Viser innlegg med etiketten nyttår. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten nyttår. Vis alle innlegg

mandag 14. januar 2013

Release the Kraken! And kill it and eat it!

Forsinka post nummer to! Gahh, internett er så treigt akkurat nå at jeg holder på å fly på veggen! (-口-)o
Uansett, denne handler om Nyttårsaften!

Jeg ble bedt av nesten-typen om å komme til hjembyen hans i Chiba, på nyttårsfest med treneren hans og tennisklubben derfra. Litt nærvøs, men da jeg endelig kom fram ble det veldig bra!
Kraken! Bare ett eksempel på fantasimonstere de eter i Japan. Rå.
Meg? Nei er du gæren! Du trenger ikke å smake for å vite at det her er galskap XD

Fine kopper...

Japsene syntes selvsagt at de ble dødskjekke når de drakk av dem, fordi stor nese er så attraktivt i Japan XD

Jeg ble kjent med noen nye folk og spiste masse mat(de hadde heldigvis ting som ikke var rått monster også) og hadde det kjempekos. I begynnelsen var det noen dødsøte kids der også.
Tror ikke vi offisielt la oss før klokka fem om morgenen. Ippei og jeg var heldige og fikk en sofa.
Vi gikk helt glipp av soloppgangen på årets første dag, som er en nyttårsgreie i Japan.
Jeg våkna minst en time før alle andre og hadde ikke annet å gjøre enn å høre på musikk og ta bilder av folk mens de sov. Jeg var blitt drittforkjøla dagen før nyttårsaften, og det er som oftest værst når jeg prøver å sove og om morgenen, så jeg var ikke helt komfortabel. Spesielt siden jeg ikke følte jeg kunne snyte meg i et helt stille rom fullt av folk jeg ikke kjente :P
Vi fikk brød til frokost fordi jeg hadde sagt at vi spiser brød i Norge XD
Så dro vi alle sammen avgårde til en shrine.
Luls, folk i Norge hatt fått annfall hvis noen hadde satt opp boder rundt helligdommer på denne måten XD Men vi er ganske like på noen måter: De går til shrines og ønsker seg ting på nyttårsdagen fordi det er tradisjon, ikke fordi de nødvndigvis tror på gud og sånn.
Det var så masse folk, nesten som å stå i kø for konsert!
Etter det ble jeg med hjem til Ippei. Jeg hadde ikke vært sikker på hvor lenge jeg skulle bli i Chiba, men hadde egentlig ikke regna med at å bli mer enn én dag, for han liker sin me-time, og det føltes litt merkelig å møte folka hans når vi er på et sånn "kanskje....veit ikke heeeelt"-stadie som vi er, men jeg bare fulgte strømmen. Jeg, tross alt, setter ikke like stor pris på me-time, og dessuten hadde vi det kjempekos, han var mye mer kjærestete enn han pleier å være rundt folka på skolen.
I hvertfall hadde jeg ikke tatt med meg noen overnattingsbag, så vi måtte stoppe på UNIQL (av alle steder) for å kjøpe undertøy og sokker til meg XD
Da vi kom hjem til han var ingen hjemme, heldigvis. Han tok en dusj (jeg hadde tatt en hjemme hos treneren hans, så tvilsomt som det høres ut :P) og så sov vi ganske lenge, til vi skulle tilbake til festen.

Jeg endte opp med å bli fire dager... Og jeg møtte folka hans til slutt også. Alltid like awkward å fortelle noen at du er fem år eldre enn sønnen dems, særiøst. De må jo lure på hva i helvete slags kvinnfolk jeg er som fortsatt går på skolen og ikke jobber og holder på med en så mye yngre gutt. Og har piercing, så klart, dette er Japan.
Men de oppførte seg selvsagt ikke som det var noen big deal, kanskje alt bare er i huet mitt, men det bryr meg faktisk skikkelig...
Den kvelden dro vi langt avsted for å gå til et tempel. Enda en tradisjon, jøsses. Fikk gjort mye jeg ikke vanligvis vill gjort!
På veien stoppa vi for å kjøpe takoyaki (blekksprutboller) på et sted som treneren og kona hans digga.
Jeg måtte jo være vanskelig da, for blekksprut er en av de tingene jeg absolutt ikke greier å svelge. "Heldigvis" har jeg en fyr som tror jeg ikke liker noe som helst og som alltid er klar til å si "Inger kan ikke spise det!" med én gang noen foreslår japansk mat XD Flashback til Tomo og mor hans da vi feira nyttårsaften hos bestemora hans.
Jeg fikk curry-soba i stedet. Jeg har ingenting å klage på ^^

Tempelet vi dro til var Narita-san...
Jeg har faktisk vært der en gang før, for vi dro dit med skolen da Cecilie og jeg gikk på Josai sammen. Har riktignok aldri vært der om natta... det var egentlig ganske creepy...
Ippei var supersøt og ville ikke gå inn sammen med oss fordi tempelet liksom tilhører en gudinne som blir sjalu hvis par går inn sammen, og bryter opp forholdet.
Merkelig at han skal være sånn med tanke på hva som skjedde seinere, mhm, ja, du trodde ikke alt skulle fortsette så koselig og ukomplisert vel?

Den éne natta vi sov hjemme hos folka hans hadde mor hans lagt ut futon til meg. Det var jo kjempesnilt, og kjempenaivt, tenkte jeg XD
Om morgenen skulle han ut og spille tennis, og han sa jeg ikke skulle være redd for å spørre om frokost og sånn, men så endte jeg opp med å sove helt til han kom tilbake igjen klokka 12 ^^; Jeg hadde litt søvnproblemer rundt nyttår, så hadde ikke sovet nok i dagene før.
Vi dro tilbake for siste festkvelden, og siden ingen skulle kjøre hjem dagen etter kunne vi alle drikke den kvelden. NOEN ble alt for full og endte opp med å kline med litt for mange gutter i løpet av kvelden. Nei, det var ikke meg, det var han.
Jeg skjønner at han mener det som tull, for i det miljøet han er i er det nesten utenkelig at noen skal være åpent homo eller bi, men jeg er fra et ganske annet miljø. Det var morsomt de to første gangene da, men etter det så blir det egentlig bare som å se på at han kysser en masse folk som ikke er meg...
Så jeg ble litt lei meg, og alle andre enn han la merke til det. Ikke at det funker å snakke til han når han er så full heller, så jeg venta til dagen etter.
Det ble en ganske stor krangel, selv om han sa at han ikke skulle gjøre det mer. Veit ikke helt hva vi egentlig krangla om, men føler mye at han forventer at jeg skal være akkurat som en japaner, og jeg verken kan eller vil det. Han har et stot problem med krangler, han vil bare at alt skal være kos hele tiden, og det vil jo jeg og, men hvis vi skal være sammen så må vi snakke om de vanskelige tingene også og støtte hverandre når vi har det kjipt.
Han greide også å si at han ville at jeg skulle vente på han mens han fant ut om vi kunne bli sammen igjen eller ikke, og det er noe av det mest poengløse og mest egosistiske jeg har hørt. Men da jeg sa at han ikke kunne forvente det ble han kjempesåra, for han liker visst meg kjempegodt han bare veit ikke om vi kan være sammen, og i min oppfatning er det en veldig merkelig måte å uttrykke det på. Han sier hele tiden at jeg er pen og sånn, men jeg visste faktisk ikke at han virkelig liker meg...
Siden jeg var på tampen til å dra hjem da vi begynte å snakke så endte det opp med at jeg dro uten at noe ble avklart, og uten at vi fikk skværet opp.
Telefonen min var død (hadde ikke tatt med lader) men jeg sov mesteparten av veien hjem, så kjeda meg egentlig ikke. Hadde veldig mye å tenke på, og fikk enda mer da jeg kom hjem.
Da jeg endelig fikk skrudd på telefonen igjen hadde jeg fått en mail fra han der han sa at han hadde tenkt på det og roa seg ned og fant ut at det var dårlig gjort av han å bli så sur og vi begge hadde ting å jobbe med, men at jeg kunne roe meg ned å tenke på det og så skulle jeg avgøre.
Avgjøre hva? Om vi skal bli sammen igjen eller om jeg vil vente på han?
Jeg veit jo hva svaret BURDE være uansett hva spørsmålet er, men jeg kjenner meg selv...
Først og fremst så vil jeg snakke med han ordentlig, før jeg gir noe som helst svar, og det har vi ikke hatt tid til ennå. Han har vært sjuk og har jobbsøking og klubbaktivitet og eksamener denne uka, så vi har ikke hatt tid til å møtes. Men vi sender mail littegrann...
Herregud for et rot og for en måte å starte året på.

Hurra for meg XD

fredag 4. januar 2013

Good night, Cruel Year

Hi ho! Jeg er akkurat tilbake fra en litt lite planlagt tur til Chiba. Sorry at jeg er treig og sånn, livet er litt sånn merkelig og det er ikke alltid jeg har tid og krefter til å skrive. Men skal vaffel få med noen detaljer fra konserten og bounenkai (enkelt oversatt "glem året-fest) på 28. desember. Altså i fjor.
Godt nyttår :D

Det var på Ootsuka Deepa. Hide var tilbake for en dag, for den nye trommisen vår er ikke klar for scenen ennå i det hele tatt!
Etter lydprøven skulle vi ut og finne noe å ete, og det er klassisk SALTY å spise curry. Vi lette Ootsuka rundt, og hadde nesten gitt opp da jeg helt tilfeldig titta til venstre og fikk øye på en bitteliten sjappe med et stort skilt der det sto "curry house".
Det var ikke plass til automaten inne, så vi måtte kjøpe kuponger uttafor døra.
Det var ikke indisk curry da, som vi aller helst spiser, men Tommen har betennelse eller no i kjeven så det gjør vondt når han åpner kjeften og når han synger, så han hadde nok ikke greid å ete nan uansett.

Det var sikkert ikke ti sitteplasser der inne en gang, og alle stolene var rundt disken. Vi var heldigvis de eneste som var der akkurat da.

Jeg bestilte kylling-curry. Den var håndlaget og veldig god, litt sterkere enn mesteparten av japansk curry jeg har spist før.
Veldig suppeaktig konsistens, så da var det greit å blande den med risen, sånn som jeg liker (det er liksom sett på som grisete å blande, av en eller annen grunn. Husk det hvis du spiser curry på din første date med en japse ;)
SALTY approved ^o^b

Her er jeg nesten klar for konserten. Dette er det nye alternativet til duckface forresten, kawaii ikke sant?
Jeg måtte putte på ennå mer sminke da, for herr Bandleder syntes ikke jeg så horete nok ut. Tror han egentlig er ute etter sånn hele veien rundt svart eyeliner Avril Lavigne-look, men det blir over mitt lik (eller om noen faktisk betaler meg for å gå på scenen sånn, det går jeg nok med på).
Jeg glemte helt å skifte til sceneantrekket jeg hadde tatt med da :P

Noen bilder av våre medband på scenen:
PALO Special!

Another Story!

CYN!
Ja, det var det eneste bildet jeg fikk av dem, dessverre T_T

Call Your Name, som hadde arrangert hele greia!

Sjekk jeg greide å få bilde av Yuta da! Første gang, tror jeg.

Afterpartyet inkluderte eksklusive gjester som selveste Tomoya, som nesten aldri kommer på after og som ikke akkurat er noen pirat når det gjelder alk, om du skjønner hva jeg mener.
Han tok seg en Salty Dog da, så det ble ikke bare tomatjuice denne gangen XD
REPRESENT!!

Mongoemo :D:D
Lulz, Kei fortalte meg at han kjenner en person som pleide å være i mitt yndlingsVK-band, og at han er en skikelig slesk dritt XD Skulle ønske jeg visste det da han slutta i bandet, så hadde jeg nok ikke vært så trist.

Da det var slutt var ut i kulda og regnet -_-
De smarte menneskene dro hjem...
Erinaaa!! Hun var egentlig optatt på den nye jobben sin, men så sa kollegaene hennes at hun burde dra på festen med oss, så hun kom likevel :D
Hun var en av de smarte menneskene som dro hjem i fem-tiden.
Tsutom og jeg var ikke smarte mennesker, og ble med CYN til Ikebukuro, til en merkelig izakaya.
Jeg var så sinnsvakt trøtt, men de er så sinnsvakt morsomme!
De gjorde så mye narr av han stakkaren med den gule jakka, og han la ikke merke til det en gang :P

Jeg sov så hardt på toget hjem at jeg ikke våkna før Odawara, endestasjonen. Det har kun skjedd meg én gang før og faen så surt det er. Klokka var over ti om morgenen før jeg endelig var i seng.


Neste dag fikk jeg endelig bada med maneten (-^□^-)
Jeg putta oppi en av badepulverene jeg fikk også, den hadde en sovende ku uttapå, det var litt som å helle frokostplanding i badevannet XD Men det lukta skikkelig godt!
Finner fortsatt korn i dusjen :P

Nå må jeg særiøst prøve å få litt kvile på augone. Døgnrytmen min er helt på trynet! God natt og godt nyttår, alle sammen!