Viser innlegg med etiketten bilde. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten bilde. Vis alle innlegg

lørdag 9. februar 2013

Just sing

Hei hå!
Har ikke hatt tid til å skrive siden vennene mine kom hit. Vi har gjort noe neeeesten hver dag. I dag også, men jeg spiste så sinnsvakt mye i sta, så føler ikke jeg kan sove helt ennå. Derfor skriver jeg :D Prøver å begynne på begynnelsen.
Begynnelsen var da Cat kom til Japanistan. Fordi vi er store jenter nå så trengte vi ikke å møtes på Narita, hun kom hjem til meg. Vi feiret annledningen med taco rice...
Etterpå var det fest med venner fra universitetet, og etterpå ble det en impromptu tur til Tokyo med Wakako og Yukina for å gå på club.
Veeeeldig lenge siden jeg var på club sist, det var gøy men veldig slitsomt. Vi dro på Asia, hvor jeg har vært mange ganger på konsert, men aldri på club før. Det ble en slitsom ting å skrike i folks øre hver gang jeg ble spurt om jeg kom dit ofte.
Greide også å få meg en klengefyr som ikke ville danse, bare ville prate og ikke kjøpte drinker en gang. Heldigvis er det to etasjer så jeg fikk rømt så jeg kunne danse mer. Det var jo mest derfor jeg var der^-^
Cat hadde noen som kjøpte henne drinker. Ganske mange XD Så mista hun telefonen sin, men heldigvis fant vi den igjen. OG på vei hjem datt vi begge i trappa mellom Inokashira-line og Odakyuu-line XD
Så det ble, som vanlig, en begivenhetsrik første dag... med en litt slitsom neste morgen, kan du sikkert forestille deg, men det var greit, vi hadde mye å snakke om så klart, og litt utpå dagen kom neste gjest, Jack!
Det var suvenirer involvert:

Det var mer enn dette også, i telliegg til jul/bursdagsgaver. Det kommer i en annen post, jeg lover!
Den 4. dro vi på Angry Frog Rebirth og Umberbrown -konsert.
Gitar/vokal i Angry Frog, Ikeda, har blitt lagt inn på sjukehus med diabetes, så han var ikke på konserten. Bandet er så rabiate at de må ha konsert likevel, så de spilte med halv vokal. Heldigvis syntes Cat og Jack at de var fete likevel. Vi greide å gå glipp av Umberbrown da, fordi jeg var sikker på at de kom til å spille seint, men de var nummer tre eller no :(

Cat og Jack lekte med kameraet mitt mens jeg var asos og snakka med Yoshio fra FiLM, som er litt som oss og gjerne tar den timelange turen for å se konsert i Tokyo. Huska hvem han var denne gangen f^^;
Det viste seg at det var en slags memorial-konsert for trommisen i det siste bandet, Sinkh, som var død. Det var dermed ikke akkurat feststemning, vi ville ikke trenge oss på folka som faktisk kjente han og sånn.
Kanskje like greit. Ikke at en fyr er død så klart, det var utrolig å føle alle følelsene til folka i den salen! Men kanskje like greit at vi ikke dro på fest med dem, for jeg blir fortsatt forstyrra av å møte U-san XD

Det betø at vi var på egenhånd i Shibuya. Først ville vi ete, og vi gikk på en sportsbar som Cat og jeg spiste pizza på en annen gang.
Det viste seg at de var tom for pizza, og de ville ikke gi oss pasta til samme pris. Så hadde de ikke drinkene vi ville ha. I det heletatt var vi lite imponert over stedet denne gangen, så kommer nok ikke til å gå dit igjen -_-#
Vi gikk litt fram og tilbake for å finne på noe å gjøre. Selvsagt var det ingen vi kjente som var ute den kvelden, ikke engang Ashley var på baren sin og Pinks virka stengt, så vi bestemte oss for karaoke.

Forresten, dette:

luls.

Og vi tok purikura, så klart!

Herregud, øya til Jack blir helt ville!
Kanskje det er fordi de er lyse? Hun ser ut som en karakter fra en Pixar-film XD

Karaoke var kjempegøy! Selv om stemmen min fortsatt ikke var god. Plutselig var bare klokka fem om morgenen og vi måtte gå hjem XD Vi var ikke ferdig med å synge!!

Titta på beina mine dagen etter...
Utrolig nok er dette ikke resultat av Angry Frog moshpit, det er fra da jeg datt i den trappa. Jeg har et ganske kjipt rødt merke på venstre ankel etter at noen katapultet ut av en ciclepit bak meg og landa på foten min også. Det er ikke like synelig som det er vondt :P

Den dagen hadde jeg sangtime, og skulle møte venn og trofast SALTY DOG-fan Johanna i Shunyuri.
Vi spiste yakiniku og så gikk vi på en superfancy bar.
Hvem hadde trodd at rom kunne bli så søt!
Det var vildt, bartenderen spurte hva slags smak jeg var ute etter, og så bare lagde han noe. Det var passe dyrt og. Norgepriser lissom. Men Johanna betalte heldigvis ^^

I morgen er det opp tidlig igjen, så jeg skal rulle rundt på gulvet mitt som nå bare er én stor futon, og sove.
Goodnight, Cruel World!

onsdag 23. januar 2013

Ichy... tasty....

 Ok ,jeg var forkjøla ikke sant. Med feber og alt, skikkelig japansk dritt-forkjølelse. Men jeg var på bedringens vei i helga!
Heyy! Hva har jeg under kjeledressen? Ingenting!!

Skjønner du? Ikke hud en gang lissom...

På søndag skulle jeg ut og spise med Wakako, også inviterte hun Nate, som insisterte på at jeg ville drikke... så vi inviterte Till og Toshi også, og dro hjem til meg. Endte opp med at vi spiste frokost på Gasto klokka 7 om morgenen. Nate og Till var ikke imponert over at det ikke var bacon på frokostmenyen. Toshi sov. Det finnes bilder, men tror jeg skal spare alle involverte, så vell som uinvolverte.
Overraskende nok følte jeg meg enda bedre da jeg våkna opp!
Så jeg fant ut at det var greit å gå ut og ta en drink med Ippei på kvelden (det var fri på mandag, og ikke bekymre deg, Mamma, det var mest fordi jeg hadde venta to uker på å få snakke med ikke-kjæresten face to face).
Jeg hadde dette bildet, så tror det var det jeg hadde på den dagen. Mye av det samme som forrige bilde egentlig... minus kjeledress.
Vi fikk selvsagt ikke snakka særiøst i det heletatt fordi vi dro på Happi som er ganske bråkete, og han ble så trøtt mot slutten at han sovna XD Så det var verdt det. Og neste dag:

DOOOOM!
Jeg hadde en begynnende vondt i halsen. Kjente at mandlene var i ferd med å svulme opp. Det er aldri et godt tegn T_T

Her er noen bilder jeg tok i tegnehallen. Det har ikke så mye å gjøre med noen ting, har bare hatt lyst til å ta dem lenge.
Det er bystene og sånn som vi tegner i timene, dekka av kullstøv.







Creepy ^-^
Og her er tegningen min.
Da jeg begynte her ville jeg nok blitt ganske imponert over at jeg kunne tegne dette, spesielt med kull, men nå føler jeg bare at den er håpløs og at jeg muligens har blitt DÅRLIGERE til å tegne...

Uansett, læreren min var superbekymra og fortalte meg om et sjukehus og sa jeg burde gå dit og kunne ta fri fra timen og sånn. Supersnillt!
Det er bare at jeg hater sjukehus, og antagelig hadde jeg blitt sittende der i to timer å vente, nå som det er influensasesong...
også har jeg ikke fornya forsikringa mi...
Tingen er at jeg kan ikke bare ta fri denne uka heller, fordi det er føkkings siste uke på skolen og eksamenssensong O__O
Jeg har en eksamen i morgen og en stil (i gym!!) og en engelsk fremføring, jeg håper jeg i det heletatt har stemme!
Det jeg har er halsbetennelse, også kjent som tonsillitis (fra nå av kalt T-virus).
Jeg hadde det veldig mye et år da jeg var mindre, og det er ganske grusomt. Mandlene hovner opp og noen ganger får de hvite byller på. Tenkte jeg skulle spare deg den Google-opplevelsen^^;
Det gjør vondt å spise, snakke og svelge. Før fikk jeg feber, men har heldigvis ikke hatt det ennå nå, men! Jeg er ekstremt snørrete!
Det er vanskelig å puste gjennom munnen, men nesten umulig gjennom nesa, og noen ganger føles det som om trykket inni huet skal få øya mine til å poppe ut. Ikke på den søste chichuahua-måten.
Selvsagt er tipset "få masse hvile", men det er veldig vanskelig å sove fordi nesa tetter seg opp ennå mer da!
Det er sett på som ganske udelikat å snyte seg i offentlighet i Japan også. Jeg driter i det sammen med klassen min, men når jeg har time med folk jeg ikke kjenner eller er på toget eller noe, eller i butikken, så er det ganske kjipt.

Ok, det var veldig langt og ganske ekkelt. Her er noe du kan prøve for å unngå influensa eller andre dødspester denne sesongen:
Du har sikkert hørt om forkjølelsesmaske. Dette er T-virusmaske.
Det er jo for sent for meg, men nå smitter jeg vaffel ikke de andre koselige folka i metalsløyd-timen.
Vi hadde forresten avslutning på tirsdag. Sensei kjøpte te og snacks til alle :D

Jeg digger den læreren! Jeg husker nesten ikke hva noen av lærerene våre heter, ok? Veit hvordan man skriver navnet hans, for det står på faglista :P
Det kan hende han ikke er her neste år, og da blir jeg supertrist, for jeg vil fortsette å ta metallsløyd. Det har vært yndlingsfaget mitt siden vi begynte å fjor, til min store overraskelse. Da jeg kom til veiledningstimen var jeg sånn "helvete, hva er det jeg har begitt meg ut på??"
Jeg hadde begitt meg ut på noe helt nytt, som jeg greide overraskende bra, selv om jeg ikke ble ferdig med det siste produktet mitt. Kommer tilbake neste år!

Goodnight, Cruel World! Ehh, jeg mener gymstil! Nå! En hel side!
Det blir håndskrift ja! Stooooor håndskrift!


mandag 14. januar 2013

Release the Kraken! And kill it and eat it!

Forsinka post nummer to! Gahh, internett er så treigt akkurat nå at jeg holder på å fly på veggen! (-口-)o
Uansett, denne handler om Nyttårsaften!

Jeg ble bedt av nesten-typen om å komme til hjembyen hans i Chiba, på nyttårsfest med treneren hans og tennisklubben derfra. Litt nærvøs, men da jeg endelig kom fram ble det veldig bra!
Kraken! Bare ett eksempel på fantasimonstere de eter i Japan. Rå.
Meg? Nei er du gæren! Du trenger ikke å smake for å vite at det her er galskap XD

Fine kopper...

Japsene syntes selvsagt at de ble dødskjekke når de drakk av dem, fordi stor nese er så attraktivt i Japan XD

Jeg ble kjent med noen nye folk og spiste masse mat(de hadde heldigvis ting som ikke var rått monster også) og hadde det kjempekos. I begynnelsen var det noen dødsøte kids der også.
Tror ikke vi offisielt la oss før klokka fem om morgenen. Ippei og jeg var heldige og fikk en sofa.
Vi gikk helt glipp av soloppgangen på årets første dag, som er en nyttårsgreie i Japan.
Jeg våkna minst en time før alle andre og hadde ikke annet å gjøre enn å høre på musikk og ta bilder av folk mens de sov. Jeg var blitt drittforkjøla dagen før nyttårsaften, og det er som oftest værst når jeg prøver å sove og om morgenen, så jeg var ikke helt komfortabel. Spesielt siden jeg ikke følte jeg kunne snyte meg i et helt stille rom fullt av folk jeg ikke kjente :P
Vi fikk brød til frokost fordi jeg hadde sagt at vi spiser brød i Norge XD
Så dro vi alle sammen avgårde til en shrine.
Luls, folk i Norge hatt fått annfall hvis noen hadde satt opp boder rundt helligdommer på denne måten XD Men vi er ganske like på noen måter: De går til shrines og ønsker seg ting på nyttårsdagen fordi det er tradisjon, ikke fordi de nødvndigvis tror på gud og sånn.
Det var så masse folk, nesten som å stå i kø for konsert!
Etter det ble jeg med hjem til Ippei. Jeg hadde ikke vært sikker på hvor lenge jeg skulle bli i Chiba, men hadde egentlig ikke regna med at å bli mer enn én dag, for han liker sin me-time, og det føltes litt merkelig å møte folka hans når vi er på et sånn "kanskje....veit ikke heeeelt"-stadie som vi er, men jeg bare fulgte strømmen. Jeg, tross alt, setter ikke like stor pris på me-time, og dessuten hadde vi det kjempekos, han var mye mer kjærestete enn han pleier å være rundt folka på skolen.
I hvertfall hadde jeg ikke tatt med meg noen overnattingsbag, så vi måtte stoppe på UNIQL (av alle steder) for å kjøpe undertøy og sokker til meg XD
Da vi kom hjem til han var ingen hjemme, heldigvis. Han tok en dusj (jeg hadde tatt en hjemme hos treneren hans, så tvilsomt som det høres ut :P) og så sov vi ganske lenge, til vi skulle tilbake til festen.

