Viser innlegg med etiketten kake. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kake. Vis alle innlegg

lørdag 13. juli 2013

Make it last forever, firendship never ends

Nå er det jaggu en stund siden jeg har blogga! Det er litt fordi jeg ikke har hatt kameraet mitt, for jeg glemte det på Headpower. Men nå har jeg endelig fått det igjen, og dette er bildene jeg tok kvelden jeg la det igjen. Det var på den siste We are Partymoster!!-eventen til Reptile.


Call Your Name
Vertene selv, Reptile.
Vi hadde en kjempekos kveld på Headpower, fikk til og med Issei til å komme for å møte Cat. Og det var kos å henge med Call Your Name igjen. Har savna dem!
Så la jeg igjen kameraet da :P
Men livet mitt har for det meste fortsatt som vanlig, bortsett fra at Cat har bodd i huset mitt og kjøpt meg mat, så ingen rice challange!!\(゜□゜)/

På forrige fredag hadde vi konsert på Headpower, så jeg fikk endelig igjen kameraet!
Ohh, og vi filma en ny SALTV. Det er på japansk mest, men det er japansk tulleengelsk i den så kanskje det er morsomt for noen likevel?^^

Greiene fra KENTs bursdag er faktisk fra forrige gang vi spilte på Headpower, det er derfor jeg har på meg skjerf. Det er 34-38 grader i Japan nå, i tilfelle du lurer. Glem skjerf liksom, glem klær!
 Jeg har sovet dårlig hver natt jeg har sovet hjemme, fordi jeg ikke vil skru på aircondition fordi jeg er redd for å bli forkjøla. Dermed har vi igjen vifta, og det er bare ikke nok. Har oppe alle vinduer som kan være oppe mens vi sover, men det er helt bakerovn her inne. Svetten siler når man prøver å gå noe som helst sted eller gjøre noe som helst, det er jævlig.
Hørte de fikk fri På Josai... hvorfor får ikke vi fri? :(

Uansett, tilbake til konserten; vi spilte med han fyren her igjen:
Husker ikke hva han heter da, han er egentlig komiker, men er veldig dyktig musiker også. Han spiller blandt annet trompet og keyboard samtidig!
Det var også et band som heter 4 ROSES, som vi ble kjent med, også The Yappys igjen, nusselige mennesker.
Gitaristen dems heter det samme som gitaristen vår, det blir alltid noe tull med det backstage.
På tross av at det var fredag skulle alle hjem etterpå! Takashi var unnskyldt, for han hadde så jævlig tannverk at han ikke hadde sovet på tre dager ... og det Yappys er mindreårige. Men alle andre!!
Så vi endte opp med å gå på afterpartiet til the Overground Festival, arrangert av Sillhouette, som var på Cyclone samme dag.

Av en eller annen grunn ser min kopp større ut...

Face var ikke på Cyclone den dagen så klart, han jobba på en ROACH-konsert som selvsagt også var samme dagen! Vi prøvde å få tak i Taama for å crashe afterpartiet dems, men fikk ikke noe svar. Så, på vei til toget om morgenen møtte vi han helt tilfeldig XD
Nydelig XD
Så vi måtte ha et mini-conpa før vi dro hver til vårt.
Cat hjem til meg, jeg hjem til Face og Anouk og Tama skulle begge ta Metro men så viste det seg at hun hadde mista lommeboka si stakar, så det ble masse styr, som jeg ikke hørte om før dagen etter men.

Neste dag var det en event som heter The Best Men, der blandt annet St.Clair spilte. Kaz satte Anouk på gjesteliste fordi hun hadde mista lommeboka si, synes det var ganske gemt.
Har noen bilder, så klart:

Ohh, og la oss bare se på logoen til plateselskapet dems! Den lille fyren med horn der, den er det jeg som har laga! Skriver mer om den på tegnebloggen min sienere! På tide å poste noe der uansett ...^^;


Og etterpå...
 jeg var beinhard forhandler for utlendingjente-possyen og fikk prisen ned bare for oss. Hadde jo litt leverage :P


Noen hadde den ekle ideen at gutta skulle shotte... en flaske vin... hver... huff, for en kultur...
Men men! Jeg fikk endelig Face til å bli med opp og bli med på festen! Så han kunne bli litt kjent med Cat også!
Også fikk jeg Issei til å komme og! Vel, egentlig var det Anouk som fikk Issei til å komme, jeg bare ringte han på telefonen. Vi overbeviste han om at han måtte komme fordi det var Cats siste kveld ute.
Dessverre måtte Face og jeg gå rett etter at han kom for Face hadde en tidlig morgen og det tar oss en hel time å gå hjem til han. Dessuten begynte visst den vinflaske-shotten å virke XD Herregud.

Det var vel mesteparten av tiden Cat har vært her oppsummert. Har vært en del hjemme og se på True Blood også :P Selv om det er helt tortur å være inne nå, og ute or den saks skyld, på grunn av de omtrent hundre tusen gradene!
Cat har som sagt betalt for matvarer så lenge jeg lager maten, så har faktisk fått spist ordentlig i denne tiden.
Har spist litt candy også så klart!
Lemon cheesecake doughnut, særiøst den beste doughnuten jeg noengang har spist, fra Krispy Kreme så klart!

Det var bare det^^

lørdag 15. juni 2013

They say in Heaven love comes first

På torsdaaaaag hadde vi konsert i Sangenjaya, på et sted som heter Heavens Door!
Stedet er en og en halv time fra Gakumae der jeg bor, men Face hadde fri den dagen så jeg dro til han etter jobb og han spanderte til og med middag på meg :D Jeg har forandra ramen-challange til ris-challange, etter å ha hørt to forkjellige historier om folk som spiste bare ramen i en måned og ble sendt på sjukehus f^^ Men på onsdag fikk jeg spist kjøtt, hurra!

Vi skulle møte litt før ett i Sangen og ha en kort øvingsøkt før vi gikk til livehuset, og det utrolige skjedde: jeg var den eneste som kom tidsnok!
I SALTY DOG har vi en regel om at hvis noen kommer for seint må de kjøpe doughnuts til de andre (donatsu-gochi)...
Mmmh, honey glaze ^-^ De er virkelig mye freshere når du kommer på Mr Donuts tidlig på dagen!

Her er kveldens set-liste, uten A Waking Dream, for første gang(iДi) Tror alle sammen (bortsett fra Kent kanskje) var litt sånn "nei, min baby!", men nå som vi har nye sanger er vi nødt til å velge og vrake litt.
På vei til live-huset gikk vi forbi en fyr som jeg var sikker på at jeg kjente. Jeg lurte veldig på om jeg skulle si hei, men så droppa jeg det i siste liten. Da han var forbi snudde alle de andre seg og bare "så du det!? Det var Tomoya fra One Ok Rock!"
Det var derfor jeg kjente trynet hans XD Noen ganger er det greit å være asosial og ikke hilse på folk selv om du tror du kjenner dem XD

Dette er Heavens Door. Det sto Heavens Door skrevet på inngangsdøra, og vi skulle ta et artig bilde med noen som banka på den, men så glemte vi det helt :(
Kanskje vi kommer tilbake en gang!
Stedet minna meg litt om pønk-steder i Norge, som gamle Blitz og sånn. Det var veldig smått og "ødelagt", men på en måte immøtekommende ^^ PA'en var den skumleste fyren jeg har sett! Jeg måtte sende Face en mail og fortelle at det var en PA der som var enda skumlere enn han, og han sendte meg tilbake at fyren var kjent for å ha dårlig attitude. Men han lagde bra lyd da, det var faktisk veldig behagelig å spille der! Og publikum, i tillegg til de andre bandene, var helt med, Tomoya (vår Tomoya, ikke fra One Ok XD) hoppa ned på gulvet for å 2-steppe sammen med publikum XD
Det var god stemning.

Bandet som hadde invitert oss heter the Yappys. Det var release party for den nye cd'n dems. De var dødssøte. Vokkisen dems var en bitteliten jente, som på en eller annen måte greide å synge tøffere enn de fleste såkalte "jenterockerne" jeg har hørt i Japan.
Her er et bilde av alle bandene som spilte, stjålet fra hjemmesiden dems :P
http://thestaryappys.jimdo.com/

De hadde også noen interessente fans ^^ Det var en liten gruppe med amerikanske menn, som liksom minna meg litt om sånn fangirls oppfører seg, samler seg i en gruppe for å gå og se yndlingsbandet sitt, og filma og greier. Men de var skikkelig hyggelige karer, og dette var faktisk vildt imponerende XD
Hvis typen din driver å blir skalla så kan du trøste deg med at han kommer til å kunne gjøre dette ^^
Liten godbit til jenter som er sammen med en japansk mann, hvis du skjønner ;)

Vi solgte masse CD'r! Og en fyr kjøpte Monster til alle i bandet, fordi jeg hadde sagt på twitter at Monster var min energy drink of choice!
Det var en veldig bra kveld, med en veldig hard morgen XD
Sov over hos Face og måtte stå opp halv sju for å ha norsktime på Tokai. Heldigvis hadde jeg bare én skoletime og engelskeleven min seinere på dagen var blitt sjuk og måtte avlyse, men jeg hadde sangtrening. Jeg trodde jeg kom til å dø, men faktisk følte jeg meg veldig oppfriska etter timen! Det eneste som svidde var pengene, for jeg har egentlig ikke råd til sangtimer denne måneden. Fikk penger til én time fra Tomoya, mend det er alt...

Ohh, SALTY DOG på Heavens Door.

Så denne helga har jeg vært hjemme, litt for å spare penger, og litt fordi Face er på turne med teite Lacoo Tower. De er egentlig ikke teite, de er veldig bra, men jeg liker ikke at han er så langt borte. Og det er noen folk i crewet dems som jeg ikke er så stor fan av heller -_-;
Men fyren må jo jobbe! Så jeg må bare suck it up, skjerpe meg og ikke være psycho.
Spise is :D
Det gjør alt bedre!
Helg uten sminke og BH, jeg får vaffel tid til å gjøre en del ting!

Skal prøve å få noe ut av søndagen nå!

mandag 22. april 2013

Yesterday you told be 'bout the blue blue sky, but all that I can see...

Forrige helg... wow, det er forrige helg allerede?
På søndag møtte jeg min venn LinLin som jeg ikke har sett på sikkert to år. Vi gikk på Josai sammen back in the day. Vi dro til Tokyo Skytree, for jeg hadde aldri vært der før og hun er der flere ganger i uka fordi hun virkelig digger stedet.
Viiiii spiste indisk :D
Her er treet:
For å få hele tårnet inn i et bilde må man bøye seg ned. Det var gøy å se folk som tok helt av og lå på bakken og sånn XD
Her er en annen kreativ vinkel...
Det var for my vind den dagen til å faktisk gå opp i tårnet, men det var ok, jeg hadde egentlig ikke penger uansett.
Så mye vind...
Vi vandra rundt i butikkene rundt tårnet, Soramachi (himmelbyen). Og vi fant en Samantha Thavasa café! Lol, det måtte vi jo selvsagt prøve!
Blåbær euclear og karamell-ettellerannet. Helt erlig så smakte de ikke noe spesielt, litt sånn opptint smak, om du kan forestille deg det. De SÅ veldig søte ut da! Men tror Samantha Thavasa bør holde seg til vesker (or tydeligvis porselen nå...f^^) Der er hun dronning!

Om natta lyser tårnet opp!
Det skifter visst farge hver kveld mellom lilla og blå, og i jula er det grønt og i sakura-sesongen er det rosa.

Fredag var jeg på ROACH tour finale på Shelter i Shimoki. Jeg hater Shelter, men Face kom hjem fra turneen den dagen, og hadde skrevet meg på gjestelista.
Konserten var proppfull, så klart, og afterpartiet var littegrann awkward. Det er første gang jeg har vært på afterparty på Shelter, føler de ser på seg selv som litt serious business så det er ikke barebare liksom. Jeg ble til slutt bedt om å sitte og ble invitert til å drikke shocchuu på sempaibordet. Typisk meg XD Så jeg drakk shocchuu for første gang, og det gikk faktisk overraskende bra.
Også kom Taama bort og Onkel D, og etter en stund fant jeg Yoshiaki. Den fyren er over alt i det siste, siden han slutta i FiLM. Jeg lovte han litt å lære han engelsk, vi får se på det :P
Etterpå gikk vi hjem til Face og tok følge med Onkel D, det var litt merkelig, de to har visst blitt bestiser nå f^^;
Dagen etter måtte Face på jobb klokka tre T^T Så jeg hadde en engelsktime i Shinjuku. Før det hang jeg rundt litt i Shibuya og Harajuku. Prøvde å finne en svart caps som ikke har blitt brukt i hjæl av alle jentene i Shibuya, men tror det er et mute point nå.
Men jeg fant den her:
Skal bruke det til standen vår på konserter!

tirsdag 12. mars 2013

Start wearing purple wearing purple

Wahoo, har ikke blogga siden jeg kom til Norge gitt! Her kommer en liten oppsummering, men først et bilde av tax free-fangsten:
De hadde ikke Mayer's, men mørk rom er jo alltid bedre enn lys, så det gjelder Bacardi og! Bortsett fra det (mangelen på Mayer's altså) så gikk flyplassen bra. Ingen hunder og vakter og kjip behandling. Fikk ganske god behandling av mamma, og spiste et halvt brød eller no da vi kom hjem.
Vannrørene hos pappa er fryst da. Velkommen til Norge lissomXD Så jeg blir hos mamma til det er fiksa.

Noen dager etter annkomsten dro mamma og jeg og mammas venninne på teater, jeg prøvde å se presentabel ut...
Før teater var det middag på selveste Grand! Og hva spiste jeg? 
Hai!!
ヾ(@°▽°@)ノ
Det var veldig godt, litt som tunfisk egentlig. Nesten kylling ^^
Også ble det dessert da...
Jeg prøver å holde meg på matta her, men det er så mye god mat!
Mmmmmhhh, Peppes...
også:
Kall meg hva du vil, jeg skulle ønske dette var min fryser! Mamma er selvsagt anti-Grandis, men i dag tror jeg jeg skal kjøpe meg en og spise likevel. Greier bare ikke bestemme meg om jeg skal ta en klassiker eller Nacho, som jeg ikke har prøvd før. Er det slutt på Lørdagspizza forresten? Den var jo fantastisk!

Apropo fantastisk! Jeg ble jo helt opphengt i pizza her, men teateret vi så var også fantastisk. Det heter Fossegrimen, og jeg annbefaler absolut!
Stilige kostymer, stilig dans (Frikar var med, men skuespillerene var ikke værst på dansefoten de heller), stilig musikk og mye veldig kreativt. Ikke for moderne, jeg er litt lite glad i supermoderne versoner av ting.

Ikke like morsomt; jeg var hos tannlegen. For første gang siden jeg var liten hadde jeg faktisk null hull, men ble bedt om å komme tilbake for å fikse på to fyllinger. Det er jo aldri behagelig hos tannlegen, så jeg belønnet meg selv med å gå en liten shoppingrunde og kjøpe meg en ny bukse.
Dette er ikke den nye buksa mi, opplagt, men jeg tok den på da jeg dro for å møte Cat på universitetet på fredag.
Møtte Eirik, som var med på lillabølgen XD

Dette var kvinnedagen, og planen var å dra på Mono, der vi skulle møte Julie og Oda og Maylén og Dan, se på litt musikk og apeller og greier. Likte musikken veldig godt, selv om vi bare så de første to bandene. Cat og jeg fant ut at vi skulle gå på Rock-in for å hilse på Kristian, og etter det er ting litt blurry ^^;
Dette bildet ble tatt (stjålet fra fb'n til Kristian). Da jeg våkna opp dagen etter og så det på Facebook huska jeg bildet og kommentarene som om det skjedde for kjempelenge siden også ble jeg veldig forvirra :P
Mamma hadde kjøpt meg 8.mars-ostekake, som jeg ikke greide å spise før dagen etter, men den var veldig god!

På lørdag var det tett program. Først til Sandbekkstua for å se på utstilling.
Det snødde da, men det veit dere jo. Dette er jo Norge.
Utstillinga var veldig fin! Begynte å savne oljemaling selv og! Inspirerasjon til når jeg kommer tilbake til Japan^-^
Etterpå skulle vi til bestemor så vi stakk innom for å kjøpe noe å lage lunsj av. Jeg ble litt satt ut av dette...
Og folk synes det er lattelig når folk har fb-sider til bikkjene sine og sånn XD

Etterpå skulle jeg videre til Jack for lasagne og vin, men tror det holder for nå. Er imponert hvis noen har lest såppas angt ^^

Nå: trash TV og Grændis!

torsdag 28. februar 2013

The ghost of Yokohama haunts again

God kvel god kvel, nå har jeg vært og kjøpt suvenirer til mine kjære hjemme i Norge og har neeeesten kommet så langt at jeg drar fram kofforten og begynner å pakke XD
Bare noen få dager til jeg drar nå, og jeg mååå få ferdig fortellingen om da Cat og Jack kom til Japan før jeg drar. Så her!

 
Da Jack var tilbake war det endelig på tide å spise shabushabu!
Ser litt ekkelt ut, men det er kjempegodt!
Man har tynne skiver med kjøtt og grønnsaker som man dypper og koker i en av de to sausene. Så kan man dyppe det i soyasaus eller egg eller whatever før man spiser det.
Vi bestilte mochi og putta dem oppi suppa for å koke dem... veit ikke helt hva vi tenkte på, men det de smelta og gjorde suppa tjukk og klissete. Lol, vi er teite utlendinger da XD

Dette var dagen før Valentines Day, og siden jeg hadde lovet en fyr på skolen å lage sjokolade til han så var jeg oppe litt uttover natta.
Sjokoladecrepe \(^O^)/
Hvorfor er jeg oppe om natta for å lage sjokolade til en fyr jeg ikke er interessert i? Veit ikke... jeg hadde vel bare veldig lyst til å gjøre noe ut av Valentines Day. Jeg spurte faktisk Ippei om han ville ha sjokolade, siden han aldri har fått Valentines-sjokolade før, og han vill meeeeen han var ikke på skolen den dagen. Historien om oss to egentlig.

Cat ble med meg på skolen for å møte sjokoladegutten. Vi benytta sjansen til å lete etter bra steder til bandbildene også, som vi hadde tenkt å ta på skolen min.
Bra sted for mitt solobilde eller?XD

På kvelden skulle vi til Yokohama for å se Another Story på club Lizard. Jack var sliten, så vi dro bare Cat og meg. De tvilsomme to.
 På vei til Lizard.

Jeg har vært der en gang før, med Masato så klart, og siden vi var i Yokohama var jeg selvsagt litt nervøs for å treffe på han, selv om det var ganske usannsynelig at han skulle være der når bandet hans ikke spilte. The ghost of Yokohama haunts again. Da vi først kom inn i konsertsalen og sto og så på et av de første bandene greip Cat meg plutselig i armen og dro meg ut i baren og bare "han er der! Jeg tror jeg så han!" Hadde litt lyst til å synke ned i gølvet da, men hun gikk og så en gang til og det var ikke han, bare en fyr som ligna bakfra XD
Phew!

Lizard er ikke det beste livehuset, men Another Story hørtes selvsagt fete ut likevel.

Mja, det er faktisk de beste bildene jeg fikk tatt -_-;

Emily sa egentlig at hun skulle komme, men da hun ikke dukka opp bestemte vi oss for å ta en tidlig kveld for en gangs skyld. Etter at vi hadde sagt hadet til bandet fikk vi øye på Emily i baren likevel XD

Det ble en ganske bra fest på Lizard faktisk. Vokkisen i Another Story er ganske party people,fikk også noen nye venner.

Fyren som photobomber det første bildet mitt, som vil helst bli husket som "han fulle fyren", likte Röyksopp, og fikk oss i snakk med alle rundt oss, og så viste det seg at han var den eneste som var helt japaner. En var halvt koreansk og en var halvt fransk eller no, og en jente som var spansk og bare snakka japansk og ikke engelsk spurte om jeg var Inger fra SALTY DOG. Hun hadde sett videoen vår fordi hun hadde vært på Lizard en gang og noen der hadde spurt om hun var Inger fra SALTY DOG (siden hun var blond og utlending og litt emo da, vi ser jo alle like utXD).
Kjendis!!

Her er dassen, bare fordi det ser ut som om noen har prøvd å slå høl i veggen og det er litt morsomt. Synes jeg.

Ja, det var bra på Lizard den kvelden,  vi burde absolut ha dratt hjem da festen der var over, men det gjorde vi ikke. Vi ble med Emily på Pinks fordi vi trodde det var afterparty. Det var bare én person fra bandet der, og Emily og Naotarin, og en gjeng med folk vi ikke kjente men de var i karaokerommet, så det var egentlig ganske kjedelig. Etter en stund stakk Cat og jeg på Ritrovo og endelig traff vi på Ashley!
Han skulle akkurat dra hjem, menble en stund likavæl. Viser seg at han skal slutte på baren, det er jo litt synd, men kanskje han har tid til å komme på meg konserter og sånn nå som han ikke skal jobbe om natta. Han skal bli eiendomsmegler. Det kan jeg se for meg, med alle tættisene og sånn XD
Uansett, det kom jo noe bra ut av kvelden da.
Nå skal jeg pakke!

Neida, jeg ser på Gilmore Girls og tegner, men var oppe til sikkert fem om mårran i går og sov til halv fem på dagen (ikke bare min skyld, håhå, tenkte det var viktig å si) så legger meg nok ikke helt ennå!