Viser innlegg med etiketten gave. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten gave. Vis alle innlegg

onsdag 7. august 2013

One fine day

Det skal liksom være 36 grader i dag, men føles mer som 800!
Dette er enda et bilde fra skolen, bertevenninna mi og bertevenninnene hennes hadde kjøpt seg rosa røyk. Ikke at jeg synes det er noe galt med rosa røyk, det er andre ting som gjør at jeg føler meg veldig malplassert i blandt. Ble et veldig fint sommerbilde da.
Og dette er også noen bilder fra rett før ferien begynte. Jeg veit jeg ligger langt etter, skulle jo tro jeg har mye mer tid nå som jeg har ferie, men det virker faktisk som om jeg er enda mer optatt.
Dette var en chill dag vaffel. Face og jeg ville på stranda, men sidne han hater å kjøre tog og han bor ganske sentralt i Tokyo så var det ikke så veldig mange strender å velge i. Det ble til Odaiba.
Jeg visste ikke engang at de hadde strand i Odaiba!
Vannet var ikke det aller klareste, men temperaturen var digg!

Kom utti da!

Han ble med han og, men han hadde ikke med seg badetøy, så det ble med vassing den dagen. Fikk kjølt oss ned :D
Oohh, vi fant en glassmanet som var alt for nær land.

Etterpå vandra vi langs vannet, stoppa på en kafé. Fikk et fint bilde av Rainbow Brigde.
Fikk gifta oss også.
Hehe, nei det er ikke oss, jeg ville aldri godta hvit dress. Kjolen var helt fantastisk da, jeg hadde lyst til å ta bilde da de kom nærmere men føles litt feil å poste bryllupsbilder av folk jeg ikke kjenner en gang :P

Jeg var i litt uvanlig antrekk selv. Face ville så gjerne at jeg skulle ta på meg noe veldig jentete og litt "gyaruete", så jeg gjorde det.
Problemet var at jeg glemte å ta med meg sminkepungen min... heldigvis var det solbrillevær.
Det er mye gøy å gjøre i Odaiba bortsett fra stranda også. Vi fant bowling!!
Det har jeg ikke gjort på år og dag, og når jeg spiller med bandkammeratene mine så taper jeg alltid. Men denne gangen vant jeg! :D:D
To ganger!
XD
Jeg veit man liksom skal la mannen vinne og sånn, men han ser jo ut som han tar det ganske bra eller? :P
Det er ikke mye, men jeg tar det jeg får!

Fra bowlingen fikk vi tullepenger vi kunne bruke på arkden i etasjen under og brukte sikkert en halvtime på dette spillet, fordi vi vant pengene tilbake igjen hele tiden XD
Det er et spill hvor du skal fange fisk med en papirhåv, sånn som på japanske festivaler. Utrolig hva man blir hekta på.
Etterhvert måtte vi bare innse at vi kom til å sitte der hele kvelden hvis vi ikke begynte å tape med vilje, så vi bytta til et vanskeligere fiskespill.
Her må man bruke stang og virituell line. Jeg fikk napp flere ganger men greide aldri å sveive inn raskt nok. Jaja, moroa må ta slutt en gang, og dessuten hadde all fiskingen gjort oss sultne.
En av de søtere engrish-feilene jeg har vært borti.

Oohh, og de har hide-museum i Odaiba nå, men jeg ville ikke mase om å gå, koster helt sikkert dritmasse penger.
Men vi fant et nytt fiskespill!!
Denne gangen med ekte fisk!

Man skulle tro dette var skikkelig vanskelig, men så snart vi skjønte knepet så var fikk vi snart for mange fisk for bøtta!
De dreiv å hoppa ut hele tiden så jeg måtte plukke dem opp og putte dem tilbake. Det er ikke bare enklelt, skal jeg si deg!
Dessverre kunne vi ikke ta med noen av fiskene hjem, vi fikk sånn cirka hundre umibon for dem i steden.
 Æsh XD

Måtte selvsagt få med oss den alltid like romantiske skrekkturen med pariserjulet.
Nesten like skummelt hver gang ...

