Viser innlegg med etiketten musikk. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten musikk. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

I am a denim demon

Dette er antagelig den første dagen på ukevis at jeg ikke har noe sted jeg skal være eller noen jeg skal møte, og jeg forteller det ikke til noen som kanskje kan si "ohh, har du fri? La oss henge!"
Ikke fordi jeg ikke liker å henge med vennene mine, men jeg trenger virkelig litt meg-tid ^^
Det tordner ute, så det er litt skummelt, men også litt digg, og jeg har lyst til å bare se på en teit film der alt går bra til slutt og tegne tegneserier til Face kommer hjem.
Og blogge så klart, så her er litt fra... litt tid tilbake :P

Hjemme hos Tomoya, vi jobba på den nye sangen Icecream Headache.
Jeg er en denim demonXD Tror jeg går mer i skjortene til Face i det siste enn han gjør selv :P

Face hadde fri forrige uke, vi hang litt i Shimoki og kjøpte noen greier til huset. Utrolig at det faktisk er plass til å dytte mere greier inn her ^^
På kvelden fikk Face mail fra Ryo-san fra Coldrain, han hadde akkurat kommet hjem fra Hokkaido så vi dro på Pinks for å henge med han.
Face prøver å overtale bartenderen på Pinks til å gi meg en jobb der, han liker virkelig ikke den nye jobben min. Det gjør ikke jeg heller noe særlig :P
Noen hadde bursdag og fikk fjeset sitt på en kjeks XD Jeg veit ikke hvem dette er.
Ryo-san ble med oss hjem og sov på sofaen. Han sto opp sånn cirka 4 timer før oss og prøvde ikke å vekke oss, men han arrangerte skoene våre i entréen.
Han er visst rydde-freak ^-^
Han skulle ha vekka oss da, for vi skulle egentlig i zoo den dagen, men greide ikke å komme oss opp i tide så det ble en klassisk Face og Inger-date. Yakiniku på favorittstedet vårt:


Skumling*^-^*

Anouk laget denne til meg:
Lol, har fått fan-art. På en måte.

Litt sånn trivia, jeg har vært på shopping :P
Trengte sokker. Føler at det mangler en rød tråd i valgene mine her men velkommen til livet mitt og identitetskrise.

Oohh! Og jeg fikk en gave fra norsk-studenten min:
Norsk brød og Nuggis!! Sønnen hennes har akkurat vært i Norge og hun fikk ham til å ta med disse hjem.
Brødet er dessverre borte nå, men hadde Nugatti til frokost i dag. Det er jo søndag ^-^

Forrige søndag hadde vi en konsert i Chiba, på et sted som heter K's Dream.
Jeg skjønte hvem "K" var da vi kom dit ^^

Før åpningstid:
Den gamle support-trommisen vår, Hide, kom og var staff for oss.
Halsen min var ikke i god stand, men Itou-san kjøpte meg honning XD Det er han som absolut ville at vi skulle spille på Chiba Hotline i år også. Stemmen min var ganske føkka etterpå, men den holdt ganske greit gjennom konserten. Jeg hadde helt honning i vanflaska mi hele kvelden...
Vi spilt den nye sangen Icecream Headache også, jeg liker den skikkelig godt, selv om den er ganske vanskelig å synge.

Vi solgte alle CD'ne vi hadde med! Vi burde spille på high school-eventer oftere!
Siden det ikke var noe afterparty i Chiba dro Anouk og jeg og kræsja afterpartyet til ROACH i Shibuya, der Face jobba den kvelden.
Anouk med en av gutta fra Lay Another Flight. Tror ikke hun er så full som hun ser ut XD
Min kjære ignorerer meg XD
Sexirou annkommer. Det ser ut som noen slags krisesitusjon her.
En fyr fra et band so heter... Flahr eller Flare eller no?:P
Han ville vi skulle lære ham engelsk, men han bodde fire timer unna eller no f^^;
Etter festen måtte Face og Taama snakke sammen, så Anouk og jeg satt 20 menter unna og venta på dem uttafor en combini.
Mens vi satt der kom det to skikkelig sleeazy typer bort til oss og bare "Hva driver dere med a?"
Meg: "Venter".
Dude: "På hva?"
Meg: "På dem," *peker. De snudde seg rundt, og Taama var på vei mot oss og så ut som en bulldog som skulle ete huene dems XD Det er det beste jeg noengang har sett, han er ikke så svær men han så så sinnsvakt pumpa ut, og de gutta bare "åh ok," og var borte på to sekunder.
Vi holdt på å le oss ihjæl.


Noe helt annet, men Face driver og lærer meg å lage mat i det siste, for han er superflink og jeg kan bare lage ting etter oppskrift.
Jeg lagde han fisk etter oppskrift fra mamma forrige uke og i går fant jeg en oppskrift på avokado-pasta (vi har jævlig mye pasta) som han var ganske imponert med. I dag har jeg hele dagen på å finna på noe å imponere han med. Jeg veit at de har billig fisk på butikken hvis jeg går tidlig, så kanskje jeg skal gå og kjøpe det! Ahh, fridagsproblemer :D
Nå skal det chilles, og tegnes... og trenes -_-; Trening er ikke morsomt.

onsdag 7. august 2013

One fine day

Det skal liksom være 36 grader i dag, men føles mer som 800!
Dette er enda et bilde fra skolen, bertevenninna mi og bertevenninnene hennes hadde kjøpt seg rosa røyk. Ikke at jeg synes det er noe galt med rosa røyk, det er andre ting som gjør at jeg føler meg veldig malplassert i blandt. Ble et veldig fint sommerbilde da.
Og dette er også noen bilder fra rett før ferien begynte. Jeg veit jeg ligger langt etter, skulle jo tro jeg har mye mer tid nå som jeg har ferie, men det virker faktisk som om jeg er enda mer optatt.
Dette var en chill dag vaffel. Face og jeg ville på stranda, men sidne han hater å kjøre tog og han bor ganske sentralt i Tokyo så var det ikke så veldig mange strender å velge i. Det ble til Odaiba.
Jeg visste ikke engang at de hadde strand i Odaiba!
Vannet var ikke det aller klareste, men temperaturen var digg!

Kom utti da!

Han ble med han og, men han hadde ikke med seg badetøy, så det ble med vassing den dagen. Fikk kjølt oss ned :D
Oohh, vi fant en glassmanet som var alt for nær land.

Etterpå vandra vi langs vannet, stoppa på en kafé. Fikk et fint bilde av Rainbow Brigde.
Fikk gifta oss også.
Hehe, nei det er ikke oss, jeg ville aldri godta hvit dress. Kjolen var helt fantastisk da, jeg hadde lyst til å ta bilde da de kom nærmere men føles litt feil å poste bryllupsbilder av folk jeg ikke kjenner en gang :P

Jeg var i litt uvanlig antrekk selv. Face ville så gjerne at jeg skulle ta på meg noe veldig jentete og litt "gyaruete", så jeg gjorde det.
Problemet var at jeg glemte å ta med meg sminkepungen min... heldigvis var det solbrillevær.
Det er mye gøy å gjøre i Odaiba bortsett fra stranda også. Vi fant bowling!!
Det har jeg ikke gjort på år og dag, og når jeg spiller med bandkammeratene mine så taper jeg alltid. Men denne gangen vant jeg! :D:D
To ganger!
XD
Jeg veit man liksom skal la mannen vinne og sånn, men han ser jo ut som han tar det ganske bra eller? :P
Det er ikke mye, men jeg tar det jeg får!

Fra bowlingen fikk vi tullepenger vi kunne bruke på arkden i etasjen under og brukte sikkert en halvtime på dette spillet, fordi vi vant pengene tilbake igjen hele tiden XD
Det er et spill hvor du skal fange fisk med en papirhåv, sånn som på japanske festivaler. Utrolig hva man blir hekta på.
Etterhvert måtte vi bare innse at vi kom til å sitte der hele kvelden hvis vi ikke begynte å tape med vilje, så vi bytta til et vanskeligere fiskespill.
Her må man bruke stang og virituell line. Jeg fikk napp flere ganger men greide aldri å sveive inn raskt nok. Jaja, moroa må ta slutt en gang, og dessuten hadde all fiskingen gjort oss sultne.
En av de søtere engrish-feilene jeg har vært borti.

Oohh, og de har hide-museum i Odaiba nå, men jeg ville ikke mase om å gå, koster helt sikkert dritmasse penger.
Men vi fant et nytt fiskespill!!
Denne gangen med ekte fisk!

Man skulle tro dette var skikkelig vanskelig, men så snart vi skjønte knepet så var fikk vi snart for mange fisk for bøtta!
De dreiv å hoppa ut hele tiden så jeg måtte plukke dem opp og putte dem tilbake. Det er ikke bare enklelt, skal jeg si deg!
Dessverre kunne vi ikke ta med noen av fiskene hjem, vi fikk sånn cirka hundre umibon for dem i steden.
 Æsh XD

Måtte selvsagt få med oss den alltid like romantiske skrekkturen med pariserjulet.
Nesten like skummelt hver gang ...

Det var en utrolig chill dag, kunne trengt en sånn hver uke! Som sakt, jeg føler at jeg er mer optatt nå enn jeg var da jeg hadde skole.
I dag har jeg også vært oppe klokka åtte for å dra til Hon-Atsugi og ha norsktime, også har jeg en engelsktime klokka halv ni på kvelden, men dro tilbake til huset til Face innimellom fordi jeg ikke har noe i å gjøre i Hon-Atsugi i 7-8 timer.

Her er en presang jeg fikk av en av elevene mine for noen uker siden. Det lønner seg litt å være lærer^-^ Det er kinesisk pudding, en med rosa grapefrukt og mango.

mandag 10. juni 2013

Rock and roll, baby, don't you know that we're all alone now, I need something to sing about

 Det er ikke bare blåmerker man får, det hender man får myggestikk også... og det ser ut som utslett og er helt grusomt O__O Men det er for varmt til å gå med langbukser eller tjukke strømper, så jeg får bare gå rundt og se spedalsk ut.

Denne uka har Face faktisk hatt hele TO fridager, og en av dem var til og med fredag!
På fredag hadde jeg min første dag med jobbing for JOY English, som jeg skulle ønske jeg hadde sagt nei til fra begynnelsen. Jeg kom for seint så klart, fordi timen min slutter 15 minutter etter toget jeg må ha, og det var skikkelig føkkings langt. Jeg hadde håpa på at de også ville føle at dette ikke kom til å funke, men da jeg først var der var det ikke så værst. Kidsa er søte lissom, men det er slitsomt å holde på i en hel time, og det er distraherende at mødrene dems sitter inne i klasserommet og ser på, både for meg og dem.
Da jeg var ferdig tok det meg nesten to timer å komme meg derfra til Shimoki, og jeg var sliten og sulten og omtrent klar til å drepe alle på toget da jeg endelig, en busstur og TRE togturer seinere var hjemme hos typen.
Følte meg litt bedre da jeg møtte han og han tok meg med for å spise og leie film.
 Også ble det helg denne uka og ^-^

På søndag var det Rokku no hi (Day of Rock) og det var konserter over alt! Tomoya og jeg bestemte oss for å dra til Yokohama Bay Hall, som i fjor, fordi Nicotine skulle spille!!
Av en eller annen grunn blir jeg alltid sliten og tung i kroppen når jeg er der, men er glad jeg dro! Nicotine var feite, og de spilte Remember til slutt!!

Remember er en av låtene som vi, SALTY DOG spilte på vår første konsert noen gang, på skolefestivalen på Josai!


Det er gøy med Rokku no hi på Bay Hall, for det er arrangert av Stance Punks og det er mye mer pønkete band enn jeg vanligvis ser og en del band jeg aldri har sett før.
Knock Out Monkey var ikke helt like kule som jeg huska dem og jeg ble litt skuffa over Who the Bitch, men fikk sett et band som heter JUNIOR, som var bra gærne og ganske feite.
De er into skotsk/irsk pønk, og hadde sekkepipe, trekkspill, munnspill og til og med irsk tinnfløyte, pluss et vaskebrett som han med det grønne håret slo seg i huet med :P
De hadde alle på kilt og hadde hver sin sære stil. Minna meg litt om Igirisujin, bare en mye eldre verson:P

Jeg var underholdt vaffel XD

Trommisen i bandet til Yokohamaspøkelset var der, så jeg var først litt nervøs, men så huska jeg at han var jo der i fjor også. Men så begynte alle de andre i bandet å dukke opp også og jeg ble litt klammere. Jeg har ikke no problem med dem, de er hyggelige gutter, snakka til og med litt med dem. Men jeg kan ikke møte Han ennå, kanskje aldri.... han dukka heldigvis ikke opp, og etter ROACH måtte jeg kaste inn håndkleet og dra hjem uansett, jeg var så sulten at jeg holdt på å dø, og snack inne i hallen kosta 500en for en liten boks med pomfri.
Her er et bilde av ROACH da:

På grunn av skoleavgiften jeg måtte betale forrige måned har jeg nå bare 20 000en å leve på resten av måneden. Vi får se hvordan det går. Ramen challange begynte i dag. Ramen til frokost, lønsj og middag... hurra...
Har vaffel fått søkt om lån nå.

Her er en soyasausdispenser som jeg syntes lignet så vildt mye på en dalek... jeg veit virkelig ikke hvorfor f^^
Exterminate!!!!!

fredag 24. mai 2013

And where's hope when misery comes crawling?

Hei hå!
Noen få ord (og bilder så klart) om forrige helg, for jeg har ikke hatt noe tid i uka til å blogge eller gjøre noenting egentlig, bortsett fra skoling og jobbing.
Jeg har gitt opp å prøve å få andre nordmenn i Japan til å samles og gjøre noe på 17. mai, og dessuten hadde jeg allerede lovet diverse folk å komme til en all-night event på Club Seata, men jeg hadde nordmann spirit helt aleine da.
Jeg synger...
Merk: selvlaget 17.mai-sløyfe av papir, siden jeg ikke fant den ordentlige.
Tommen jobba på Seata for et band som heter Heavens Dust, de er fra selskapet han jobber for.

Skjønnhet...
Jeg har ikke grønt hår forresten,det er bare lyset.

Jeg hadde tenkt å bli hele kvelden, hadde gentlig lovet Anouk det, menneh... jeg feira litt for mye 17.mai (husk jeg måtte gjøre opp for at det ikke var noen andre rølpe-nordmenn der!), så Face ringte meg og sa "kom hit daaaaa, du kan ta taxiiiiii," og jeg bare "ja, det er lurt," og bare gikk fra klubben.
Dette er ikke bare en historie som jeg halst ikke vil fortelle i sin helhet, men også en som jeg ikke husker i sin helhet.. Kort fortalt var jeg i to taxier (jeg tror jeg fikk det for meg at den første sjåføren prøvde å kidnappe meg), gikk meg bort i et helt ukjent nabolag som jeg fortsatt ikke veit hvor er, glemte hvilken knapp man trykker på for å ta telefonen, så jeg kunne bare ta den halvparten av tiden, når jeg hadde flaks, og grein en hel masse. Da jeg våkna opp hadde bakgrunnsbildet mitt magisk forandra seg, DET hadde jeg fått til :P
Skulle også trodd at Face ville vært pissed som faen (jeg klappa til en type en gang for en historie som ikke var like ille), men alt han sa var at han aldri ville se meg grine, og så måtte jeg love å ikke bli så full igjen. Null problem -_-

Jeg måtte til Asakusa for et slags TV-intervju dagen etter (de gjør masse intervjuer med utlendinger nå, har venner som også er blitt spurt), og måtte sitte og vente på at de fiksa kameraene, på en merkelig kafé med bare gæmliser hvor servitrisen lot som om hun ikke skjønte hva jeg sa på japansk :P Fikk gratis te vaffel.
Etterpå var det rett på øving, og jeg prøvde å få meg litt søvn på studioet før de andre kom, men det var umulig fordi airconditionet var på, så det var alt for kalt inne! Jeg hadde jo selvsagt bare gått fra overnattingsbaggen min på Seata, som inneholdt jakka mi og alt mulig.
Jeg gikk opp i andre etasje etterhvert, der var det ingen andre, så jeg skrudde av aircon, men stolene er rare og høye og veldig vanskelige å sove på. Leste (så på bilder i) en utgave av Cure som lå der, lenge siden sist gitt. Jeg fant et bilde av mr. Jeg skal ikke spille i band mer i ET NYTT BAND og bare loooool, også ser jeg at de har 3 års jubileumskonsert :P Stund siden jeg leste Cure ja.
Jeg snakker om Kisaki forresten, hvis noen i verden fortsatt veit eller bryr seg om hvem han er.
Liker allbumittelen, "The end of Corruption World", for å sitere en annen artist (på et veldig annet nivå) vil jeg foreslå å starte med the man in the mirror^^
Og mens man snakker om forferdelige mennesker, da de andre kom fikk jeg snart lære hvor forferdelig jeg selv er.
Jeg trodde jo jeg hadde sneket meg ut ganske umerkelig, så jeg hadde vært kjip mot Face og litt mot Anouk, men vaffel ingen andre. Den gang ei...
Anouk hadde spurt Tomoya om meg og han ringte meg og trodde jeg vandra aleine rundt i Kichijoji, så han løp rundt og lette etter meg og gikk glipp av bandet han vill se og trodde til slutt at jeg var dau eller no, og da han til slutt ringte meg og en mann svarte trodde han helt særiøst det var politiet som hadde liket mitt...O__O
Det var Face, så klart.
Så jeg måtte kjøpe han all denne shiten for å unnskylde :P
Huff, la oss ikke snakke om det mer.

Neste dag var Design Festa, Anouk hadde fått gratisbiletter fordi hun bor på Sakura House, og hvis jeg og vennene hennes løy og sa vi var romkammeratene hennes fikk vi gratis drikke (te!) og mat også. Enda et eksempel på hva for en rotten person jeg er. Jeg er Sara forresten, fra England.
Her er noen få bilder fra Design Festa:

Hun tegner i sand!
Uhhhhh, dukker!
Dette var det søteste noen gang. En fyr (eller jente?) satt med denne maska på, som lagde forskjellige smiley-fjes av seg selv.
Ehm, ja... performance.

Det var også selvsagt mat der! Den ultimate burgern, som jeg også spiste forrige gang!
Njom!

Aftermath:
Må ha vært en artig moshpit, kjipt at jeg ikke husker så mye av den.
I dag skal jeg på bursdagseventen til Face. Har ikke sett han på en uke, på grunn av den teite vennen hans som skulle ha flytta ut i begynnelsen av uka men fortsatt er der. Jeg gleder meg så mye til å se han at jeg faktisk er nærvøs, fordi han kommer til å være i proff-mode, som betyr at han ikke er i kjæreste-mode og siden jeg begynner å bli paranoid av avstanden er jeg redd jeg kommer til å bli skikkelig nedfor.
Vurderer å gi han hotellopphold i bursdagsgave^^
Håper vaffel at denne gangen kan han bli veldig full også kan jeg ta meg av han. Men ikke like full som meg fordi han er mye større enn meg, tror ikke jeg greier å kontrollere han:P
Mjuhh, jeg vil bare møte han.

Også må jeg på tight assed føkkings Club Seata og hente greiene mine FØR gjestene kommer fordi de kan nemlig ikke gi meg tingene mine etter at de han åpna? Selv om det alltid er folk i resepsjonen? Jeg hater administrasjonen der, de er så føkkngs krameaktig japanske -_-#

Oh well, får vel kle på meg og dra.
Er into Paramore i det siste, sorry Busa. Kan jeg bli en større scene queen?