Viser innlegg med etiketten kunst. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kunst. Vis alle innlegg

fredag 24. mai 2013

And where's hope when misery comes crawling?

Hei hå!
Noen få ord (og bilder så klart) om forrige helg, for jeg har ikke hatt noe tid i uka til å blogge eller gjøre noenting egentlig, bortsett fra skoling og jobbing.
Jeg har gitt opp å prøve å få andre nordmenn i Japan til å samles og gjøre noe på 17. mai, og dessuten hadde jeg allerede lovet diverse folk å komme til en all-night event på Club Seata, men jeg hadde nordmann spirit helt aleine da.
Jeg synger...
Merk: selvlaget 17.mai-sløyfe av papir, siden jeg ikke fant den ordentlige.
Tommen jobba på Seata for et band som heter Heavens Dust, de er fra selskapet han jobber for.

Skjønnhet...
Jeg har ikke grønt hår forresten,det er bare lyset.

Jeg hadde tenkt å bli hele kvelden, hadde gentlig lovet Anouk det, menneh... jeg feira litt for mye 17.mai (husk jeg måtte gjøre opp for at det ikke var noen andre rølpe-nordmenn der!), så Face ringte meg og sa "kom hit daaaaa, du kan ta taxiiiiii," og jeg bare "ja, det er lurt," og bare gikk fra klubben.
Dette er ikke bare en historie som jeg halst ikke vil fortelle i sin helhet, men også en som jeg ikke husker i sin helhet.. Kort fortalt var jeg i to taxier (jeg tror jeg fikk det for meg at den første sjåføren prøvde å kidnappe meg), gikk meg bort i et helt ukjent nabolag som jeg fortsatt ikke veit hvor er, glemte hvilken knapp man trykker på for å ta telefonen, så jeg kunne bare ta den halvparten av tiden, når jeg hadde flaks, og grein en hel masse. Da jeg våkna opp hadde bakgrunnsbildet mitt magisk forandra seg, DET hadde jeg fått til :P
Skulle også trodd at Face ville vært pissed som faen (jeg klappa til en type en gang for en historie som ikke var like ille), men alt han sa var at han aldri ville se meg grine, og så måtte jeg love å ikke bli så full igjen. Null problem -_-

Jeg måtte til Asakusa for et slags TV-intervju dagen etter (de gjør masse intervjuer med utlendinger nå, har venner som også er blitt spurt), og måtte sitte og vente på at de fiksa kameraene, på en merkelig kafé med bare gæmliser hvor servitrisen lot som om hun ikke skjønte hva jeg sa på japansk :P Fikk gratis te vaffel.
Etterpå var det rett på øving, og jeg prøvde å få meg litt søvn på studioet før de andre kom, men det var umulig fordi airconditionet var på, så det var alt for kalt inne! Jeg hadde jo selvsagt bare gått fra overnattingsbaggen min på Seata, som inneholdt jakka mi og alt mulig.
Jeg gikk opp i andre etasje etterhvert, der var det ingen andre, så jeg skrudde av aircon, men stolene er rare og høye og veldig vanskelige å sove på. Leste (så på bilder i) en utgave av Cure som lå der, lenge siden sist gitt. Jeg fant et bilde av mr. Jeg skal ikke spille i band mer i ET NYTT BAND og bare loooool, også ser jeg at de har 3 års jubileumskonsert :P Stund siden jeg leste Cure ja.
Jeg snakker om Kisaki forresten, hvis noen i verden fortsatt veit eller bryr seg om hvem han er.
Liker allbumittelen, "The end of Corruption World", for å sitere en annen artist (på et veldig annet nivå) vil jeg foreslå å starte med the man in the mirror^^
Og mens man snakker om forferdelige mennesker, da de andre kom fikk jeg snart lære hvor forferdelig jeg selv er.
Jeg trodde jo jeg hadde sneket meg ut ganske umerkelig, så jeg hadde vært kjip mot Face og litt mot Anouk, men vaffel ingen andre. Den gang ei...
Anouk hadde spurt Tomoya om meg og han ringte meg og trodde jeg vandra aleine rundt i Kichijoji, så han løp rundt og lette etter meg og gikk glipp av bandet han vill se og trodde til slutt at jeg var dau eller no, og da han til slutt ringte meg og en mann svarte trodde han helt særiøst det var politiet som hadde liket mitt...O__O
Det var Face, så klart.
Så jeg måtte kjøpe han all denne shiten for å unnskylde :P
Huff, la oss ikke snakke om det mer.

Neste dag var Design Festa, Anouk hadde fått gratisbiletter fordi hun bor på Sakura House, og hvis jeg og vennene hennes løy og sa vi var romkammeratene hennes fikk vi gratis drikke (te!) og mat også. Enda et eksempel på hva for en rotten person jeg er. Jeg er Sara forresten, fra England.
Her er noen få bilder fra Design Festa:

Hun tegner i sand!
Uhhhhh, dukker!
Dette var det søteste noen gang. En fyr (eller jente?) satt med denne maska på, som lagde forskjellige smiley-fjes av seg selv.
Ehm, ja... performance.

Det var også selvsagt mat der! Den ultimate burgern, som jeg også spiste forrige gang!
Njom!

Aftermath:
Må ha vært en artig moshpit, kjipt at jeg ikke husker så mye av den.
I dag skal jeg på bursdagseventen til Face. Har ikke sett han på en uke, på grunn av den teite vennen hans som skulle ha flytta ut i begynnelsen av uka men fortsatt er der. Jeg gleder meg så mye til å se han at jeg faktisk er nærvøs, fordi han kommer til å være i proff-mode, som betyr at han ikke er i kjæreste-mode og siden jeg begynner å bli paranoid av avstanden er jeg redd jeg kommer til å bli skikkelig nedfor.
Vurderer å gi han hotellopphold i bursdagsgave^^
Håper vaffel at denne gangen kan han bli veldig full også kan jeg ta meg av han. Men ikke like full som meg fordi han er mye større enn meg, tror ikke jeg greier å kontrollere han:P
Mjuhh, jeg vil bare møte han.

Også må jeg på tight assed føkkings Club Seata og hente greiene mine FØR gjestene kommer fordi de kan nemlig ikke gi meg tingene mine etter at de han åpna? Selv om det alltid er folk i resepsjonen? Jeg hater administrasjonen der, de er så føkkngs krameaktig japanske -_-#

Oh well, får vel kle på meg og dra.
Er into Paramore i det siste, sorry Busa. Kan jeg bli en større scene queen?

mandag 13. mai 2013

Birds the word

Noen av tingene du kan finne i kunstfakultetet på Tokai Universitet...


*grøss*

Forrige helg (you know the drill) hadde Face og jeg vår første egentlige date.
Vi gjorde ikke noe kjempestort, siden jeg kom fra skolen og det var hans første og eneste fridag hele måneden. Vi dro til Shibuya og leide film, og så dro vi på yakitori. Det var en billig og koselig izakaya i nærheten av huset hans.
Mmmmhhh, og han liker lever like mye som meg \(゜口゜)/
Etterpå gikk vi hjem og så på Avengers, men han sovna halvveis gjennom så jeg så jeg så den ferdig og vekka han etterpå. Da han våkna ville han se resten XD Veit du hvor lang den filmen er??
Så vi så den en gang til :P

Neste dag var det bandøving:
Og etterpå dro jeg til Ikebukuro for å møte Anouk og venninna hennes Daisy. Tyra hadde bedt meg invitere med noen utlendingjenter for å møte vennene hans, så skulle de betale for mat og drikke ^-^
Vi dro på et sted som heter Mysterious, samme kjede som Lock-up. Denne er space-tema. Ganske kult egentlig. De hadde kjempesøte drinker som var oppkalt etter planeter. Dette er neptun!
De så mye bedre ut enn de smakte da, men egentlig var jeg ikke så veldig tørst den dagen, mest sulten. Og det var så mye mat at vi ikke greide å spise alt O__O
Vennene til Tyra var litt rare. Han ene var ganske normal, men han ville at folk skulle ta bilde av han hele tiden mens han poserte som en AKB-jente XD Han andre er den første japaneren jeg noengang har sett som blir enda mer sjenert av å drikke f^^
Men det var underholdende nok og Daisy var kjempekoselig.


Blacklight topcoat! Takk, Cat XD

Jeg følte meg litt sjuk igjen da jeg kom hjem, tror jeg bare er veldig sliten for tiden. Men jeg krøyp inn i pysjen og tok meg en lur mens jeg venta på at Face skulle komme hjem.
Hihi, jeg er lydtekniker i Shibuya da.
Da han kom hjem satte han på Avengers igjen, denne gangen med japansk dub XD

Neste dag hadde Issei invitert oss på grillparty med masse folk vi ikke kjenner. Været var fantastisk, og Anouk hadde tatt med solbriller til meg uten at jeg trengte å be om det en gang :D

Tamagawa. Elvebredden var proppfull av folk som grilla, spilte fotball, solgte grillutstyr og drikke og jeg veit ikke hva.
Når rockegutter griller gjør de det med DJ-set XD
Det var et merkelig grillparty. De hadde med seg en fyr som var profesjonell kokk, og de hadde stormkjøkken i steden for grill og han lagde pasta og greier, i tillegg til biff så klart!
Det var greit å ha noe anderledes en gang også, det kommer sikkert til å bli mer grilling i løpet av sommeren ^-^
Savner alltid svart grillpølse med ketchup og sennep da ( ̄▽+ ̄*)

Etter grillinga dro folk litt hit og dit, men Issei og Buskemannen tok oss med på en festival.
De hadde kule svarte gullfisker, vi prøvde å fiske dem, men vi feila. Det var så lett forrige gang jeg gjorde det!


Vi vandra videre og fant at man kunne fiske skilpadder!!!
( ´艸`)
Det var selvsagt ennå mer umulig enn gullfiskene, men hvis man prøvde tre ganger så fikk man en likevel! Jeg er ikke helt klar for å eie en skilpadde akkurat nå, men Anouk fikk en :D

I en av sidegatene til festivalen møtte vi Tomoki og noen av gangstervennene hans, som drakk ved en shrine og ville ha oss med. Jeg lurte på om det virkelig var ok å drikke der og han bare "Så klart! Dette er min shrine!"
Så klart XD
Etterpå gikk vi på den baren Issei hadde bursdagsselskapet sitt på i fjor, og Tomoki betalte (en veldig dyr) nomihoudai for oss begge, selv om vi insisterte veldig på at vi ikke trengte å drikke. Nesten litt frekt å ikke benytte meg mer av den, men jeg er skjeldent i humør til å drikke to dager på rad og var kjempesliten uansett.
Her er skilpadda, Gurken. Han måtte sitte i en pose mens vi var på baren, stakar.
Anouk ville så gjerne prøve japansk fyrverkeri, så vi hadde kjøpt zenkou hanabi (det er litt som oppned stjerneskudd) på Seven, og vi gikk og tente dem uttafor baren.
Issei ville også brenne fyrverkeri.
Da vi var på Seven hadde jeg fått med meg en pakke ketchup/sennep, i tilfelle jeg fikk brukt det... Særr, aldri gå med en pakke ketchup i lomma i tre timer. Hvem er det jeg prøver å lure? Dette skjer bare med meg...

Måtte dra hjem til meg selv den dagen, selv om vi hadde fri på mandagen. Jeg kunne ikke få tak i Face på telefon. Han ringte meg klokka 2 eller no og bare "Hvor er du nå?" "Hjemme..." "Neiiii!"
:P

En venn av ham kom på onsdag for å bli hos han i TO UKER D:D:D:D:
Siden det for det meste er leiligheten hans vi henger i (fordi han jobber om dagen) så betyr det at vi kanskje ikke får sett hverandre på to uker T_T
Fikk vaffel møtt han på tirsdag, for en av gutta fra Coldrain ville møte meg :D Han inviterer meg aldri på afterparty og sånn så jeg var kjempeglad for å få møte noen av jobbkompisene hans!
Vi dro på PINKS, det var kjempekos, til og med Taama dukka opp i løpet av kvelden og jeg snakka ordentlig med han for første gang på lenge. Fikk til og med noe så skjeldent som et bilde av Skumletrynet:
Bare at denne dagen hadde han bestemt seg for å være Søtetrynet i stedet *^^*
Jeg hadde vunnet et veddemål med han om at det var en del på slutten av Avengers hvor de eter Shwarma (etter å ha sett den så mange ganger hadde had FORTSATT ikke fått med seg det) og brukte dem på å kjøpe kjøtt vi kunne ha i kveldsmatrisen. Mens vi så Avengers. Ingen XD