Det var en utrolig chill dag, kunne trengt en sånn hver uke! Som sakt, jeg føler at jeg er mer optatt nå enn jeg var da jeg hadde skole.
I dag har jeg også vært oppe klokka åtte for å dra til Hon-Atsugi og ha norsktime, også har jeg en engelsktime klokka halv ni på kvelden, men dro tilbake til huset til Face innimellom fordi jeg ikke har noe i å gjøre i Hon-Atsugi i 7-8 timer.

Her er en presang jeg fikk av en av elevene mine for noen uker siden. Det lønner seg litt å være lærer^-^ Det er kinesisk pudding, en med rosa grapefrukt og mango.

torsdag 11. april 2013

I'm sorry, I c*nt hear, I have an inf*cktion in my ear.

Haaaallooooo!
Her er meg på tirsdag kveld
Gaanske sliten. Har meldt meg som privatengelsklærer, og hadde mine første to timer på tirsdag kveld. Sjekk jeg har tatt ut piercingen og greier, så jeg skal se voksen og ordentlig ut.
Bare når jeg "jobber" da så klart. Har jo kjøpt ny piercing tross alt...
Dette er andefjeset mitt. Kawaii eller?
Face ville jeg skulle kjøpe en rund piercing, fordi den spisse visstnok gjør vondt når man kliner:P Chill, den kosta bare 600en, jeg driver ikke med store ofringer for forholdet eller no.
Kjøpte også denne, for den var også veldig billig, og kul og jeg har hatt lyst på en større en lenge:
Satt og pressa på den i tre dager før jeg endelig fikk den helt inn.
Kjøpte dem i Harajuku.
 Harajuku-getupen min:

Ryddig på håret eller ^^ Jeg skulle på fest etterpå, så det sømmer seg å pønte seg litt.
 Mer om det nedenfor.

Jeg hadde to engelsktimer på tirsdag, som tilfeldigvis var på samme sted og rett etter hverandre, så det passa godt. Hadde vært fint om det ble sånn hver uke, men det er mest opp til elevene.
Han første ville bare prate på engelsk, det var jo enkelt nok. Nummer to ville faktisk LÆRE englesk, så jeg må finne noen basic begynner-fraser som han kan øve på og sånn til neste gang.
Fikk en gave og:
Det er en løvefisk fra Singapor. Hvis jeg noen gang drar til Singapor skal jeg vaffel i zoologisk have!

Skål!
Otsukare-umeshu. Bare en ittelitteliten kopp.


Hva er det du ser så chipper ut for? Se hva du gjorde med øret mitt!
Guwææhhæææ. Jeg mener, sjekk det her...
Crap, 
og Face kommer hjem i morgen... håper han ikke blir ekla ut. Det er hans skyld, det var han som ville jeg skulle gå til en piercingbutikk!

Åh, og forresten, festen jeg var på var bryllupet til Rayto fra Headpower.
Issei og Emmy og Chihiro hadde laga session-band for annledninga:

De spilte Wherever you are av One Ok Rock, visste ikke at Issei kunne synge sånn.
Har noen veldig søte bilder av brudeparet på scenen også, men synes ikke de er mine til å dele med verden ^^

Etter det er det en serie grusomme bilder av folk som var grusomme fordi de var fulle og jeg drakk ikke fordi jeg hadde skole dagen etterpå og minn meg på å aldri være edru når alle andre er drita igjen takk skal du ha XD
Sexshiro XD
Jeg tror det starta med at jeg sa "noen har tegna på t-skjorta de" (fordi det var et sånt design, se på bildet under) og så sa han "Ja, vil du også tegne på den?" også fikk han en tusj, men siden det var en Hurley-skjorte og den koster penger og sånn ble det heldigvis til at vi tegna på trynet hans i stedet.
Lykke til med å få av tusj-eyeliner før jobb om mårran, mann XD
Jeg måtte til slutt rømme. Dette er Shin-Ookubo stasjon i de små timer:

Å ja, Anouk hadde vært på en penis-festival den dagen, og hadde kjøpt meg en gave...
Det er en lollipop, jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre (ingen kreative forslag takk XD). Det er mer enn én grunn til at jeg ikke egentlig føler for å ete den...

Good night, Cruel World! I mårra kommer Face hjem :D
*Kremt* jeg mener
Åja, han fyren kommer tilbake i mårra. Jeg får vel dra og møte'n siden han ber så pent.

lørdag 9. februar 2013

Just sing

Hei hå!
Har ikke hatt tid til å skrive siden vennene mine kom hit. Vi har gjort noe neeeesten hver dag. I dag også, men jeg spiste så sinnsvakt mye i sta, så føler ikke jeg kan sove helt ennå. Derfor skriver jeg :D Prøver å begynne på begynnelsen.
Begynnelsen var da Cat kom til Japanistan. Fordi vi er store jenter nå så trengte vi ikke å møtes på Narita, hun kom hjem til meg. Vi feiret annledningen med taco rice...
Etterpå var det fest med venner fra universitetet, og etterpå ble det en impromptu tur til Tokyo med Wakako og Yukina for å gå på club.
Veeeeldig lenge siden jeg var på club sist, det var gøy men veldig slitsomt. Vi dro på Asia, hvor jeg har vært mange ganger på konsert, men aldri på club før. Det ble en slitsom ting å skrike i folks øre hver gang jeg ble spurt om jeg kom dit ofte.
Greide også å få meg en klengefyr som ikke ville danse, bare ville prate og ikke kjøpte drinker en gang. Heldigvis er det to etasjer så jeg fikk rømt så jeg kunne danse mer. Det var jo mest derfor jeg var der^-^
Cat hadde noen som kjøpte henne drinker. Ganske mange XD Så mista hun telefonen sin, men heldigvis fant vi den igjen. OG på vei hjem datt vi begge i trappa mellom Inokashira-line og Odakyuu-line XD
Så det ble, som vanlig, en begivenhetsrik første dag... med en litt slitsom neste morgen, kan du sikkert forestille deg, men det var greit, vi hadde mye å snakke om så klart, og litt utpå dagen kom neste gjest, Jack!
Det var suvenirer involvert:

Det var mer enn dette også, i telliegg til jul/bursdagsgaver. Det kommer i en annen post, jeg lover!
Den 4. dro vi på Angry Frog Rebirth og Umberbrown -konsert.
Gitar/vokal i Angry Frog, Ikeda, har blitt lagt inn på sjukehus med diabetes, så han var ikke på konserten. Bandet er så rabiate at de må ha konsert likevel, så de spilte med halv vokal. Heldigvis syntes Cat og Jack at de var fete likevel. Vi greide å gå glipp av Umberbrown da, fordi jeg var sikker på at de kom til å spille seint, men de var nummer tre eller no :(

Cat og Jack lekte med kameraet mitt mens jeg var asos og snakka med Yoshio fra FiLM, som er litt som oss og gjerne tar den timelange turen for å se konsert i Tokyo. Huska hvem han var denne gangen f^^;
Det viste seg at det var en slags memorial-konsert for trommisen i det siste bandet, Sinkh, som var død. Det var dermed ikke akkurat feststemning, vi ville ikke trenge oss på folka som faktisk kjente han og sånn.
Kanskje like greit. Ikke at en fyr er død så klart, det var utrolig å føle alle følelsene til folka i den salen! Men kanskje like greit at vi ikke dro på fest med dem, for jeg blir fortsatt forstyrra av å møte U-san XD

Det betø at vi var på egenhånd i Shibuya. Først ville vi ete, og vi gikk på en sportsbar som Cat og jeg spiste pizza på en annen gang.
Det viste seg at de var tom for pizza, og de ville ikke gi oss pasta til samme pris. Så hadde de ikke drinkene vi ville ha. I det heletatt var vi lite imponert over stedet denne gangen, så kommer nok ikke til å gå dit igjen -_-#
Vi gikk litt fram og tilbake for å finne på noe å gjøre. Selvsagt var det ingen vi kjente som var ute den kvelden, ikke engang Ashley var på baren sin og Pinks virka stengt, så vi bestemte oss for karaoke.

Forresten, dette:

luls.

Og vi tok purikura, så klart!

Herregud, øya til Jack blir helt ville!
Kanskje det er fordi de er lyse? Hun ser ut som en karakter fra en Pixar-film XD

Karaoke var kjempegøy! Selv om stemmen min fortsatt ikke var god. Plutselig var bare klokka fem om morgenen og vi måtte gå hjem XD Vi var ikke ferdig med å synge!!

Titta på beina mine dagen etter...
Utrolig nok er dette ikke resultat av Angry Frog moshpit, det er fra da jeg datt i den trappa. Jeg har et ganske kjipt rødt merke på venstre ankel etter at noen katapultet ut av en ciclepit bak meg og landa på foten min også. Det er ikke like synelig som det er vondt :P

Den dagen hadde jeg sangtime, og skulle møte venn og trofast SALTY DOG-fan Johanna i Shunyuri.
Vi spiste yakiniku og så gikk vi på en superfancy bar.
Hvem hadde trodd at rom kunne bli så søt!
Det var vildt, bartenderen spurte hva slags smak jeg var ute etter, og så bare lagde han noe. Det var passe dyrt og. Norgepriser lissom. Men Johanna betalte heldigvis ^^

I morgen er det opp tidlig igjen, så jeg skal rulle rundt på gulvet mitt som nå bare er én stor futon, og sove.
Goodnight, Cruel World!

søndag 23. desember 2012

Nå har vi vaska golvet og vi har børi ved

I går var det bittelille Julaften og det var julefest på dormen!
"Engler daler ned"? :P

Før festen hadde jeg bestemt meg for å lage en juledrink jeg hadde funnet oppskriften til:
http://www.yummly.com/recipe/Hot-Apple-Cider-The-Pioneer-Woman-200159?columns=4&position=2/36

Ikke helt gløgg, men det er mørk rom i! Og jeg har fortsatt en stor flaske Myer's som står og venter på litt action. Det regna og var surt ute, men jeg gikk til tre forskjellige supermarkeder og én drugstore for å finne ingrediensene! Det greie med å finne ting til amerikanske oppskrifter når du er i Japan, er at mesteparten av varene heter det samme, bare med japansk skrivemåte.
Jeg hadde for eksempel ingen anelse om hva allspice var for noe, men jeg fant en boks med noe som het "oorusupaisu". Det høres sikkert ikke lignende ut i det heletatt, men det er en av de enkleste tingene ved japansk språk når du bare har lært fonetiske alfabet :D
Jeg måtte bytte ut et par ingredienser. For eksempel ble det allspicekrydder i stedet for hele bær. Det ble klementingskall i stedet for appelsin, for det hadde jeg fra før (prøve å spikke av skallet på en klementin forresten...), og jeg hoppa over nellikkrydderet (clove) fordi jeg ikke gadd å gå tilbake til den første butikken IGJEN! Ble også honning i stedet for Maple Syrup, fordi jeg hadde det fra før og Maple Syrup er dyyyyrt, ok?T-T
Her bobler og koker det ヾ(@°▽°@)ノ
Det ble kjempegodt! Selv med litt kunstnerisk frihet. Skikkelig krydra søt julesmak!
Det kipe er bare at det er alkohol i, og jeg liker ikke å drikke hjemme aleine, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få drukket resten. Dette er hvorfor jeg trenger en thermos!(TωT )
Drakk en kopp mens jeg gjorde meg klar til julefesten da.
No emo Christmas XD

Dette er mitt veldig kjønnsøytrale bidrag til gave-bytte-leken.
Man har ikke så mye valg når man bor i Gakumae og må kjøpe en gave for rundt 500en før klokka seks. Det er enten supermarked, 100en-shappe eller billig klesbutikk. Jeg bestemte meg for å velge noe som kunne bli sett på som ironisk, om personen som fikk gaven ikke direkte likte den. Spesielt hvis de var en gutt, kanskje XD
Testosteronnivået var høyt på gaveleken også, en fyr gjorde en stor greie av å gi fra seg gaven sin til en jente, fordi han hadde fått en flaske som skal gi rommet god lukt. For meg er det ikke unaturlig i det heletatt for en fyr å ville ha en sånn (eksen dreiv faktisk å vurderte akkurat samme greia da vi var på Outleten :P), men kanskje greit at ikke alle er så indokterinerte som meg?f^^;
Det var en jente som fikk gaven min da. Ens om jeg har inntrykk av at ikke liker meg noe særlig, men har jo alltid inntrykk av det, paranoid eller no. Hun så ut til å digge tøflene vaffel så det var bra vaffel^-^

Det var ikke så fullt på dormen som det har pleid å være. Folk hadde med vilje ikke bedt så innmari mange, for de syntes det var for mange japanere forrige gang. Jeg synes egentlig at det er litt dumt, for utvekslingsstudenter er jo i Japan for å lære japansk og mange av dem har ikke så mange sjanser til å møte japanere i "naturlig habitat". Husker hvordan det var da jeg først kom hit.
Stemningen tok ikke helt av heller, kan ha noe å gjøre med at ikke Nate var der. Han har husarrest på rugby-dormen fordi sempaiene hans ikke synes at førsteklassingene gjør en god nok jobb med å holde det rent og ryddig. Som sikkert er sant, men hallo! Det kan hende han har husarrest ut jul! Jul! Snakk om å være føkkings Grincher!
Men Hugo var der, og Mihn og Waka og Toshi. Så jeg hadde noen å henge meg på.
Dette er "afterparty", som ble på Happi. Jeg begynner å få nok av det stedet egentlig. Ekstremt dårlige drinker og denne gangen også veldig dårlig service. Ikke bare var de treige, men maten de sendte ut var lunken og pizzaen hadde ikke smelta ost en gang. Da vi sendte den tilbake hadde de skikkelig dårlig attitude -_-#
Halvveis gjennom natta ble jeg dødelig trøtt og litt kvalm egentlig, så det ble til at jeg gikk hjem "tidlig". Herregud, føler at jeg er ett år eldre nå, greier ikke å være våken til morgenen en gang XD

I løpet av kvelden hadde jeg fått mail fra Ippei, som lurte på om vi kunne møtes for han hadde noe å snakke om. Jeg var sikker på at han hadde fått seg ny kjæreste og ville "si fra til meg så jeg ikke hørte det fra noen andre" eller no. Det ville vært litt typisk han^^ Jeg er kul med å være venner liksom, og når det har gått litt tid kan jeg nok være like supportiv av han i kjærlighetslivet som jeg pleide å være, men det er alt for tidlig ennå og minner for mye om det som skjedde med Masato. Det ville fått meg til å fæle meg skikkelig verdiløs akkurat nå.
Vi gikk og spiste lunsj i dag, men han fikk visst ikke sagt det han ville si. Teorien min må dog ha vært feil , for han har visst massive ensome førjulsdepresjoner XD Skjer med de fleste som ikke har noen å feire jul med, i Japanistan som hjemme i Norge. Men han kunne ikke bare fortelle meg det mens han kjørte meg hjem heller, så da er det vel ikke noe som det er lett å bare plumpe ut med?
Kanksje han er gravid?XD
Han sa imidlertid at det ikke var noe veldig spennende, men ikke noe kjipt heller... lurer litt på om han vil spørre meg om å lære han engelsk...
Uansett, vi skal drikke sammen i morgen på selveste julaften (ikke i Japan, da er den store dagen 25. USA og staten og kapitalen og alt mulig), på julefesten til kunstelevene. Føler meg litt som en karakter fra How I met your Mother...

Nå må det gjøres litt julerengjøring!!