Jeg endte opp med å bli fire dager... Og jeg møtte folka hans til slutt også. Alltid like awkward å fortelle noen at du er fem år eldre enn sønnen dems, særiøst. De må jo lure på hva i helvete slags kvinnfolk jeg er som fortsatt går på skolen og ikke jobber og holder på med en så mye yngre gutt. Og har piercing, så klart, dette er Japan.
Men de oppførte seg selvsagt ikke som det var noen big deal, kanskje alt bare er i huet mitt, men det bryr meg faktisk skikkelig...
Den kvelden dro vi langt avsted for å gå til et tempel. Enda en tradisjon, jøsses. Fikk gjort mye jeg ikke vanligvis vill gjort!
På veien stoppa vi for å kjøpe takoyaki (blekksprutboller) på et sted som treneren og kona hans digga.
Jeg måtte jo være vanskelig da, for blekksprut er en av de tingene jeg absolutt ikke greier å svelge. "Heldigvis" har jeg en fyr som tror jeg ikke liker noe som helst og som alltid er klar til å si "Inger kan ikke spise det!" med én gang noen foreslår japansk mat XD Flashback til Tomo og mor hans da vi feira nyttårsaften hos bestemora hans.
Jeg fikk curry-soba i stedet. Jeg har ingenting å klage på ^^

Tempelet vi dro til var Narita-san...
Jeg har faktisk vært der en gang før, for vi dro dit med skolen da Cecilie og jeg gikk på Josai sammen. Har riktignok aldri vært der om natta... det var egentlig ganske creepy...
Ippei var supersøt og ville ikke gå inn sammen med oss fordi tempelet liksom tilhører en gudinne som blir sjalu hvis par går inn sammen, og bryter opp forholdet.
Merkelig at han skal være sånn med tanke på hva som skjedde seinere, mhm, ja, du trodde ikke alt skulle fortsette så koselig og ukomplisert vel?

Den éne natta vi sov hjemme hos folka hans hadde mor hans lagt ut futon til meg. Det var jo kjempesnilt, og kjempenaivt, tenkte jeg XD
Om morgenen skulle han ut og spille tennis, og han sa jeg ikke skulle være redd for å spørre om frokost og sånn, men så endte jeg opp med å sove helt til han kom tilbake igjen klokka 12 ^^; Jeg hadde litt søvnproblemer rundt nyttår, så hadde ikke sovet nok i dagene før.
Vi dro tilbake for siste festkvelden, og siden ingen skulle kjøre hjem dagen etter kunne vi alle drikke den kvelden. NOEN ble alt for full og endte opp med å kline med litt for mange gutter i løpet av kvelden. Nei, det var ikke meg, det var han.
Jeg skjønner at han mener det som tull, for i det miljøet han er i er det nesten utenkelig at noen skal være åpent homo eller bi, men jeg er fra et ganske annet miljø. Det var morsomt de to første gangene da, men etter det så blir det egentlig bare som å se på at han kysser en masse folk som ikke er meg...
Så jeg ble litt lei meg, og alle andre enn han la merke til det. Ikke at det funker å snakke til han når han er så full heller, så jeg venta til dagen etter.
Det ble en ganske stor krangel, selv om han sa at han ikke skulle gjøre det mer. Veit ikke helt hva vi egentlig krangla om, men føler mye at han forventer at jeg skal være akkurat som en japaner, og jeg verken kan eller vil det. Han har et stot problem med krangler, han vil bare at alt skal være kos hele tiden, og det vil jo jeg og, men hvis vi skal være sammen så må vi snakke om de vanskelige tingene også og støtte hverandre når vi har det kjipt.
Han greide også å si at han ville at jeg skulle vente på han mens han fant ut om vi kunne bli sammen igjen eller ikke, og det er noe av det mest poengløse og mest egosistiske jeg har hørt. Men da jeg sa at han ikke kunne forvente det ble han kjempesåra, for han liker visst meg kjempegodt han bare veit ikke om vi kan være sammen, og i min oppfatning er det en veldig merkelig måte å uttrykke det på. Han sier hele tiden at jeg er pen og sånn, men jeg visste faktisk ikke at han virkelig liker meg...
Siden jeg var på tampen til å dra hjem da vi begynte å snakke så endte det opp med at jeg dro uten at noe ble avklart, og uten at vi fikk skværet opp.
Telefonen min var død (hadde ikke tatt med lader) men jeg sov mesteparten av veien hjem, så kjeda meg egentlig ikke. Hadde veldig mye å tenke på, og fikk enda mer da jeg kom hjem.
Da jeg endelig fikk skrudd på telefonen igjen hadde jeg fått en mail fra han der han sa at han hadde tenkt på det og roa seg ned og fant ut at det var dårlig gjort av han å bli så sur og vi begge hadde ting å jobbe med, men at jeg kunne roe meg ned å tenke på det og så skulle jeg avgøre.
Avgjøre hva? Om vi skal bli sammen igjen eller om jeg vil vente på han?
Jeg veit jo hva svaret BURDE være uansett hva spørsmålet er, men jeg kjenner meg selv...
Først og fremst så vil jeg snakke med han ordentlig, før jeg gir noe som helst svar, og det har vi ikke hatt tid til ennå. Han har vært sjuk og har jobbsøking og klubbaktivitet og eksamener denne uka, så vi har ikke hatt tid til å møtes. Men vi sender mail littegrann...
Herregud for et rot og for en måte å starte året på.

