lørdag 23. februar 2013

Man ska lämna det skepp som sjunker og rädda det som räddas kän

Hei og god kveld!
Jeg må prøve å speede opp oppdateringer om ting som skjedde i ferien, eller kanskje jeg bare trenger å innse at det ikke er alt det er så jævlig viktig å informere Moderlandet om:P Det skjer ting i nåtiden også som jeg har lyst til å skrive om, men vil vaffel prøve å holde en kronologisk rekkefølge denne gangen.

Såååå mens Jack var i Kyoto dro Cat og jeg på kino med Johanna. Siden han er en av de få japanere jeg kjenner som faktisk liker skrekkfilmer så ville han se en sammen, og siden Cat er fiksa (muligens ødelagt, alt ettersom hvordan du ser det), og liker skrekkfilmer nå, så drassa jeg med henne også!
Vi så Grave Encounters 2. Har ikke sett nr.1, men fikk inntrykk av at den kanskje hadde litt mere scare effect?^^ Den var bra når den kom igang, jeg digga spøkelsene, jeg digga at det plutselig var en agenda på slutten! Men hele første halvdel var full av scener som ikke i det heletatt hadde noen relevans til handling, plott, stemning, ikke engang veldig viktig som bakgrunnshistorie synes jeg. Kort sagt kunne den godt vært kutta ned en del for å få mer fokus på skrekken. Også, hvis man vil at publikum skal tro at dette er ekte filmmateriale så trenger man litt mer realistiske personer f^^; 
Filmkritikk slutt.

Etterpå fikk vi spandert på oss lunsj, og nå kommer en masse bilder av mat og drikke:
Dette er en hårspenne jeg kjøpte på Sex Pot i Harajuku forresten, jeg glemte å ta bilde av den i den forrige posten, selv om den kanskje var det beste jeg kjøpte! Den var også dagens hovedperson, så mye dust den hånda ble brukt til i løpet av dagen :P
Min lunsj: Laks og avocado pasta (*⌒∇⌒*)

Konserten var på Starlounge, som er på grundplan i bygningen med Milkyway. Nå tror jeg jeg har vært i alle konsertstedene i den bygningen: Chelsea Hotel, Starlounge, aube, The Game, Milkyway.
Det var ikke akkurat den type musikk vi er vandt til, men det gjorde ikke noe. Det eneste som var litt rart var at det var stoler i mesteparten av salen O__O

Johanna hadde lova å kjøpe oss middag også, og han var i kjempestemning XD Hadde nok vært bra nervøs før konserten, for han skulle synge og han er egentlig trommis.
Cat og jeg ble også i kjempestemning da middagen kom. Vi gikk på Outback, hvor jeg aldri har vært før. Det var et australsk steak house, og jeg er ikke noen biffperson men omg!
Lamme-ribs med potetmosball (er dette en raspeball??). Det var det var det vi startet med, og han bare bestilte i vei, fortsatte å ete lenge etter at Cat og jeg måtte kaste inn håndklet XD
Forresten lol at lam på japansk heter ramu (i stedet for det vanlige ordet for får), for det er det samme som ordet for rum. Og når vi snakker om rum:
Strawberry Daiquiriヾ(@°▽°@)ノ

Etterpå stakk vi innom Malmsteen bar, som er der Johanna tok med Fivel og meg den gangen. Tror jeg begynner å like barer, det er rart for det har jeg aldri gjort før. Ble ikke noen vill natt og sånn da, jeg hadde øving dagen etter (og hadde dessuten egentlig lovet meg selv å ikke drikke fram til konserten vår, så tok bare én drink... det hørtes ut som alkisprat...), så vi var hjemme og i seng før siste tog. Flinke ja.

Neste dag dro jeg og møtte Cat i Shinjuku etter øving, men jeg var så sliten og sulten at det ikke ble utført mye. Like greit tror jeg, for har ikke så mye penger at jeg burde shoppe nå.
Kjøpte de her da:
Øredobber. SALTY DOG style liksom.

Vi lette etter et sted å spise, men det var den tiden på dagen da alle vanlige kjederestauranter var stappfulle, så vi endte opp på en litt for fancy kafé hvor alt de hadde var sandwicher.
Cat bestilte en kaffe float... sjuke greier.
Teen var også litt crazy, fikk med en steampunkaktig innretning til å sile i XD
Smakte bra da, og det var et avslappende sted, men så var det det paret som satt ved siden av oss og antagelig slo opp (rett før Valentines Day også, dritkjipt da).
De satt der i nesten total stillhet, leeeeeeenge, og bare drakk kaffen sin. Det var umulig å ikke legge merke til heller, fordi bordet deres var så nære.
Tenkte litt sånn, hvorfor går dere ikke bare hjem, det der kan jo ikke være no kos, men så skjønner jeg det litt og. Når man går hjem etter å ha slått opp så er det virkelig over. Man kommer antagelig ikke til å snakke sammen eller møtes mer... 
Emo over og ut.

Neste morgen var Jack tilbake! Med suvenirer!
Grønntekjeks med hvit sjokolade, ikke min greie egentlig, men en gang i blandt ^-^b

Fra øvingen; Kento har fått seg kamera.
Forresten, jeg planlegger å skifte navn på bloggen og sånn i nær fremtid, det passer liksom ikke så godt lenger.
Goodnight, Cruel World!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar