onsdag 26. desember 2012

I don't need a reason not to care what you say, or what happened in the end

På Lille Julaften hørte jeg på norsk julemusikk og fikk litt klump i halsen. Ingen tvil om at norsk jul er best. Jeg kan ikke lage noe særlig norsk julemat, men jeg gikk ut og kjøpte poteter!
Vaska og rydda hele huset og så på Prinsessen og Frosken (Disney er jo tradisjon, er det ikke?), sammen med disse...
Ikke døm meg -_-;
Filmen var dritbra! Beste Disney-filmen jeg har sett på lenge! Skikkelige tegninger, sanger, gammeldags animasjon. Og jeg elsker den sørlige aksenten XD
Kan til og med tilgi at de plagierte den homofile jazz-alligatoren fra Charlie. Sånn skikkelig opplagt :P

Så var det selveste Julekvelden!
"Ha nydelige drømmer på Julekvelden".
Jeg begynte dagen med å se på Silent Hill Revelations, herregud for en drittfilm, jeg kan ikke tro hvor mye de har føkka opp denne film-serien! Men det å ha tid til å se på dårlig TV er del av jula, er det ikke? ^^ Og etterpå så jeg på to andre filmer, som var litt bedre.
Lagde også en kul dorullnisse :P

Her er det som er igjen av eplecider-drinken min. Ser ut som voodoo!

Planen for Julekvelden var først fest med venner fra kunststudiet. På kebab-restaurant XD
Så det ble tyrkisk mat og Whiskey Mango og en drink som heter Igirisu. Hihi jul i Japan.

Tallerknene var supersøte!

Etterpå var det videre til izakayaen rett ved siden av, for å fortsette kvelden med Tokai-familyn.
Det er et sted som heter Chikyuu-ya, og det var ganske kos. Kos å henge med alle selvsagt, og bra stemning. De hadde så mange forskjellige drinker, blandt annet en som het Rum Tea... omg, den er jo skapt for meg!
Etterpå var det videre til karaoke. Skikkelig gøy karaoke for første gang på lenge!
Masse julesanger, men også masse musikk som jeg faktisk liker, som ikke skjer så ofte på karaoke i det siste. Masse Linkin Park. En føkkings Linkin Park-medley, som drepte oss litt XD
Var ikke hjemme før 5 om mårran. Det er lenge siden ^^


Neste dag var 1. Juledag. Jeg oppdaga at kalenderen min har en luke nr. 25... det var litt rart ^^
"Ønsker deg en lykkelig jul".

På Juledagen ... dro jeg til Yokohama... med Ippei.

 Først gikk vi til Akasaka Renga, som han aldri hadde sett før, så han var superexcited XD Det er bare en bygning.

Det var kjempefint da. Og siden det var jul var det masse folk og ting som foregikk. Skøytering og greier. Og et kjempefint juletre!
Og tysk julemarked!
Masse pepperkaker til pynt, men dessverre ingen til salgs ;_;

Etterpå gikk vi rundt til ferjehavna. Det var lenger enn jeg trodde, og merkelig nok har han mye mindre stamina enn meg når det gjelder å gå :P Men det var verdt det da vi kom dit.
Akasaka Renga på avstand. Se på alle de små menneskene!
Jeg var selvsagt litt bekymra for om jeg kom til å se Masato. Vi var jo på mange av disse stedene i sommer. Jeg veit det var liten sjanse for at han var ute på en så kald dag, men jeg så et par, kledd i svart, som sto på taket på havna, og jeg kunne ikke se ansiktene dems, men jeg tenkte det kunne vært han.
Jeg prøvde å ikke bry meg, og det var jo sikkert ikke han, men det er vanskelig ikke å tenke på når jeg er i Yokohama. Men jeg digger denne byen.
Julemiddagen! Biff med sennepssaus. Damn jeg hadde dårlig ånde etterpå XD

Fra klokka seks var det Tokai klassisk julekonsert, som var den originale planen for juledaten vår. Jeg visste at jeg kom til å ha problemer med å holde meg våken, ikke fordi det er kjedelig eller no, men jeg har ofte for lite søvn og kvelden før var jeg hjemme rundt 5 på morgenen...f^^
Jeg sovna bare litt på den første delen da, så er ganske fornøyd med det.
Etterpå hang vi litt mer rundt Minato Mirai.




Og så gikk vi oss veldig bort inni et kjøpesenter, på leting etter Hard Rock Café XD Fant det til slutt, men da hadde vi egentlig ikke tid til å sette oss ned. Men vi så mye forskjellig da.

Vi gikk hele veien tilbake til Yokohama stasjon. Jeg husker veien etter å ha gått den så mange ganger i sommer.

Grunnen til at jeg var på juledate er at han er at han, to dager før, ville snakke om det kanskje var for tidlig å slå opp. Vi skulle liksom snakke ordentlig om det den dagen, men vi fikk aldri ordentlig sjansen. Men virker som om vi er sammen nå... ER DETTE UNGDOMSSKOLEN ELLER??
Jeg veit ikke helt hva jeg synes, jeg veit at det er en skikkelig dårlig idé, men det er vanskelig å si nei til noe som føles bra i øyeblikket...
Føler enda mindre at jeg kan fortelle venner om det denne gangen. Håper ikke Nate dreper meg eller no XD Kanskje jeg ikke skal si det til noen i det heletatt en stund. Sånn bortsett fra THE INTERNET selvfølgelig, siden jeg nå skriver det her :P
Mja, ble ikke noe av å være voksen og særiøs og tenke nøye gjennom det før jeg blir sammen med noen igjen, men kan vaffel prøve å ta "se hvordan det går" til et nytt nivå.

Uansett, neste morgen (eller formiddag) gikk vi ut og spiste yakiniku! Wohoo! Tabehoudai for 1000en per person. Pluss dessert!


Det er jul, hvem blir ikke feit i jula?^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar