torsdag 31. januar 2013

En uventet reise

Endelig er det ferie!
Jeg håper noen er på skolen og mater Klengepus som bor borte ved datarommet.
Katter ass. Hvorfor er de så glade i å sove på bisarre måter?^^

Jeg ga opp at forkjølelsen skulle lege seg selv da halsbetennelsen ga seg og jeg fikk en ekstremt skarp hoste i steden, med null reduksjon i snørrproduksjonen. Nå hadde jeg endelig mulighet til å gå til legen også, så det gjorde jeg.
De trodde selvsagt at jeg hadde influensa, på grunn av influensaepidemien og sånn, men selv om jeg sa jeg ikke hadde feber og ikke trengte influensavaksine, så ble jeg behandlet som influensapasient, og fikk vente inne på rommet der de tar sprøyter og sånn, på en seng :D
Som vanlig tok det ganske lang tid (velkommen til legen i Japan), men av en eller annen grunn greide jeg faktisk å slappe av ordentlig. Sykehus er jo ikke vanligvis det letteste stedet å chille på, men kanskje fordi jeg ikke hadde noen distraksjoner og sånn så greide jeg faktisk å sove godt for første gang på over en uke. Sov i rundt en time eller no, så var legen klar.
Han var redd for at den asthma-greia skulle komme tilbake og at hosten ikke skulle gi seg, så han ga meg forkjølelsesmedisin for fire dager, og inhalator og hostedempende og allergimedisin for to uker. 
Dette er kurven som ved juletider var full av klementiner, ved nyttår full av alkohol, og nå...
Noe av dette er reseptfri hostedemper, samt halstabletter og sånn som jeg fikk av Wakako. Så er det smertestillende og sånn ekkel greie som skal hjelpe stemmen din når den er i dårlig forfatning(den lilla pakka).
Jeg tar selvsagt ikke alle disse samme tid...
bare pulver og to typer piller etter måltider, en annen type piller og innhalator før jeg sover... ellers ved behov liksom. Føler meg litt viktig og sånn da :P

Det viktigste, fikk jeg beskjed om, var å chille og sove. Jeg har sovet bedre siden sykebesøket, selv om tidene har vært ganske uregelmessige.
Denne har hjulpet meg veldig:
Min nye elektriske varmeovn!! Den har litt dårlig kontakt, men var superbillig, og best av alt; nå slipper jeg å ha på airconditionet som tørker ut halsen og alt, og jeg kan rette varmen rett mot meg selv så den ikke bare flyr ut i rommet og forsvinner.
Har også hatt dårlig apetitt (sikkert på grunn av smertestillende), så har tatt meg et par friheter :P
Arme riddere, noen? Best med jordbærsyltetøy, uten klumper!

Det har ikke bare vært chillings, så klart, the show must go on selv om det er skoleferie. Konsert på Antiknock i forgårs. Her er meg foran den berømte Asta Kask-postern:
Stemmen min var absolut ikke klar for synging på scenen enda, som var ganske kjipt. Jeg synes jeg gjorde en god jobb med å pushe meg selv da, tok det ekle pulveret i den lilla boksen og alt, men det er kjipt å ikke kunne vise seg fra sin beste side første gangen på et nytt sted.
Det var også første konserten til Takashi, og han er jo ikke helt stø ennå. Men jeg har håp! Og pågangsmot!(^O^)
Utrolig nok var det for en gangs skyld stemning på Antiknock! Mye fordi det var mange band og alle var veldig vennlige og interesserte i de andre bandene, så de kom og dansa og sånn.
Fikk til og med en ny fan, selv om vi sugde litt (-^□^-)
Her er vi med maskotten til det siste bandet, Ladiorowm. Kento var litt redd for den XD
Da han først kom inn i rommet klappa han den på huet, og så fortalte Tomoya han at det var en person inne der, men den satt så stille så han trodde ikke på han. Så han måtte titte nærmere og plutselig reiste den seg opp og han skvatt særiøst tre meter inn i rommet XD Trodde jeg skulle dauve!

Det ble heldigvis ikke noe afterparty på oss, jeg dro hjem og fikk sove.
Neste dag skulle jeg tilbake til Tokyo og møte Kasumi, som er en venninne fra da jeg gikk på Josai, som jeg ikke har sett på dritlenge.
Jeg bare regner med at når folk sier vi skal henge på kvelden så mener de drikke, men det ble bare mat på oss. Siden jeg har ferie så tenker jeg ikke på at det er midt i uka for resten av de voksne :P
Jeg hadde glemt kameraet mitt, så fikk ingen bilder av yakinikuen :( Men vi tok purikura!
This just in: purikura har tatt et nytt steg i auto-photoshoping. Nå blir du ikke bare hvitere, får større øyer, lenger bein og reinere hud, du blir også tynnere...
wtf, beina mine ser helt misfostra ut XD

På vei tilbake fikk jeg mail fra Kei (jeg veit det er hundre folk som heter det på bloggen min, japser er litt ukreative med navn på kidsa sine :P Dette er Conception-Kei), som spurte om jeg ville komme på nabe-party hjemme hos han.
Jeg skulle egentlig ut med Nate og gjengen hjemme i Gakumae, men de var på karaoke og stemmen min er fortsatt ikke klar for karaoke, og jeg veit jeg ikke greier å lå være å synge hvis jeg drar.

Så jeg dro hjem til Kei, første gangen jeg har vært der. Det var skikkelig kos og avslappa, som var bra for meg, og vi endte faktisk opp med å alle sove der i et par timer på morgenkvisten. Siden jeg var jente fikk jeg senga for meg selv γ(▽´ )ツヾ( `▽)ゞ
Og jeg ble til og med kjørt mesteparten av veien hjem i dag tidlig, siden en av vennene til Kei skulle den veien.

Har selvsagt purka en del mer utover dagen. Prøver å shine huset litt også. Mens jeg ser på skrekkfilmer på Youtube. I morgen kommer Cat endelig! Gleder meg så sinnsvakt mye! Og akkurat i rett tid også, tror jeg, for begynner å merke at jeg plutselig savner Masato veldig, kanskje det var på grunn av Antiknock... det er vaffel ikke bra, men det blir bra i morgen!

Goodnight, Cruel world!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar