Viser innlegg med etiketten kallender. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kallender. Vis alle innlegg

onsdag 26. desember 2012

I don't need a reason not to care what you say, or what happened in the end

På Lille Julaften hørte jeg på norsk julemusikk og fikk litt klump i halsen. Ingen tvil om at norsk jul er best. Jeg kan ikke lage noe særlig norsk julemat, men jeg gikk ut og kjøpte poteter!
Vaska og rydda hele huset og så på Prinsessen og Frosken (Disney er jo tradisjon, er det ikke?), sammen med disse...
Ikke døm meg -_-;
Filmen var dritbra! Beste Disney-filmen jeg har sett på lenge! Skikkelige tegninger, sanger, gammeldags animasjon. Og jeg elsker den sørlige aksenten XD
Kan til og med tilgi at de plagierte den homofile jazz-alligatoren fra Charlie. Sånn skikkelig opplagt :P

Så var det selveste Julekvelden!
"Ha nydelige drømmer på Julekvelden".
Jeg begynte dagen med å se på Silent Hill Revelations, herregud for en drittfilm, jeg kan ikke tro hvor mye de har føkka opp denne film-serien! Men det å ha tid til å se på dårlig TV er del av jula, er det ikke? ^^ Og etterpå så jeg på to andre filmer, som var litt bedre.
Lagde også en kul dorullnisse :P

Her er det som er igjen av eplecider-drinken min. Ser ut som voodoo!

Planen for Julekvelden var først fest med venner fra kunststudiet. På kebab-restaurant XD
Så det ble tyrkisk mat og Whiskey Mango og en drink som heter Igirisu. Hihi jul i Japan.

Tallerknene var supersøte!

Etterpå var det videre til izakayaen rett ved siden av, for å fortsette kvelden med Tokai-familyn.
Det er et sted som heter Chikyuu-ya, og det var ganske kos. Kos å henge med alle selvsagt, og bra stemning. De hadde så mange forskjellige drinker, blandt annet en som het Rum Tea... omg, den er jo skapt for meg!
Etterpå var det videre til karaoke. Skikkelig gøy karaoke for første gang på lenge!
Masse julesanger, men også masse musikk som jeg faktisk liker, som ikke skjer så ofte på karaoke i det siste. Masse Linkin Park. En føkkings Linkin Park-medley, som drepte oss litt XD
Var ikke hjemme før 5 om mårran. Det er lenge siden ^^


Neste dag var 1. Juledag. Jeg oppdaga at kalenderen min har en luke nr. 25... det var litt rart ^^
"Ønsker deg en lykkelig jul".

På Juledagen ... dro jeg til Yokohama... med Ippei.

 Først gikk vi til Akasaka Renga, som han aldri hadde sett før, så han var superexcited XD Det er bare en bygning.

Det var kjempefint da. Og siden det var jul var det masse folk og ting som foregikk. Skøytering og greier. Og et kjempefint juletre!
Og tysk julemarked!
Masse pepperkaker til pynt, men dessverre ingen til salgs ;_;

Etterpå gikk vi rundt til ferjehavna. Det var lenger enn jeg trodde, og merkelig nok har han mye mindre stamina enn meg når det gjelder å gå :P Men det var verdt det da vi kom dit.
Akasaka Renga på avstand. Se på alle de små menneskene!
Jeg var selvsagt litt bekymra for om jeg kom til å se Masato. Vi var jo på mange av disse stedene i sommer. Jeg veit det var liten sjanse for at han var ute på en så kald dag, men jeg så et par, kledd i svart, som sto på taket på havna, og jeg kunne ikke se ansiktene dems, men jeg tenkte det kunne vært han.
Jeg prøvde å ikke bry meg, og det var jo sikkert ikke han, men det er vanskelig ikke å tenke på når jeg er i Yokohama. Men jeg digger denne byen.
Julemiddagen! Biff med sennepssaus. Damn jeg hadde dårlig ånde etterpå XD

Fra klokka seks var det Tokai klassisk julekonsert, som var den originale planen for juledaten vår. Jeg visste at jeg kom til å ha problemer med å holde meg våken, ikke fordi det er kjedelig eller no, men jeg har ofte for lite søvn og kvelden før var jeg hjemme rundt 5 på morgenen...f^^
Jeg sovna bare litt på den første delen da, så er ganske fornøyd med det.
Etterpå hang vi litt mer rundt Minato Mirai.




Og så gikk vi oss veldig bort inni et kjøpesenter, på leting etter Hard Rock Café XD Fant det til slutt, men da hadde vi egentlig ikke tid til å sette oss ned. Men vi så mye forskjellig da.

Vi gikk hele veien tilbake til Yokohama stasjon. Jeg husker veien etter å ha gått den så mange ganger i sommer.

Grunnen til at jeg var på juledate er at han er at han, to dager før, ville snakke om det kanskje var for tidlig å slå opp. Vi skulle liksom snakke ordentlig om det den dagen, men vi fikk aldri ordentlig sjansen. Men virker som om vi er sammen nå... ER DETTE UNGDOMSSKOLEN ELLER??
Jeg veit ikke helt hva jeg synes, jeg veit at det er en skikkelig dårlig idé, men det er vanskelig å si nei til noe som føles bra i øyeblikket...
Føler enda mindre at jeg kan fortelle venner om det denne gangen. Håper ikke Nate dreper meg eller no XD Kanskje jeg ikke skal si det til noen i det heletatt en stund. Sånn bortsett fra THE INTERNET selvfølgelig, siden jeg nå skriver det her :P
Mja, ble ikke noe av å være voksen og særiøs og tenke nøye gjennom det før jeg blir sammen med noen igjen, men kan vaffel prøve å ta "se hvordan det går" til et nytt nivå.

Uansett, neste morgen (eller formiddag) gikk vi ut og spiste yakiniku! Wohoo! Tabehoudai for 1000en per person. Pluss dessert!


Det er jul, hvem blir ikke feit i jula?^^

søndag 23. desember 2012

Nå har vi vaska golvet og vi har børi ved

I går var det bittelille Julaften og det var julefest på dormen!
"Engler daler ned"? :P

Før festen hadde jeg bestemt meg for å lage en juledrink jeg hadde funnet oppskriften til:
http://www.yummly.com/recipe/Hot-Apple-Cider-The-Pioneer-Woman-200159?columns=4&position=2/36

Ikke helt gløgg, men det er mørk rom i! Og jeg har fortsatt en stor flaske Myer's som står og venter på litt action. Det regna og var surt ute, men jeg gikk til tre forskjellige supermarkeder og én drugstore for å finne ingrediensene! Det greie med å finne ting til amerikanske oppskrifter når du er i Japan, er at mesteparten av varene heter det samme, bare med japansk skrivemåte.
Jeg hadde for eksempel ingen anelse om hva allspice var for noe, men jeg fant en boks med noe som het "oorusupaisu". Det høres sikkert ikke lignende ut i det heletatt, men det er en av de enkleste tingene ved japansk språk når du bare har lært fonetiske alfabet :D
Jeg måtte bytte ut et par ingredienser. For eksempel ble det allspicekrydder i stedet for hele bær. Det ble klementingskall i stedet for appelsin, for det hadde jeg fra før (prøve å spikke av skallet på en klementin forresten...), og jeg hoppa over nellikkrydderet (clove) fordi jeg ikke gadd å gå tilbake til den første butikken IGJEN! Ble også honning i stedet for Maple Syrup, fordi jeg hadde det fra før og Maple Syrup er dyyyyrt, ok?T-T
Her bobler og koker det ヾ(@°▽°@)ノ
Det ble kjempegodt! Selv med litt kunstnerisk frihet. Skikkelig krydra søt julesmak!
Det kipe er bare at det er alkohol i, og jeg liker ikke å drikke hjemme aleine, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få drukket resten. Dette er hvorfor jeg trenger en thermos!(TωT )
Drakk en kopp mens jeg gjorde meg klar til julefesten da.
No emo Christmas XD

Dette er mitt veldig kjønnsøytrale bidrag til gave-bytte-leken.
Man har ikke så mye valg når man bor i Gakumae og må kjøpe en gave for rundt 500en før klokka seks. Det er enten supermarked, 100en-shappe eller billig klesbutikk. Jeg bestemte meg for å velge noe som kunne bli sett på som ironisk, om personen som fikk gaven ikke direkte likte den. Spesielt hvis de var en gutt, kanskje XD
Testosteronnivået var høyt på gaveleken også, en fyr gjorde en stor greie av å gi fra seg gaven sin til en jente, fordi han hadde fått en flaske som skal gi rommet god lukt. For meg er det ikke unaturlig i det heletatt for en fyr å ville ha en sånn (eksen dreiv faktisk å vurderte akkurat samme greia da vi var på Outleten :P), men kanskje greit at ikke alle er så indokterinerte som meg?f^^;
Det var en jente som fikk gaven min da. Ens om jeg har inntrykk av at ikke liker meg noe særlig, men har jo alltid inntrykk av det, paranoid eller no. Hun så ut til å digge tøflene vaffel så det var bra vaffel^-^

Det var ikke så fullt på dormen som det har pleid å være. Folk hadde med vilje ikke bedt så innmari mange, for de syntes det var for mange japanere forrige gang. Jeg synes egentlig at det er litt dumt, for utvekslingsstudenter er jo i Japan for å lære japansk og mange av dem har ikke så mange sjanser til å møte japanere i "naturlig habitat". Husker hvordan det var da jeg først kom hit.
Stemningen tok ikke helt av heller, kan ha noe å gjøre med at ikke Nate var der. Han har husarrest på rugby-dormen fordi sempaiene hans ikke synes at førsteklassingene gjør en god nok jobb med å holde det rent og ryddig. Som sikkert er sant, men hallo! Det kan hende han har husarrest ut jul! Jul! Snakk om å være føkkings Grincher!
Men Hugo var der, og Mihn og Waka og Toshi. Så jeg hadde noen å henge meg på.
Dette er "afterparty", som ble på Happi. Jeg begynner å få nok av det stedet egentlig. Ekstremt dårlige drinker og denne gangen også veldig dårlig service. Ikke bare var de treige, men maten de sendte ut var lunken og pizzaen hadde ikke smelta ost en gang. Da vi sendte den tilbake hadde de skikkelig dårlig attitude -_-#
Halvveis gjennom natta ble jeg dødelig trøtt og litt kvalm egentlig, så det ble til at jeg gikk hjem "tidlig". Herregud, føler at jeg er ett år eldre nå, greier ikke å være våken til morgenen en gang XD

I løpet av kvelden hadde jeg fått mail fra Ippei, som lurte på om vi kunne møtes for han hadde noe å snakke om. Jeg var sikker på at han hadde fått seg ny kjæreste og ville "si fra til meg så jeg ikke hørte det fra noen andre" eller no. Det ville vært litt typisk han^^ Jeg er kul med å være venner liksom, og når det har gått litt tid kan jeg nok være like supportiv av han i kjærlighetslivet som jeg pleide å være, men det er alt for tidlig ennå og minner for mye om det som skjedde med Masato. Det ville fått meg til å fæle meg skikkelig verdiløs akkurat nå.
Vi gikk og spiste lunsj i dag, men han fikk visst ikke sagt det han ville si. Teorien min må dog ha vært feil , for han har visst massive ensome førjulsdepresjoner XD Skjer med de fleste som ikke har noen å feire jul med, i Japanistan som hjemme i Norge. Men han kunne ikke bare fortelle meg det mens han kjørte meg hjem heller, så da er det vel ikke noe som det er lett å bare plumpe ut med?
Kanksje han er gravid?XD
Han sa imidlertid at det ikke var noe veldig spennende, men ikke noe kjipt heller... lurer litt på om han vil spørre meg om å lære han engelsk...
Uansett, vi skal drikke sammen i morgen på selveste julaften (ikke i Japan, da er den store dagen 25. USA og staten og kapitalen og alt mulig), på julefesten til kunstelevene. Føler meg litt som en karakter fra How I met your Mother...

Nå må det gjøres litt julerengjøring!!

tirsdag 18. desember 2012

Maneten er min!

Ok! Denne posten skulle egentlig bli posta på søndag, men det skjedde ikke... men les den som om du leser den på søndag da?:P

I går var min bursdag!!
Jeg fikk en cookie!
Det står "Jeg venter utålmodig på jul!"

Bursdagen min begynte med innspilling tidlig på formiddgaen. Tomoya hadde kommet helt til Hon-Atsu, egentlig for å spille inn Screams Within og Here goes Nothing, men vi fikk bare tid til den ene.

Tomoya har lært seg skrike-vokal i det siste, så her er korinnspillinga hans.

Da tiden vår var ute på studio, spanderte han yakiniku på meg, siden jeg hadde bursdag og sånn.
Det var ikke så lett å finne en yakiniku-restaurant som var åpen før fem. Skiltet var ute, så vi gikk opp i andre etasje og det var ingen kunder der, men en mann som lå bak én av bordene og leste en avis XD
Han insisterte på at det var åpent, så vi kom inn!

Namma siiii!

Etterpå måtte Tomoya dra, så jeg hang litt i Hon-Atsu. Gikk på kafé også gikk jeg og besøkte Wakako på jobben hennes. Like etter fikk jeg mail om at folk hadde annkommet stasjonen, det var nemlig her bursdagsfesten min skulle holdes.


Fine juledekorasjoner. Av en eller annen grunn var trærne fulle av svaler... liker svaler lys eller no?

Ba-chi hadde tatt på seg ansvaret å "arrangere" bursdagsfesten min. Jeg veit ikke hvorfor japser er så glade i å organisere ting, men jeg tenkte at hvis han hadde lyst så var det bare kos.
Hadde det vært opp til meg hadde jeg sikkert bare foreslått en tid og et sted også hadde vi funnet ut resten etterhvert, eller jeg hadde dratt til Tokyo for å henge med Erina og gjengen. Det pleier å funke, men hadde nok blitt helt andre mennesker å feire med. 
Alle annkom tidlig, så vi slo ihjel litt tid på et game center mens vi venta. Vi tok purikura og Till vant meg en bamse som bursdagsgave XD
Her er gaver fra Ba-chi og Yuki. Jeg hadde erlig talt ikke regna med å få gaver, så ble kjempeglad!


Dessert så klart ^^ Ikke akkurat bursdagskake, men tror kun to av gjestene faktisk visste hvor mange lys som skulle på kaka uansett :P
Dette var gavene jeg fikk!!
Lommeboka er fra Ippei, og btw, det gikk ikke så bra med oss. Jeg var veldig trist først, men etterhvert innså jeg at det er mye værre å miste han som venn enn å miste han som kjæreste, så vi skal være venner. Prøve vaffel.
En ting jeg innså er at jeg har alltid likt han, men jeg hadde aldri tenkt på å bli sammen med han før hele helvete med Masato. Jeg visste jo hvor håpløst det er å være sammen når man er på helt forskjellige steder i livet, jeg bare trengte noen å fokusere på, også tenkte jeg vel at han var mye mer voksen enn han egentlig er, fordi han virker sånn i blandt. Ikke når det gjelder forhold nei:P
Jeg må være litt mer kritisk neste gang noe skjer med en fyr (hvis det noengang skjer, 4evah alone og alt det der). Jeg oppdaga att jeg har vært sammen med tre forskjellige personer og vært singel kun to av told måneder i år... tror jeg trenger å fokusere mer på meg og mitt en stund.

Men nå! La oss fokusere på gaver :D
Omgomgomg!! Husker dere denne??
Fra denne posten: http://hoshifune.blogspot.jp/2012/07/even-though-we-cant-afford-sky-is-over.html
Wakako leser nok ikke bloggen min, men hun kjøpte meg en sånn likevel! Omg, super excited! Gleder meg vild til å prøve den! Når har jeg tid til å bade? -_-;
Kanskje jeg bare skal tappe i halvt kar og skru av lyset og seile maneten litt bare for å se på?XD

lørdag 8. desember 2012

Du grønne glitrende treet, goddag!

God kveld god kveld.
Jeg har hatt en ganske stressende uke så har ikke fått oppdatert noenting ordentlig.
For det første måtte visumet mitt forlenges ASAP og for det andre hadde jeg blitt avregistrert (er det et ord?) som student fordi jeg har vært så treig med å betale studieavgiften. Tror alt skal være i orden nå, må bare levere et papir til på mandag. Jeg var ganske fortvila her en kveld og tenkte det var skjebnens neste skritt for å ødelegge for meg. Kos a typen kom over for å muntre meg opp selv om det var midt på natta og han hadde vært ute og drikki så han var littegranne bedugget ^^
Og hjalp veldig med mail fra mamma om morgenen!
Tror på at det skal ordne seg nå, selv om skjebnen sikkert kommer tilbake for revansj.

Har fått to juetrær i kallenderen så langt. Den første var melonsjokolade...
Det var litt sånn....
men neste var melkesjokolade, og det er vanskelig å føkke opp!

På min lille heisatur til Shinyuri for å ordne med visum fant jeg ut at det var tid for japansk julebonanza!



Ooohhh, søte lykter! Liker spesielt den med Stitch på!

Lol, Sesame Street-treet XD
Og dette er treet på studioet der jeg har sangtimer, for jeg måtte nemlig først dra til Shinyuri for visum, så tilbake til skolen, og så tilbake til Shinyuri igjen på kvelden fordi jeg hadde sangtime -_-
Litt sliten dag ja, men fikk gjort litt juleshopping!
Ville kjøpe disse, men du veit...
Stakkars KFC-mannen er lenka fast i skiltet. Er de redd han skal stikke av? Eller kanskje for at skiltet skal stikke av?

Heime att. Dette er mitt juletre...

Ingenting går i riktig rekkefølge her, men denne dagen...
Fjerde desember...var det skogsbær-krem i kallenderen. Smakte som min yndlings-Twist, som ikke finnes lenger T_T

Denne dagen ble vi invitert til det beryktede huset til Tanaka-smepai.
Han hater visst frukt og bær, så selvsagt måtte det puttes tørka frukt og tranebær i drinken hans konstant.
Litt godt å finne ut at det ikke bare er Ippei som er bølle i den klassen, og det er ikke bare guttene heller. Det gikk ganske hardt for seg i blandt XD
Froskeperspektiv.
Fugleperspektig XD

Gode vinkler for vakre bilder.... XD

Det var alt.
Goodnight, Cruel World!