Viser innlegg med etiketten dyr. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten dyr. Vis alle innlegg

tirsdag 30. juli 2013

Oppå fjellet

Denne posten skulle vært oppe for veldig lenge siden, men jeg har vært litt optatt siden Cat dro hjem. Eksamen og jobbing og konserter og tog.
Uansett, en av elevene mine tilbød seg å ta oss med til Mt.Fuji siden jeg hadde fortalt ham at jeg og vennen min ikke kom til å gjøre noe sightseeing mens hun var her.
Vi er ikke sånn veldig interesert i tursiting vanligvis, men hvorfor skulle vi si nei til det? Jeg ser Mt.Fuji fra skolen hele tiden, men har aldri sett det på nært hold.
På vei til Isehara, der turen begynte. Det var enda en varm dag, så klart.
Det var to-tre timer i bil XD Men her var vi da:

Vi følte at vi ikke var helt kledd for anledingen :P Men det var aldri i planen å klatre eller no da. Vi er ikke den typen mennesker, og så er det dette med bulldozer-faren da...
Så kall oss hva du vil, men vi hang bare rundt den første posten og sjekka ut souvenirer og tempel og fjellet da, så klart.

Gullegg med Nintendo-figurer i ^^
På vei hjem sovna vi begge i bilen, og så spanderte eleven min shabu-shabu på oss :D:D:D


Siste kvelden Cat var her spiste vi på Kafka, for gamle dagers skyld.

Og så dro hun hjem tidlig neste morgen.
To dager etter får jeg selvsagt en mail fra Taama, med "når drar Cat hjem?" :P Treiging.
Hun kommer tilbake om ikke så kjempelenge da (^-^)

Nå er det endelig sommerferie, og jeg tilbringer mesteparten av tiden hos Face. Er litt stress å dra hele veien tilbake hjem for å ha engelsktimer, men hvis jeg tar ferie fra det så er det ikke sikkert at elevene kommer tilbake etterpå. Og jeg trenger pengene for å overleve sommern til jeg forhåpentligvis får stipend neste semester. Har en ny jobb også i Tokyo, så skal prøve å tjene litt over sommern.
Her er naokatten igjen:

mandag 13. mai 2013

Birds the word

Noen av tingene du kan finne i kunstfakultetet på Tokai Universitet...


*grøss*

Forrige helg (you know the drill) hadde Face og jeg vår første egentlige date.
Vi gjorde ikke noe kjempestort, siden jeg kom fra skolen og det var hans første og eneste fridag hele måneden. Vi dro til Shibuya og leide film, og så dro vi på yakitori. Det var en billig og koselig izakaya i nærheten av huset hans.
Mmmmhhh, og han liker lever like mye som meg \(゜口゜)/
Etterpå gikk vi hjem og så på Avengers, men han sovna halvveis gjennom så jeg så jeg så den ferdig og vekka han etterpå. Da han våkna ville han se resten XD Veit du hvor lang den filmen er??
Så vi så den en gang til :P

Neste dag var det bandøving:
Og etterpå dro jeg til Ikebukuro for å møte Anouk og venninna hennes Daisy. Tyra hadde bedt meg invitere med noen utlendingjenter for å møte vennene hans, så skulle de betale for mat og drikke ^-^
Vi dro på et sted som heter Mysterious, samme kjede som Lock-up. Denne er space-tema. Ganske kult egentlig. De hadde kjempesøte drinker som var oppkalt etter planeter. Dette er neptun!
De så mye bedre ut enn de smakte da, men egentlig var jeg ikke så veldig tørst den dagen, mest sulten. Og det var så mye mat at vi ikke greide å spise alt O__O
Vennene til Tyra var litt rare. Han ene var ganske normal, men han ville at folk skulle ta bilde av han hele tiden mens han poserte som en AKB-jente XD Han andre er den første japaneren jeg noengang har sett som blir enda mer sjenert av å drikke f^^
Men det var underholdende nok og Daisy var kjempekoselig.


Blacklight topcoat! Takk, Cat XD

Jeg følte meg litt sjuk igjen da jeg kom hjem, tror jeg bare er veldig sliten for tiden. Men jeg krøyp inn i pysjen og tok meg en lur mens jeg venta på at Face skulle komme hjem.
Hihi, jeg er lydtekniker i Shibuya da.
Da han kom hjem satte han på Avengers igjen, denne gangen med japansk dub XD

Neste dag hadde Issei invitert oss på grillparty med masse folk vi ikke kjenner. Været var fantastisk, og Anouk hadde tatt med solbriller til meg uten at jeg trengte å be om det en gang :D

Tamagawa. Elvebredden var proppfull av folk som grilla, spilte fotball, solgte grillutstyr og drikke og jeg veit ikke hva.
Når rockegutter griller gjør de det med DJ-set XD
Det var et merkelig grillparty. De hadde med seg en fyr som var profesjonell kokk, og de hadde stormkjøkken i steden for grill og han lagde pasta og greier, i tillegg til biff så klart!
Det var greit å ha noe anderledes en gang også, det kommer sikkert til å bli mer grilling i løpet av sommeren ^-^
Savner alltid svart grillpølse med ketchup og sennep da ( ̄▽+ ̄*)

Etter grillinga dro folk litt hit og dit, men Issei og Buskemannen tok oss med på en festival.
De hadde kule svarte gullfisker, vi prøvde å fiske dem, men vi feila. Det var så lett forrige gang jeg gjorde det!


Vi vandra videre og fant at man kunne fiske skilpadder!!!
( ´艸`)
Det var selvsagt ennå mer umulig enn gullfiskene, men hvis man prøvde tre ganger så fikk man en likevel! Jeg er ikke helt klar for å eie en skilpadde akkurat nå, men Anouk fikk en :D

I en av sidegatene til festivalen møtte vi Tomoki og noen av gangstervennene hans, som drakk ved en shrine og ville ha oss med. Jeg lurte på om det virkelig var ok å drikke der og han bare "Så klart! Dette er min shrine!"
Så klart XD
Etterpå gikk vi på den baren Issei hadde bursdagsselskapet sitt på i fjor, og Tomoki betalte (en veldig dyr) nomihoudai for oss begge, selv om vi insisterte veldig på at vi ikke trengte å drikke. Nesten litt frekt å ikke benytte meg mer av den, men jeg er skjeldent i humør til å drikke to dager på rad og var kjempesliten uansett.
Her er skilpadda, Gurken. Han måtte sitte i en pose mens vi var på baren, stakar.
Anouk ville så gjerne prøve japansk fyrverkeri, så vi hadde kjøpt zenkou hanabi (det er litt som oppned stjerneskudd) på Seven, og vi gikk og tente dem uttafor baren.
Issei ville også brenne fyrverkeri.
Da vi var på Seven hadde jeg fått med meg en pakke ketchup/sennep, i tilfelle jeg fikk brukt det... Særr, aldri gå med en pakke ketchup i lomma i tre timer. Hvem er det jeg prøver å lure? Dette skjer bare med meg...

Måtte dra hjem til meg selv den dagen, selv om vi hadde fri på mandagen. Jeg kunne ikke få tak i Face på telefon. Han ringte meg klokka 2 eller no og bare "Hvor er du nå?" "Hjemme..." "Neiiii!"
:P

En venn av ham kom på onsdag for å bli hos han i TO UKER D:D:D:D:
Siden det for det meste er leiligheten hans vi henger i (fordi han jobber om dagen) så betyr det at vi kanskje ikke får sett hverandre på to uker T_T
Fikk vaffel møtt han på tirsdag, for en av gutta fra Coldrain ville møte meg :D Han inviterer meg aldri på afterparty og sånn så jeg var kjempeglad for å få møte noen av jobbkompisene hans!
Vi dro på PINKS, det var kjempekos, til og med Taama dukka opp i løpet av kvelden og jeg snakka ordentlig med han for første gang på lenge. Fikk til og med noe så skjeldent som et bilde av Skumletrynet:
Bare at denne dagen hadde han bestemt seg for å være Søtetrynet i stedet *^^*
Jeg hadde vunnet et veddemål med han om at det var en del på slutten av Avengers hvor de eter Shwarma (etter å ha sett den så mange ganger hadde had FORTSATT ikke fått med seg det) og brukte dem på å kjøpe kjøtt vi kunne ha i kveldsmatrisen. Mens vi så Avengers. Ingen XD

Kos dag ^-^
To uker... *sukk*

lørdag 6. april 2013

Love the one you're with

Nydelig prydelig og tydelig, som løkkeskriftlæreren vår pleide å si på barneskolen... Lærer dere kids løkkeskrift lenger forresten?

Hmhja, hvis du kan se noe av dette så prøvde jeg noe litt mer... "grungy"? Ville være litt feminin og støff. Begynner å bli lenge siden.
Sokkene er en veldig viktig del :P
Jeg skulle møte Scaryface (han vil jeg skal kalle han Ken, men det er rart for meg for jeg har allerede en venn som heter Ken), og jeg kjøpte faktisk disse sokkene forrige gang vi møttes.
Interessent fakta der.

Først hadde jeg sangtime, og alle pusteøvelsene mine mens jeg var i Norge lønnet seg, jeg har ikke blitt dårligere :D
Etter det fortsatte jeg bare videre til Shibuya, der jeg skulle henge og vente på at han ble ferdig på jobb. Hadde rundt tre timer, for når du venter på en lydtekniker så er han som regel ferdig på jobb rundt ett om natta.
Heldigvis slutter ikke Shibuya å fungere før sånn 7 om morgenen^^
Jeg bestemte meg for å chille og vente på Saize med salat, for jeg er jo så sunn.
Kunne se rett ut av vinduet på Rockaholic (eller Rockahohoho, tydeligvis), men tørr ikke å gå dit aleine. Ikke at SiM (eller noen i det heletatt) hadde vært der på en onsdag kveld uansett, men you know.
Face var ferdig litt tidligere enn anntatt! Wohoo! Og igjen ble det til at vi tok beina fatt til Shimoki. Det er en ganske fin tur egentlig.
Jeg fant et selskap jeg tror jeg vil jobbe for XD
Han har fortsatt seriemorderleilighet uten noen ting i. De eneste møblene hans er en koffert og en bag med skittentøy. Men har har datamaskin, og da ordner det seg jo. Helt tilfeldig ble det til at vi så Pirahna 3, og jeg har hørt at den skal være vildt dårlig, men den var ikke bare dårlig, den var... bisarr... som om en 15-åring hadde skrevet manus-bisarr XD Men underholdende dårlig, det skal sies.

 Neste dag hadde han faktisk friiii! Og likevel greide vå stå opp og komme oss ut av seriemorderleiligheten til klokka to!
Han måtte vaske klær fordi han skulle avgårde til Osaka på kvelden, så vi utforska området litt mens vi venta på at vaska skulle bli ferdig. Det er veldig fint der! Vi fant til og med en park, og hanamiet i rundt ti minutter :P
Oohh, sakura! 
Så måtte vi tilbake og putte de hundreogtredve band t-skjortene hans i tørketrommel, og mens vi venta på det satt vi uttafor vaskeriet og var skumle utlendinger. Han er mye skumlere enn meg da, selv om han ser mye mer japansk ut.
Det kom forbi en klasse med førskeoleunger eller no og vi bare "omg kawaii kawii kawaii!" og de bare O________o
Bra innstilling, barn, ikke snakk med fremmede ^^b

Og da vi kom tilbake til huset:
ヽ(゜▽、゜)ノ Pene pusen!

Så ja, jeg har visst type da. Vedder på at ingen kunne se den uventede plot twisten... Vi får se hvordan det går, jeg liker han men livet mitt er veldig rart nå, og veit ikke helt hvordan vi skal få møttes i livet med timeplanene våre og sånn, men det er i fremtiden... tror han liker meg og, han ringte meg to ganger fra teite Osaka og kalte meg baby (tror jeg, han var full og engelsken hans er morsomst i verden:P). Håper ROACH tar godt vare på han mens han er der så han ikke trenger å sove i bilen til Onkel D mens det er tyfon O__O

Oh!oh! På fredag var første dag på skolen og vi fikk karakterene våre! 
Jeg veit at dette ikke gir så mye mening for de fleste av dere (ikke for meg heller, må jeg innrømme), men jeg sto alle fagene jeg tok forrige semester! Og jeg er nummer 10 av 21 i klassen! Og så er det studentkortet mitt for neste semester!
Jeg kan hvis jeg vil!

Må gå nå. Harajuku venter^^

onsdag 20. februar 2013

Dette er jo bursdag! Da får man brus!

Det er tid for historien om Cats bursdag! 9. februar!
Bursdagsbarnet, Jack og jeg dro til Shibuya og møtte Miyabi og Aya. Først dro vi på Ritrovo. Ashley var ikke der, men det ble vaffel kake!
Etterpå måtte Aya hjem, vi andre fortsatte til Pinks.
Det var merkelig få folk på Pinks, men vi var jo et lite selskap i oss selv. Etter en stund dukka også bartenderfyren vi faktisk kjenner opp, så fikk snakka ordentlig med han. Kos at han huska meg, jeg blir alltid like amazed når folk faktisk gjør det *^^*

Etter Pinks gikk vi og tok purikura før Miyabi måtte hjem. Vi gikk på det litt skumle stedet der super-gyaruene henger XD
Kyari vokter over oss...

Ehem ja... mitt kawaii-fjes er mer som kowai(skummel)fjes XD
Hadde forresten prinsessa opp litt, for første gang på lenge. Det var jo bursdag, så vi skulle egentlig ha kjole på alle sammen, men til slutt ble det bare meg :P

Etter puri gikk vi på Ge-Gee's. Særiøst, barrunde f^^ Der var det heller nesten ingen, men møtte han ene som jobber på Cyclone, der vi skulle spille i slutten av uka, og han fyren fra Ashley Scared the Sky, som dessverre skulle spille på Quatro samme dagen... Pluss han bartenderen da, som for første gang lærte at jeg var i band.
"Og jeg som trodde du bare var en fangirl!"
Takk for den XD

Etter det ble det gjentagelse av den tidligere suksessen! Cat, Jack og Inger på karaoke!
Vi fikk til og med et kjempestort rom for oss selv \(^O^)/
"Jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg jeg hater deg...."
Om bare en gang jeg kan bli like god til å skrive tekster som MUCC XD

Jeg husker ikke så mye av resten av kvelden, men tror jeg ble litt høylytt og ufyselig, og før vi var hjemme kasta jeg opp på toget. I en pose da, som jeg trodde jeg magisk hadde i hånda, men Cat fortalte etterpå at hun hadde gitt meg den.
Hva skulle jeg gjort uten venner?
Gratulerer med dagen, bestis ≧(´▽`)≦

Neste dag var det ubønnhørlig avgårde til Hon-Atsugi for kakespising(Cat hadde nemlig fortsatt bursdag)! Heldigvis er jeg ikke sånn som vanligvis blir kvalm dagen etter en fyllekule. Men jeg var vildt sliten da.

Det er første gang vi har vært på Sweets Paradise i Hon-Atsu, så vi fant det ikke først. Gikk helt til toppen av kjøpesenteret og hva hadde de der??
Dyrebutikk!

Liker at Facebook vill tagge fjeset til katten med de små ørene. Hvis den hadde vært min skulle den fått en Facebook-profil....
Jeg vil at den skal være min T_T

Og den lille fyren her
med dråpa midt i panna ( ´艸`)

Her er noen ikke helt like fine fjes...
Og så, endelig kake!!
Du veit du har blitt voksen når du bare orker én tallerken med kake på Sweets Para :P Men det var vaffel en ganske full tallerken. Spiste en del pasta da, og masse potetsalat. Potet er best!

Etterpå dro Jack, for hun skulle en liten svipptur til Kyoto :P
Cat og jeg ble i Hon-Atsu, for vi skulle se Silhouette from the Skylit på Thundersnake.
Flere fine kamerasmil.
Seshiro og Uchi ble så overraska da vi plutselig var der og ikke hadde sagt fra XD
"Inger! Hva gjør du her!?"
Lol

Her er de nesten-bra bildene jeg tok av dem på scenen. 

Får lyst til å sette på en snakkeboble med "HADOUKEN!!"
Er ikke helt keeg jeg heller.

Uchi prøvde å få oss til å bli til afterparty og det var vildt fristende, for én gangs skyld hadde det bare vært 12 minutter hjem med toget om morgenen! Men vi var så slitne og trøtte etter all-nighteren at vi greide å gjøre det rette valget og dro hjem og sov den natta.
Nå skal det soves mer.
Goodnight, Cruel World!