Hurra for meg XD

lørdag 8. desember 2012

Du grønne glitrende treet, goddag!

God kveld god kveld.
Jeg har hatt en ganske stressende uke så har ikke fått oppdatert noenting ordentlig.
For det første måtte visumet mitt forlenges ASAP og for det andre hadde jeg blitt avregistrert (er det et ord?) som student fordi jeg har vært så treig med å betale studieavgiften. Tror alt skal være i orden nå, må bare levere et papir til på mandag. Jeg var ganske fortvila her en kveld og tenkte det var skjebnens neste skritt for å ødelegge for meg. Kos a typen kom over for å muntre meg opp selv om det var midt på natta og han hadde vært ute og drikki så han var littegranne bedugget ^^
Og hjalp veldig med mail fra mamma om morgenen!
Tror på at det skal ordne seg nå, selv om skjebnen sikkert kommer tilbake for revansj.

Har fått to juetrær i kallenderen så langt. Den første var melonsjokolade...
Det var litt sånn....
men neste var melkesjokolade, og det er vanskelig å føkke opp!

På min lille heisatur til Shinyuri for å ordne med visum fant jeg ut at det var tid for japansk julebonanza!



Ooohhh, søte lykter! Liker spesielt den med Stitch på!

Lol, Sesame Street-treet XD
Og dette er treet på studioet der jeg har sangtimer, for jeg måtte nemlig først dra til Shinyuri for visum, så tilbake til skolen, og så tilbake til Shinyuri igjen på kvelden fordi jeg hadde sangtime -_-
Litt sliten dag ja, men fikk gjort litt juleshopping!
Ville kjøpe disse, men du veit...
Stakkars KFC-mannen er lenka fast i skiltet. Er de redd han skal stikke av? Eller kanskje for at skiltet skal stikke av?

Heime att. Dette er mitt juletre...

Ingenting går i riktig rekkefølge her, men denne dagen...
Fjerde desember...var det skogsbær-krem i kallenderen. Smakte som min yndlings-Twist, som ikke finnes lenger T_T

Denne dagen ble vi invitert til det beryktede huset til Tanaka-smepai.
Han hater visst frukt og bær, så selvsagt måtte det puttes tørka frukt og tranebær i drinken hans konstant.
Litt godt å finne ut at det ikke bare er Ippei som er bølle i den klassen, og det er ikke bare guttene heller. Det gikk ganske hardt for seg i blandt XD
Froskeperspektiv.
Fugleperspektig XD

Gode vinkler for vakre bilder.... XD

Det var alt.
Goodnight, Cruel World!