søndag 2. desember 2012

Regflokken ertet Rudolf, sa han var en snodig fyr

Hallo!
I dag skal jeg skrive litt om Kokusai fair(international fair), jeg var med på det i fjor også, så trenger kanskje ikke å beskrive hva det er en gang til ^^
 Men før det! Anntrekk!
De dagene du ikke bryr deg om at noen skal synes du er jentete og søt er så vildt befriende når du skal kle på deg om morgenen.



Uansett! Kokusai Fair.
Jeg hadde ikke tenkt å være med forrige gang og jeg hadde ikke tenkt å være med denne gangen, men det er bare to (egentlig tre) normenn her nå, også ble jeg dratt inn da. Igjen. Men jeg gadd ikke være med på møtene og sånn, fordi jeg veit hvor uproduktive de er, så Bård og jeg hadde noen egne møter, og Suguru og Seiko ble med én gang. Jeg var også med på kransekakesteking!
Japsene hadde laga kransekakedeig, jeg er veldig imponert, for jeg forestiller meg at kransekake er litt komplisert å lage, siden folk som regel ikke gjør det selv.
Det ble også litt cookiebaking. Suguru har kapra det ene kjøleskapet som ikke er i bruk på L-kan, teipa over der det står Korea og skrever Cookie i steden XD
Hele fryserområdet er fullt av kakedeig som er igjen fra skolefestivalen, som de aldri fikk bakt.
Jeg annbefaler å ikke gjøre dette med svarte bukser.
Kransekakene er ferdige!
De ser veldig hjemmelaget ut, men jeg synes de var kjempesøte!
Veldig Japansk jul-stil da :P
Kawaii kransekake.

Selve Kokusai fair ble holdt på fredag og lørdag. Jeg glemte kameraet mitt hjemme så klart, så alle disse bildene er stjålet fra Facebookene(?) til andre som var der.
Dette er Norgehjørnet under konstruksjon:
Synes spesielt Skrik-fotoboothen var fet. Man kunne stikke huet inn og være del av Munch-maleriet... men av en eller annen grunn var det to skrikefjes på bildet, den ene holder et peace-tegn.
Jeg dauva XD

Jeg fikk kun fri til å være der i andre økt og selvsagt lønsjpausen. Boyfrienden kom innom også, og vi tok en tur rundt for å se på alle de andre rommene. Halvveis gjennom møtte vi Shoki, han slitsomme fyren fra Ibunka Communication. Han var sånn "Inger og typen til Inger! Dere må bli med å ta bilde med meg!"
Awkward... men Ippei synes faktisk han er morsom f^^;
En annen som var awkward var Ron, som var sånn "ooohhhh, kjærestepar!" og greier. Hadde det vært en viss annen fyr jeg var sammen med da vi gikk på skole sammen en gang for lenge siden hadd han antagelig blitt traumatisert og aldri kommet på skolen igjen. Jeg er imponert over at Ippei tar all fleipinga så chill *^-^*

Jeg kom tilbake en liten tur i minifriminuttet mellom tegnetimene mine, og noen ville ta bilde av oss...
Vi prøvde å skjule at jeg hadde på en kjeledress full av maling og kullflekker... Du legger ikke merke til det en gang!

Egentlig skulle jeg komme på lørdag også, for jeg hadde jo ikke noen andre planer for dagen, men jeg sov over hos Mr. Chill(egentlig et veldig lite passende navn på han:P) og selv om han måtte stå opp kjempetidlig på grunn av jobbsøkekurs så ble jeg liggende leeeeenge. Er ikke hver lørdagsmorgen jeg får ligge i en SENG, i et rom som ikke er frysekaldt, med sånn digg akvarieboble-lyd som bare dysser deg i søvn.
Så ja, det tok meg en stund å komme meg hjem til meg selv og bli klar til å gå ut i verden og sånn, og da var det allerede tid for afterparty. Story of my life...
Det var visst en regel at alle fra Norge-gruppa skulle ha på noen form for julehatt...
Jeg veit ikke helt hva slags groteskt julekreatur som pynter seg med et regnsdyrhode (kanskje en slags norsk Grinsj?), men den var mye mere chill enn vikinghjelmen min. Og varm og god også. Ingeru Frysapingeru.
Og det finnes bare så mange måter å ha den på da.

Norgegruppa!
Uten Bård :P Han kom etterpå.
Lol, fjeset til Suguru XD
Her er Norgegruppa uttafor etterpå, og så hele skandinaviagruppa, pluss Russland:
Er det in med svart eller? For en gangs skyld er det ikke jeg som seg emo ut!

Det ble obligatosrisk karaoke på Midori, selv om jeg egentlig har bestemt meg for å ikke gå dit lenger. Det er jo kjempebillig, men de oppdaterer aldri, hverken system eller sanger. Vi var på team bonding-karaoke etter kransekakedagen, dro på et annet sted i nærheten, som heter X-time, og sjekk ut noe av det de hadde der:
Midori føles plutselig som bortkasta 500en. Jeg brukte mesteparten av tiden der til å snakke med Yuna og Hallo Balloo i gangen, og jeg har aldri vært typen som tilbringer karaokekvelden ute i gangen.

Så det var Kokusai fair i år. Vi hadde jule-tema i fjor også, neste år synes jeg Skandinaviagruppa skal ha Eurovision som tema. Det kan bli smertefullt, men Korea har jo hatt k-pop helvete som tema så lenge jeg har vært her vaffel.

Nå er det onsen med Wakako og Nate og Till!
God jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar