose da, som jeg trodde jeg magisk hadde i hånda, men Cat fortalte etterpå at hun hadde gitt meg den.
Hva skulle jeg gjort uten venner?
Gratulerer med dagen, bestis ≧(´▽`)≦

Neste dag var det ubønnhørlig avgårde til Hon-Atsugi for kakespising(Cat hadde nemlig fortsatt bursdag)! Heldigvis er jeg ikke sånn som vanligvis blir kvalm dagen etter en fyllekule. Men jeg var vildt sliten da.

Det er første gang vi har vært på Sweets Paradise i Hon-Atsu, så vi fant det ikke først. Gikk helt til toppen av kjøpesenteret og hva hadde de der??
Dyrebutikk!

Liker at Facebook vill tagge fjeset til katten med de små ørene. Hvis den hadde vært min skulle den fått en Facebook-profil....
Jeg vil at den skal være min T_T

Og den lille fyren her
med dråpa midt i panna ( ´艸`)

Her er noen ikke helt like fine fjes...
Og så, endelig kake!!
Du veit du har blitt voksen når du bare orker én tallerken med kake på Sweets Para :P Men det var vaffel en ganske full tallerken. Spiste en del pasta da, og masse potetsalat. Potet er best!

Etterpå dro Jack, for hun skulle en liten svipptur til Kyoto :P
Cat og jeg ble i Hon-Atsu, for vi skulle se Silhouette from the Skylit på Thundersnake.
Flere fine kamerasmil.
Seshiro og Uchi ble så overraska da vi plutselig var der og ikke hadde sagt fra XD
"Inger! Hva gjør du her!?"
Lol

Her er de nesten-bra bildene jeg tok av dem på scenen. 

Får lyst til å sette på en snakkeboble med "HADOUKEN!!"
Er ikke helt keeg jeg heller.

Uchi prøvde å få oss til å bli til afterparty og det var vildt fristende, for én gangs skyld hadde det bare vært 12 minutter hjem med toget om morgenen! Men vi var så slitne og trøtte etter all-nighteren at vi greide å gjøre det rette valget og dro hjem og sov den natta.
Nå skal det soves mer.
Goodnight, Cruel World!


onsdag 26. desember 2012

I don't need a reason not to care what you say, or what happened in the end

På Lille Julaften hørte jeg på norsk julemusikk og fikk litt klump i halsen. Ingen tvil om at norsk jul er best. Jeg kan ikke lage noe særlig norsk julemat, men jeg gikk ut og kjøpte poteter!
Vaska og rydda hele huset og så på Prinsessen og Frosken (Disney er jo tradisjon, er det ikke?), sammen med disse...
Ikke døm meg -_-;
Filmen var dritbra! Beste Disney-filmen jeg har sett på lenge! Skikkelige tegninger, sanger, gammeldags animasjon. Og jeg elsker den sørlige aksenten XD
Kan til og med tilgi at de plagierte den homofile jazz-alligatoren fra Charlie. Sånn skikkelig opplagt :P

Så var det selveste Julekvelden!
"Ha nydelige drømmer på Julekvelden".
Jeg begynte dagen med å se på Silent Hill Revelations, herregud for en drittfilm, jeg kan ikke tro hvor mye de har føkka opp denne film-serien! Men det å ha tid til å se på dårlig TV er del av jula, er det ikke? ^^ Og etterpå så jeg på to andre filmer, som var litt bedre.
Lagde også en kul dorullnisse :P

Her er det som er igjen av eplecider-drinken min. Ser ut som voodoo!

Planen for Julekvelden var først fest med venner fra kunststudiet. På kebab-restaurant XD
Så det ble tyrkisk mat og Whiskey Mango og en drink som heter Igirisu. Hihi jul i Japan.

Tallerknene var supersøte!

Etterpå var det videre til izakayaen rett ved siden av, for å fortsette kvelden med Tokai-familyn.
Det er et sted som heter Chikyuu-ya, og det var ganske kos. Kos å henge med alle selvsagt, og bra stemning. De hadde så mange forskjellige drinker, blandt annet en som het Rum Tea... omg, den er jo skapt for meg!
Etterpå var det videre til karaoke. Skikkelig gøy karaoke for første gang på lenge!
Masse julesanger, men også masse musikk som jeg faktisk liker, som ikke skjer så ofte på karaoke i det siste. Masse Linkin Park. En føkkings Linkin Park-medley, som drepte oss litt XD
Var ikke hjemme før 5 om mårran. Det er lenge siden ^^


Neste dag var 1. Juledag. Jeg oppdaga at kalenderen min har en luke nr. 25... det var litt rart ^^
"Ønsker deg en lykkelig jul".

På Juledagen ... dro jeg til Yokohama... med Ippei.

 Først gikk vi til Akasaka Renga, som han aldri hadde sett før, så han var superexcited XD Det er bare en bygning.

Det var kjempefint da. Og siden det var jul var det masse folk og ting som foregikk. Skøytering og greier. Og et kjempefint juletre!
Og tysk julemarked!
Masse pepperkaker til pynt, men dessverre ingen til salgs ;_;

Etterpå gikk vi rundt til ferjehavna. Det var lenger enn jeg trodde, og merkelig nok har han mye mindre stamina enn meg når det gjelder å gå :P Men det var verdt det da vi kom dit.
Akasaka Renga på avstand. Se på alle de små menneskene!
Jeg var selvsagt litt bekymra for om jeg kom til å se Masato. Vi var jo på mange av disse stedene i sommer. Jeg veit det var liten sjanse for at han var ute på en så kald dag, men jeg så et par, kledd i svart, som sto på taket på havna, og jeg kunne ikke se ansiktene dems, men jeg tenkte det kunne vært han.
Jeg prøvde å ikke bry meg, og det var jo sikkert ikke han, men det er vanskelig ikke å tenke på når jeg er i Yokohama. Men jeg digger denne byen.
Julemiddagen! Biff med sennepssaus. Damn jeg hadde dårlig ånde etterpå XD

Fra klokka seks var det Tokai klassisk julekonsert, som var den originale planen for juledaten vår. Jeg visste at jeg kom til å ha problemer med å holde meg våken, ikke fordi det er kjedelig eller no, men jeg har ofte for lite søvn og kvelden før var jeg hjemme rundt 5 på morgenen...f^^
Jeg sovna bare litt på den første delen da, så er ganske fornøyd med det.
Etterpå hang vi litt mer rundt Minato Mirai.




Og så gikk vi oss veldig bort inni et kjøpesenter, på leting etter Hard Rock Café XD Fant det til slutt, men da hadde vi egentlig ikke tid til å sette oss ned. Men vi så mye forskjellig da.

Vi gikk hele veien tilbake til Yokohama stasjon. Jeg husker veien etter å ha gått den så mange ganger i sommer.

Grunnen til at jeg var på juledate er at han er at han, to dager før, ville snakke om det kanskje var for tidlig å slå opp. Vi skulle liksom snakke ordentlig om det den dagen, men vi fikk aldri ordentlig sjansen. Men virker som om vi er sammen nå... ER DETTE UNGDOMSSKOLEN ELLER??
Jeg veit ikke helt hva jeg synes, jeg veit at det er en skikkelig dårlig idé, men det er vanskelig å si nei til noe som føles bra i øyeblikket...
Føler enda mindre at jeg kan fortelle venner om det denne gangen. Håper ikke Nate dreper meg eller no XD Kanskje jeg ikke skal si det til noen i det heletatt en stund. Sånn bortsett fra THE INTERNET selvfølgelig, siden jeg nå skriver det her :P
Mja, ble ikke noe av å være voksen og særiøs og tenke nøye gjennom det før jeg blir sammen med noen igjen, men kan vaffel prøve å ta "se hvordan det går" til et nytt nivå.

Uansett, neste morgen (eller formiddag) gikk vi ut og spiste yakiniku! Wohoo! Tabehoudai for 1000en per person. Pluss dessert!


Det er jul, hvem blir ikke feit i jula?^^

søndag 2. desember 2012

Regflokken ertet Rudolf, sa han var en snodig fyr

Hallo!
I dag skal jeg skrive litt om Kokusai fair(international fair), jeg var med på det i fjor også, så trenger kanskje ikke å beskrive hva det er en gang til ^^
 Men før det! Anntrekk!
De dagene du ikke bryr deg om at noen skal synes du er jentete og søt er så vildt befriende når du skal kle på deg om morgenen.



Uansett! Kokusai Fair.
Jeg hadde ikke tenkt å være med forrige gang og jeg hadde ikke tenkt å være med denne gangen, men det er bare to (egentlig tre) normenn her nå, også ble jeg dratt inn da. Igjen. Men jeg gadd ikke være med på møtene og sånn, fordi jeg veit hvor uproduktive de er, så Bård og jeg hadde noen egne møter, og Suguru og Seiko ble med én gang. Jeg var også med på kransekakesteking!
Japsene hadde laga kransekakedeig, jeg er veldig imponert, for jeg forestiller meg at kransekake er litt komplisert å lage, siden folk som regel ikke gjør det selv.
Det ble også litt cookiebaking. Suguru har kapra det ene kjøleskapet som ikke er i bruk på L-kan, teipa over der det står Korea og skrever Cookie i steden XD
Hele fryserområdet er fullt av kakedeig som er igjen fra skolefestivalen, som de aldri fikk bakt.
Jeg annbefaler å ikke gjøre dette med svarte bukser.
Kransekakene er ferdige!
De ser veldig hjemmelaget ut, men jeg synes de var kjempesøte!
Veldig Japansk jul-stil da :P
Kawaii kransekake.

Selve Kokusai fair ble holdt på fredag og lørdag. Jeg glemte kameraet mitt hjemme så klart, så alle disse bildene er stjålet fra Facebookene(?) til andre som var der.
Dette er Norgehjørnet under konstruksjon:
Synes spesielt Skrik-fotoboothen var fet. Man kunne stikke huet inn og være del av Munch-maleriet... men av en eller annen grunn var det to skrikefjes på bildet, den ene holder et peace-tegn.
Jeg dauva XD

Jeg fikk kun fri til å være der i andre økt og selvsagt lønsjpausen. Boyfrienden kom innom også, og vi tok en tur rundt for å se på alle de andre rommene. Halvveis gjennom møtte vi Shoki, han slitsomme fyren fra Ibunka Communication. Han var sånn "Inger og typen til Inger! Dere må bli med å ta bilde med meg!"
Awkward... men Ippei synes faktisk han er morsom f^^;
En annen som var awkward var Ron, som var sånn "ooohhhh, kjærestepar!" og greier. Hadde det vært en viss annen fyr jeg var sammen med da vi gikk på skole sammen en gang for lenge siden hadd han antagelig blitt traumatisert og aldri kommet på skolen igjen. Jeg er imponert over at Ippei tar all fleipinga så chill *^-^*

Jeg kom tilbake en liten tur i minifriminuttet mellom tegnetimene mine, og noen ville ta bilde av oss...
Vi prøvde å skjule at jeg hadde på en kjeledress full av maling og kullflekker... Du legger ikke merke til det en gang!

Egentlig skulle jeg komme på lørdag også, for jeg hadde jo ikke noen andre planer for dagen, men jeg sov over hos Mr. Chill(egentlig et veldig lite passende navn på han:P) og selv om han måtte stå opp kjempetidlig på grunn av jobbsøkekurs så ble jeg liggende leeeeenge. Er ikke hver lørdagsmorgen jeg får ligge i en SENG, i et rom som ikke er frysekaldt, med sånn digg akvarieboble-lyd som bare dysser deg i søvn.
Så ja, det tok meg en stund å komme meg hjem til meg selv og bli klar til å gå ut i verden og sånn, og da var det allerede tid for afterparty. Story of my life...
Det var visst en regel at alle fra Norge-gruppa skulle ha på noen form for julehatt...
Jeg veit ikke helt hva slags groteskt julekreatur som pynter seg med et regnsdyrhode (kanskje en slags norsk Grinsj?), men den var mye mere chill enn vikinghjelmen min. Og varm og god også. Ingeru Frysapingeru.
Og det finnes bare så mange måter å ha den på da.

Norgegruppa!
Uten Bård :P Han kom etterpå.
Lol, fjeset til Suguru XD
Her er Norgegruppa uttafor etterpå, og så hele skandinaviagruppa, pluss Russland:
Er det in med svart eller? For en gangs skyld er det ikke jeg som seg emo ut!

Det ble obligatosrisk karaoke på Midori, selv om jeg egentlig har bestemt meg for å ikke gå dit lenger. Det er jo kjempebillig, men de oppdaterer aldri, hverken system eller sanger. Vi var på team bonding-karaoke etter kransekakedagen, dro på et annet sted i nærheten, som heter X-time, og sjekk ut noe av det de hadde der:
Midori føles plutselig som bortkasta 500en. Jeg brukte mesteparten av tiden der til å snakke med Yuna og Hallo Balloo i gangen, og jeg har aldri vært typen som tilbringer karaokekvelden ute i gangen.

Så det var Kokusai fair i år. Vi hadde jule-tema i fjor også, neste år synes jeg Skandinaviagruppa skal ha Eurovision som tema. Det kan bli smertefullt, men Korea har jo hatt k-pop helvete som tema så lenge jeg har vært her vaffel.

Nå er det onsen med Wakako og Nate og Till!
God jul!