Kos dag ^-^
To uker... *sukk*

tirsdag 12. mars 2013

Start wearing purple wearing purple

Wahoo, har ikke blogga siden jeg kom til Norge gitt! Her kommer en liten oppsummering, men først et bilde av tax free-fangsten:
De hadde ikke Mayer's, men mørk rom er jo alltid bedre enn lys, så det gjelder Bacardi og! Bortsett fra det (mangelen på Mayer's altså) så gikk flyplassen bra. Ingen hunder og vakter og kjip behandling. Fikk ganske god behandling av mamma, og spiste et halvt brød eller no da vi kom hjem.
Vannrørene hos pappa er fryst da. Velkommen til Norge lissomXD Så jeg blir hos mamma til det er fiksa.

Noen dager etter annkomsten dro mamma og jeg og mammas venninne på teater, jeg prøvde å se presentabel ut...
Før teater var det middag på selveste Grand! Og hva spiste jeg? 
Hai!!
ヾ(@°▽°@)ノ
Det var veldig godt, litt som tunfisk egentlig. Nesten kylling ^^
Også ble det dessert da...
Jeg prøver å holde meg på matta her, men det er så mye god mat!
Mmmmmhhh, Peppes...
også:
Kall meg hva du vil, jeg skulle ønske dette var min fryser! Mamma er selvsagt anti-Grandis, men i dag tror jeg jeg skal kjøpe meg en og spise likevel. Greier bare ikke bestemme meg om jeg skal ta en klassiker eller Nacho, som jeg ikke har prøvd før. Er det slutt på Lørdagspizza forresten? Den var jo fantastisk!

Apropo fantastisk! Jeg ble jo helt opphengt i pizza her, men teateret vi så var også fantastisk. Det heter Fossegrimen, og jeg annbefaler absolut!
Stilige kostymer, stilig dans (Frikar var med, men skuespillerene var ikke værst på dansefoten de heller), stilig musikk og mye veldig kreativt. Ikke for moderne, jeg er litt lite glad i supermoderne versoner av ting.

Ikke like morsomt; jeg var hos tannlegen. For første gang siden jeg var liten hadde jeg faktisk null hull, men ble bedt om å komme tilbake for å fikse på to fyllinger. Det er jo aldri behagelig hos tannlegen, så jeg belønnet meg selv med å gå en liten shoppingrunde og kjøpe meg en ny bukse.
Dette er ikke den nye buksa mi, opplagt, men jeg tok den på da jeg dro for å møte Cat på universitetet på fredag.
Møtte Eirik, som var med på lillabølgen XD

Dette var kvinnedagen, og planen var å dra på Mono, der vi skulle møte Julie og Oda og Maylén og Dan, se på litt musikk og apeller og greier. Likte musikken veldig godt, selv om vi bare så de første to bandene. Cat og jeg fant ut at vi skulle gå på Rock-in for å hilse på Kristian, og etter det er ting litt blurry ^^;
Dette bildet ble tatt (stjålet fra fb'n til Kristian). Da jeg våkna opp dagen etter og så det på Facebook huska jeg bildet og kommentarene som om det skjedde for kjempelenge siden også ble jeg veldig forvirra :P
Mamma hadde kjøpt meg 8.mars-ostekake, som jeg ikke greide å spise før dagen etter, men den var veldig god!

På lørdag var det tett program. Først til Sandbekkstua for å se på utstilling.
Det snødde da, men det veit dere jo. Dette er jo Norge.
Utstillinga var veldig fin! Begynte å savne oljemaling selv og! Inspirerasjon til når jeg kommer tilbake til Japan^-^
Etterpå skulle vi til bestemor så vi stakk innom for å kjøpe noe å lage lunsj av. Jeg ble litt satt ut av dette...
Og folk synes det er lattelig når folk har fb-sider til bikkjene sine og sånn XD

Etterpå skulle jeg videre til Jack for lasagne og vin, men tror det holder for nå. Er imponert hvis noen har lest såppas angt ^^

Nå: trash TV og Grændis!